$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

포스트휴먼 시대의 인문교육

The Era of the Post-Humanity and the Education of Humanity

인간연구 no.37 , 2018년, pp.85 - 112   http://dx.doi.org/10.21738/JHS.2018.11.37.85
신승환
초록

This article will explain the meaning, contents and the directivity of the education of the humanity in the contemporary, that has rapidly changed by the development of biotechnology and information and communication technology.This theme will aim to educate the humanities of the post-Human era beyond the humanities established on the philosophy of Western modernity.For the sake of this purpose, this article will discuss the contents of studies of the humanity and humanities education in the post-Human era and then examine the meaning and contents of post-Humanism, which is the basis. The argument will embraces "conditio post-humana" and leads to make of the boundary of non-human beings. It will then discuss the contents of the post-Human era based on the existential explanation of the "current" of humanities education.Finally, based on this, we are examining how the education of humanity in the post-Human era should be oriented. The debate goes beyond enlightenment and humanities education to the education of life.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일