$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

중학생 자녀를 둔 어머니의 자녀 영어교육에 관한 인식: 경기지역 어머니의 사회경제적 배경을 중심으로
Mothers’ Perception of Their Children’s Middle School English Education: Focusing on The Socioeconomic Status of Mothers in Gyeonggi Province 원문보기

영어영문학연구 v.43 no.1 2017년, pp.211 - 241   http://dx.doi.org/10.21559/aellk.2017.43.1.011

김효진 (중앙대학교) ,  김태영 (중앙대학교)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

Kim, Hyo-Jin & Kim, Tae-Young. “Mothers’ Perception of Their Children’s Middle School English Education: Focusing on The Socioeconomic Status of Mothers in Gyeonggi Province.” Studies in English Language & Literature. 43.1 (2017): 211-241. The purpose of this study is to identify differences in the perception of mothers in Gyeonggi Province on English education given to their children in middle school based on the participating mothers’ socioeconomic status. In order to address the research question, we used a mixed methods approach combining a series of questionnaire surveys and semi-structured interviews with mothers. The findings of this study are as follows: first, mothers from high socioeconomic backgrounds were more likely to participate in activities supporting their children’s English education. Those with high monthly income were found to actively participate in English-related events at school, help their children with homework, and have more frequent conversations with them and English teachers about learning. In addition, mothers with high educational and income levels shared information on English education with other mothers. The participating mothers’ employment status did not exert a statistically significant impact on the actions they took to support English education for their children. Regardless of their socioeconomic status, mothers insisted the government provide more practical and useful learning materials, as they felt that it would make English education more successful. Practical implications are provided. (Chung-Ang University)

관련 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로