본 연구는 차량의 일부분인 Tire Model을 축소하기 위해 Guyan Reduction 및 Craig-Bampton 기법을 사용하여 Modal Tire를 구성하였고 이를 바탕으로 차량 Tire의 동적 특성을 파악하고자 하였다. FE Tire Model을 구성하여 FE Model과 실제 Tire의 정적 해석을 통해 FE Tire Model에 대한 검증을 바탕으로, Craig-Bampton Method 중의 하나인 Substructure를 사용하여 M, K, Mode Matrix로 구성되어 있는 ...
본 연구는 차량의 일부분인 Tire Model을 축소하기 위해 Guyan Reduction 및 Craig-Bampton 기법을 사용하여 Modal Tire를 구성하였고 이를 바탕으로 차량 Tire의 동적 특성을 파악하고자 하였다. FE Tire Model을 구성하여 FE Model과 실제 Tire의 정적 해석을 통해 FE Tire Model에 대한 검증을 바탕으로, Craig-Bampton Method 중의 하나인 Substructure를 사용하여 M, K, Mode Matrix로 구성되어 있는 Reduced Model Tire를 구성하여 동적 해석을 통해 Model Tire에 대한 신뢰성을 검증하였다.
본 연구는 차량의 일부분인 Tire Model을 축소하기 위해 Guyan Reduction 및 Craig-Bampton 기법을 사용하여 Modal Tire를 구성하였고 이를 바탕으로 차량 Tire의 동적 특성을 파악하고자 하였다. FE Tire Model을 구성하여 FE Model과 실제 Tire의 정적 해석을 통해 FE Tire Model에 대한 검증을 바탕으로, Craig-Bampton Method 중의 하나인 Substructure를 사용하여 M, K, Mode Matrix로 구성되어 있는 Reduced Model Tire를 구성하여 동적 해석을 통해 Model Tire에 대한 신뢰성을 검증하였다.
In order to developed the reduced tire model for analyzing a full tire model, the Craig-Bampton method is utilized in this paper. When the tire contacts with road, the ABAQUS solver extracts the condensed stiffness, coupled mass and mode shape matrix about the node which contacts with road on the ba...
In order to developed the reduced tire model for analyzing a full tire model, the Craig-Bampton method is utilized in this paper. When the tire contacts with road, the ABAQUS solver extracts the condensed stiffness, coupled mass and mode shape matrix about the node which contacts with road on the basis of the ABAQUS full tire model by using the substructure method which utilizes Craig-Bampton algorithm. Then, the extracted matrices are interfaced with the super element which is fed to the NASTRAN reduction algorithm. Eventually, the reduced tire model is verified from simple experiment and various reduction parameters(ie. model number, reduction point, etc) are studied for the effectiveness of the proposed research.
In order to developed the reduced tire model for analyzing a full tire model, the Craig-Bampton method is utilized in this paper. When the tire contacts with road, the ABAQUS solver extracts the condensed stiffness, coupled mass and mode shape matrix about the node which contacts with road on the basis of the ABAQUS full tire model by using the substructure method which utilizes Craig-Bampton algorithm. Then, the extracted matrices are interfaced with the super element which is fed to the NASTRAN reduction algorithm. Eventually, the reduced tire model is verified from simple experiment and various reduction parameters(ie. model number, reduction point, etc) are studied for the effectiveness of the proposed research.
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