$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Two Treasure Boxes in 20th Century Gifted Education
Two Treasure Boxes in 20th Century Gifted Education

특수·영재교육저널 v.1 no.1 2014년, pp.1 - 13  

이신동 (순천향대학교)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

This paper will deal with two treasure boxes researchers have found during the last century. The Two Treasure Boxes includes the definition of gifts, giftedness, talents and the characteristics of the gifted and the talented. They are related to gifted children's achievements and the direction for future gifted education.Defining giftedness is both an important and a complicated matter. Therefore, there is no one definition of “gifts”, “giftedness”, “talented” that is universally accepted (Davis & Rimm, 1994). Studies of Cox (1926) have tended to set very high standards in defining giftedness. In 1978 and 1988, the U.S. Congress revised Marland’s definition. Renzulli (1986) proposed that gifted behavior reflects an interaction among three basic clusters of human traits. F. Gagne (1991) proposed that gifted persons are those who are distinctly above average in intelligence, creative, socio-emotional, sensory-motor and other general abilities. Gardner (1983) described seven separate and independent intellectual domains. In our view, the definition of giftedness might encounter new aspects in the coming century because the research scope is becoming broader.Gifted children differ from each other in many areas. They also differ in their patterns of educational needs (Davis & Rimm, 1994). We can subdivide the characteristics of gifted children into three parts: intellectual, creative and affective characteristic. In our view, the identification of characteristics of the gifted and talented is a tremendous academic accomplishment for the last century.There are still a lot of issues for us to resolve in the future. One of them is pertaining to the definition of giftedness and talents. This is one of the most important questions in the field of gifted education. During the last century, the Korean Academic Society for the Gifted did not make any accomplishments. Though the education of the gifted was instituted in the 1960s, gifted education in Korea has remained in the premature stage for the last thirty years. Accordingly I expect there will be notable development in education for the gifted in Korea.

관련 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로