$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

지속적인 운동참여가 건강대사체력 및 전문기술체력에 미치는 영향

Effects of Continuous Exercies on Metabolic Health Fitness and Specific Physical Fitness

한국발육발달학회지 v.25 no.2 , 2017년, pp.187 - 193  
최현호, 이동준
초록

The purpose of this study was to compare the health - related fitness between students and athletes majoring general adults and physical education, to recognize the importance of exercise and to show that general adults can improve physical fitness by exercise. (Physical fitness, strength, flexibility, blood pressure, body fat percentage, body mass index) and physical fitness required for exercise. (Isochronous muscle strength, muscle endurance, agility, systemic response, flexibility, power) were measured. In the National Health Status Survey, the data were compared with 52 male under 23 years old, 65 undergraduate physical education students and 64 college athletes. As a result of the comparative analysis of physical fitness, the physical and mental health status of students and athletes in general physical health students and athletes were high. There was a significant difference in the physical strength of the students of the physical education and the athlete, but it was found that the physical education students were higher than the athletes. The general public is also expected to improve their technical expertise if they perform professional training, such as athletes.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일