$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

Rescuing female desire from revolutionary history: Chinese women’s cinema in the 1980s

Rescuing female desire from revolutionary history: Chinese women’s cinema in the 1980s

Asian Journal of Women's Studies v., 23 no.1 , 2017년, pp.49 - 65   http://dx.doi.org/10.1080/12259276.2017.1279890
Lidan Hu
초록

This paper examines Chinese women’s cinema in the 1980s, focusing on Army Nurse (Nüer Lou, dir. Hu Mei, 1985) and Women on the Long March (Mati shengsui, dir. Liu Miaomiao, 1987), both war films directed by two of the most prominent women directors who appeared on the scene in post-socialist China. While female desire is routinely repressed in mainstream war films, Army Nurse and Women on the Long March give voice to women soldiers and their personal memories. My close reading of the films focuses on the ways in which female desires are represented in their narratives and aesthetics. In doing so, I aim to explore the re-emergence of female desire, which was repressed in one way or another during the Mao era, in women’s cinema of the 1980s in mainland China.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일