$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

체육수업에서의 학생들의 학습동기가 교사의 교수방식에 미치는 영향

Influences of Student Academic Motivation on Teacher Teaching Styles in Physical Education Context

한국체육학회지 v.56 no.2 , 2017년, pp.145 - 160  
유경은, 천승현, 송용관
초록

Grounded in Self-Determination Theory (SDT; Deci & Ryan, 2000), we examined the relationship between teacher teaching styles (autonomy-supportive teaching versus controlling teaching) and academic motivation in physical education(PE). Regard to this concern, we explored influences of student academic motivation-i.e., self-determined motivation, controlled motivation, and amotivation on teacher teaching styles-i.e., autonomy supportive and controlling teaching. Students (N=489) from middle and high schools in Seoul and Kyoungi-do, South Korea participated in this study, and they completed the questionnaire. Correlation and regression analyses found that student self-determined motivation (intrinsic motivation and identified regulation) positively predicted the teacher autonomy-supportive teaching style and negatively the teacher controlling teaching style, while student controlled motivation (introjected regulation and external regulation) and amotivation predicted teacher controlling teaching style and negatively teacher autonomy-supportive teaching style. The results demonstrated that student self-determined motivation are a stronger predictor of teacher autonomy-supportive teaching style than did student controlled motivation and amotivation, whereas student controlled motivation and amotivation are stronger predictors of teacher controlling teaching style than did student self-determined motivation in PE context. In conclusion, student academic motivation plays a significant role toward teacher teaching styles that teacher adopts in his or her PE class.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일