$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

싱가포르의 교사핵심역량 틀 탐구: 역량 기반 교사양성 교육과정 설계에 주는 시사점

Exploration of Singapore V³SK and GTCF: Implications to Design Competency-Based Teacher Education Curriculum

초등교육연구 v.30 no.3 , 2017년, pp.43 - 70  
백남진, 온정덕
초록

This study aims to identify the characteristics of Singapore V³SK and GTCF and to explore ways to design competency-based teacher education curriculum. To that end, this study first reviewed the definitions of teacher competencies and teaching standards. Second, it reviewed the characteristics of Singapore V³SK and GTCF. Third, it reviewed the researches on teacher competency and teaching standards in Korea. Finally, it drew implications for the design of competency-based teacher education curriculum in Korea. Implications include that teacher competencies should be established and specified to teaching standards and the teacher education curriculum should be designed based on these standards, the teacher education curriculum should be designed down from the outcomes that students should demonstrate at the end of their learning experiences, and the teacher education curriculum should be designed in aligning with the school curriculum.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일