$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

보조공학 사용에 대한 미국특수교사들의 인식 연구

Perspectives of Teachers on the Use of Assistive Technology with Students with Disabilities

특수교육재활과학연구 v.56 no.4 , 2018년, pp.357 - 377  
이화, 실리아 존슨
초록

While positive outcomes of Assistive Technology (AT) for students with disabilities have been documented and the intent of U. S. legislations focus on ensuring the use of AT for the education of students with disabilities, the challenges and issues that have arisen in this constantly changing field of technology in education has also been documented. The purpose of this study was to examine perspectives of special education teachers in providing assistive technology services for students with disabilities, given the laws that dictated AT consideration in the current U. S. educational system. Results of a survey involving 98 special education teachers in a Midwestern metropolitan city indicate that while the majority of the teachers believe AT is beneficial, more than half of them feel that they do not have adequate knowledge to fulfil the intent of the federal legislation on providing AT services to students with special needs. Perceived barriers to AT use and implementation is discussed.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일