$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

학교폭력예방을 위한 긍정심리학적 인성교육

Positive Psychological Personality Education for Prevention of School Violence

초등도덕교육 no.63 , 2019년, pp.221 - 251   http://dx.doi.org/10.17282/ethics.2019..63.221
최용성, 김세영, 류수
초록

The purpose of this study is to propose that personality education is needed to provide an opportunity to experience positive emotions by accepting positive psychological activities for effective school violence prevention, and to enhance personal strengths and positive institutions. In particular, in an effort to prevent school violence, this study proposes a personality education approach to both victims and offenders as well as victims. For this, we want to examine what characteristics of psychological factors of an individual are and what psychological factors interfere with school violence. In addition, it suggests that if we control the surrounding institutions that cause violent behavior, that is, domestic factors and school environment factors, through positive institutionalization, it can help to prevent school violence. In addition, the psychological health dimension, positive emotional education, mindfulness meditation, social emotional learning, and resilience education will be combined.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일