$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

고교 학점제의 단계적 도입을 위한 진로수요 맞춤형 교육과정 운영 방안 탐색

High School Innovation Strategies for Introducing a Credit-Based Elective Curriculum

교육과정연구 v.35 no.4 , 2017년, pp.201 - 229  
정광희, 김주아, 손찬희, 이재덕
초록

This research was intended to suggest ways of introducing a DIY-type student-directed curriculum applicable to general high schools, based on an analysis of the demands of the educational field and the implementation status of such a curriculum in the field. That is, this research aimed to come up with feasible measures of enhancing students’ right to select their own courses of study in a credit system, proposing student achievement standards based the credit system as a long-term task. The results of this research suggest personalized curriculum implementation in schools (intra-and inter-school), communities (commissioned education out of school and education utilizing educational resources out of school), and online. The research findings conclude that the implementation of a student-directed curriculum would depend on updating the school administration system, such as the current academic year system, a student assessment system and method of recording student assessment results, the university entrance system, teacher qualification and allocation criteria, and the establishment of integrated environments of learning management and analysis systems, among other factors

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일