$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

환상동화에 따른 유아들의 가상놀이가 창의성에 미치는 효과

The Effects of Creativity on Children's Pretend Play Based on Fantastic Fairy Tales

한국영유아보육학 no.111 , 2018년, pp.53 - 84   http://dx.doi.org/10.37918/kce.2018.07.111.53
김숙이, 강혜경, 신애선
초록

The purpose of this study was to examine the effects of children's creativity on children’s pretend play based on fantastic fairy tales. The subjects of the study were 40 children of age 5 attending a kindergarten located in K city, Junranam-do. The procedure of the study was conducted through pretend play activities, which were 12 times for 6 weeks, and a pretest and a posttest to measure the changes of creativity improvement. The results of the study were as follows. First, the creativity elements-(fluency, originality and imagination) scores showed statistically significant differences among the pretend play experimental group using fantastic fairy tales and the control group using storytelling activities. Second, there were statistically significant differences in the experimental group for convergent thinking, convergent questions, and divergent thinking repetitious. Third, there were statistically significant differences by the children’s gender and we found that the girls had better creative scores. The relationships of the pretend play activities and creative elements contributed to young children’s creativity improvement using fantastic fairy tales.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일