$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

학교폭력예방을 위한 긍정심리학적 인성교육
Positive Psychological Personality Education for Prevention of School Violence 원문보기

초등도덕교육 no.63 2019년, pp.221 - 251   http://dx.doi.org/10.17282/ethics.2019..63.221

최용성 (부산대학교) ,  김세영 (경성대학교) ,  류수 (상모중학교)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study is to propose that personality education is needed to provide an opportunity to experience positive emotions by accepting positive psychological activities for effective school violence prevention, and to enhance personal strengths and positive institutions. In particular, in an effort to prevent school violence, this study proposes a personality education approach to both victims and offenders as well as victims. For this, we want to examine what characteristics of psychological factors of an individual are and what psychological factors interfere with school violence. In addition, it suggests that if we control the surrounding institutions that cause violent behavior, that is, domestic factors and school environment factors, through positive institutionalization, it can help to prevent school violence. In addition, the psychological health dimension, positive emotional education, mindfulness meditation, social emotional learning, and resilience education will be combined.

관련 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로