$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

Skills Measured and Tasks Required with Descriptive Texts in Middle School English Tests

Skills Measured and Tasks Required with Descriptive Texts in Middle School English Tests

Studies in English Education v.21 no.4 , 2016년, pp.35 - 63  
김성애
초록

This study aims to investigate how descriptive texts are used in middle school English test item construction. For that aim, the study collected 30 in-house English tests from ten middle schools in the five school districts of a metropolitan city in Korea. The analysis focused on the proportion of the test items made with the descriptive texts, the proportion of the test items measuring the linguistic skills and reading skills, and the kinds of reading tasks required with descriptive texts, comparing among the tests administered in different schools and for different grades. By comparing the school tests with the national test the study also examined how well the educational policy as manifested in the national test is reflected in the school tests. According to the results, the proportion of the test items made with the descriptive texts and that of the reading skills measured increased by grade level, whereas the proportion of the language skills measured decreased by grade level. In addition, the school tests had a higher proportion of language skills measured and more limited reading tasks required than the national test. Based on the results, the study concludes that in order to develop students’ diverse reading skills, middle school tests need improvement in using the descriptive texts for item construction.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일