$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

텍스트 분석을 활용한 공항 서비스스케이프 고객 인식 분석

Customer Perceptions of Airport Servicescapes: A Text Analysis Approach

한국항공경영학회지 v.17 no.4 , 2019년, pp.15 - 34   http://dx.doi.org/10.30529/amsok.2019.17.4.002
남승주, 이현철
초록

The importance of airports is constantly increasing and competition among airports has intensified in the air transportation industry. High-quality airport services are essential to survive in such a competitive environment. Compared to studies for intangible factors of airport services, studies for the servicescape, the most important tangible factor in airport services, have not been frequently conducted in the related literature. We analyze customer perceptions of airport servicescapes to form customer-focused service that can give positive experiences to customers. By using a text analysis for online reviews, which are instant and live feedbacks from customers, this study attempts to produce dimensions and attributes of servicescapes importantly perceived by customers. Specifically, we apply latent Dirichlet allocation (LDA) topic modeling, a typical text analysis technique, to around 8,600 customer-authored online reviews derived from service experiences to world renowned intranational airports including Incheon International Airport (IIT). We could specify the distinguishable characteristics between transit and regional airports, and classify world class transit airports into the specified geographical groups (Japan, Southeast Asia, Middle East) based on the results of customer perception analysis. In attribute comparisons between transit and regional airports, the most important attribute was the functionality of servicescapes. In dimension comparisons among world class airports, IIT is the most similar to Hamad International Airport in Doha and the least similar to Haneda and Narita International Airports in Tokyo. Through the comparisons, this study can provide insights and practical implications for the customer-focused servicescapes.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일