이 연구의 목적은 다중 기준국을 이용하여 DGPS에서 발생되고 있는 오차를 개선할 수 있는 알고리즘을 개발하는데 있다. 오차에는 다중경로 오차, 수신기 측정 오차 그리고 기지국과의 기하학적 관계에 따른 사용자 위치에서의 ...
이 연구의 목적은 다중 기준국을 이용하여 DGPS에서 발생되고 있는 오차를 개선할 수 있는 알고리즘을 개발하는데 있다. 오차에는 다중경로 오차, 수신기 측정 오차 그리고 기지국과의 기하학적 관계에 따른 사용자 위치에서의 의사거리 보정치 오차 등이 있다. 여기에서는 DGPS로도 보정할 수 없는 다중경로 오차 및 수신기 측정오차 등을 개선할 수 있는 알고리즘을 개발하고자 한다. 알고리즘 개발에 사용된 데이터는 국내 DGPS 기준국들의 보정데이터를 제공받아 시험하였다. 국제기준에서 GNSS는 정확성, 연속성, 무결성, 이용성의 4가지에 대하여 만족여부를 요구하고 있다. 여기에서는 다중 기준국 보정정보를 이용하여 수평적 위치의 정확성에 대하여 실험 평가를 수행하고자 한다. 정확성은 정적실험을 통하여 얻어졌다. 기준국을 몇 개 정하여 실험한 결과, 하나의 기준국을 사용할 때의 수평위치 오차는 각각 1.231m(2d RMS), 1.607m(2dRMS), 1.959m(2dRMS)이다. 그리고 다수의 기준국을 사용할 때의 수평위치 오차는 1.163m(2dRMS)이었다. 이 실험에서 다수의 기준국 보정데이터를 사용하는 것이 하나의 기준 국 보정 데이터를 이용하여 위치오차를 보정하는 것보다 평균 24.6% 정도의 위치오차를 개선하는 효과가 있음을 확인하였다.
이 연구의 목적은 다중 기준국을 이용하여 DGPS에서 발생되고 있는 오차를 개선할 수 있는 알고리즘을 개발하는데 있다. 오차에는 다중경로 오차, 수신기 측정 오차 그리고 기지국과의 기하학적 관계에 따른 사용자 위치에서의 의사거리 보정치 오차 등이 있다. 여기에서는 DGPS로도 보정할 수 없는 다중경로 오차 및 수신기 측정오차 등을 개선할 수 있는 알고리즘을 개발하고자 한다. 알고리즘 개발에 사용된 데이터는 국내 DGPS 기준국들의 보정데이터를 제공받아 시험하였다. 국제기준에서 GNSS는 정확성, 연속성, 무결성, 이용성의 4가지에 대하여 만족여부를 요구하고 있다. 여기에서는 다중 기준국 보정정보를 이용하여 수평적 위치의 정확성에 대하여 실험 평가를 수행하고자 한다. 정확성은 정적실험을 통하여 얻어졌다. 기준국을 몇 개 정하여 실험한 결과, 하나의 기준국을 사용할 때의 수평위치 오차는 각각 1.231m(2d RMS), 1.607m(2dRMS), 1.959m(2dRMS)이다. 그리고 다수의 기준국을 사용할 때의 수평위치 오차는 1.163m(2dRMS)이었다. 이 실험에서 다수의 기준국 보정데이터를 사용하는 것이 하나의 기준 국 보정 데이터를 이용하여 위치오차를 보정하는 것보다 평균 24.6% 정도의 위치오차를 개선하는 효과가 있음을 확인하였다.
This paper shows the improvement of Algorithm which can upgrade multi error through factor and received measurement factor by using multi DGPS. GPS(Global Positioning System) is a navigation system which can receive information of certain location, rate and time anywhere In the world. In this paper,...
This paper shows the improvement of Algorithm which can upgrade multi error through factor and received measurement factor by using multi DGPS. GPS(Global Positioning System) is a navigation system which can receive information of certain location, rate and time anywhere In the world. In this paper, the error through factor and received measurement factor which can improve algorithm has been supproted by NDGPS stations' DGPS correction data that the error which can't be corrected even by DGPS. GNSS has the main 4 request as Accuracy, Continuity, Integrity and Availability for the national standard. In this paper shows the executed experiment which has been used by the correction of the multi station information of the horizontal location accuracy. The accuracy has been measured as 1.599m (2dRMS) for a single station and as 1.163m (2dRMS) for multi station for horizontal location by the experiment. By this experiment, using multi station is 24.3% more accurate than using a single station. This paper is aimed to develop the Algorithm able to improve the error generated in DGPS.
This paper shows the improvement of Algorithm which can upgrade multi error through factor and received measurement factor by using multi DGPS. GPS(Global Positioning System) is a navigation system which can receive information of certain location, rate and time anywhere In the world. In this paper, the error through factor and received measurement factor which can improve algorithm has been supproted by NDGPS stations' DGPS correction data that the error which can't be corrected even by DGPS. GNSS has the main 4 request as Accuracy, Continuity, Integrity and Availability for the national standard. In this paper shows the executed experiment which has been used by the correction of the multi station information of the horizontal location accuracy. The accuracy has been measured as 1.599m (2dRMS) for a single station and as 1.163m (2dRMS) for multi station for horizontal location by the experiment. By this experiment, using multi station is 24.3% more accurate than using a single station. This paper is aimed to develop the Algorithm able to improve the error generated in DGPS.
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