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학위논문 상세정보

근사 과도 상태 모델을 이용한 유도 전동기의 고속 고효율 제어 알고리즘에 관한 연구

A study on high-speed high-efficiency control algorithm for induction motors using approximated transient-time model


장재호 (한국과학기술원 전기및전자공학과 국내박사)
Abstract

Induction motors are widely used in various industries as prime workhorses to produce rotational motions with high power. Generally, variable-speed drives for induction motors require fast speed and torque response regardless of load variations. The field oriented control is the most successful in m...

주제어

#Approximated transient-time model High-speed high-efficiency control Induction motors Field-oriented control Maximum-torque control 근사 과도 상태 모델 고속 고효율 제어 유도 전동기 자속 기준 제어 최대 토오크 제어;

참고문헌 (0)

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이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음
저자 장재호
학위수여기관 한국과학기술원
학위구분 국내박사
학과 전기및전자공학과
지도교수 김병국,Kim, Byung-Kook
발행년도 1998
총페이지 vii, 88 p.
키워드 Approximated transient-time model High-speed high-efficiency control Induction motors Field-oriented control Maximum-torque control 근사 과도 상태 모델 고속 고효율 제어 유도 전동기 자속 기준 제어 최대 토오크 제어
언어 kor
원문 URL http://www.riss.kr/link?id=T10508373&outLink=K
정보원 한국교육학술정보원
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