2005년 11월 5일에 초안그룹에 의해 제시된 UCP500의 개정을 위한 1차 완성초안, 즉 UCP600의 제1차 완성초안과, 2006년 3월 6일의 UCP600의 제2차 완성초안을 거쳐, 6월 6일에 UCP600의 새로운 초안인 최종초안을 발행하였다. 은행위원회는 2006년 10월 25일 파리에서 개최된 은행위원회에서 이런 최종초안에 약간의 수정을 가한 후 “화환신용장에 관한 통일규칙 및 관례(Uniform Customs and Practice for Documentary Credits; UCP), 2007년 개정, ICC 출판물번호 제600호(UCP600)"를 승인하였다. 새로이 개정된 UCP600은 2007년 1월 1일부터 발효되었다. 본 노문에서는 UCP 600은 그 제1조에서 신용장통일규칙은 "규칙(rules)"이라고 명시하였고, 제2조의 정의 및 제3조의 해석조항을 추가하고, 기준 49개 조항이었던 UCP 500의 조문을 새롭게 정리하면서, 39개 조항으로 제시하였다. 첫째, 용어의 해석에 관한 조항으로 UCP600 제2조 및 제3조에서 용어들이 일관성 있게 사용될 수 있고, 불필요한 반복을 피하기 위하여 용어의 정의를 명확히 하였다. 둘째, 신용장의 형식 및 통지에 관한 조항으로는 신용장발행 및 변경에 대한 지시규정을 삭제하고 발행은행과 확인은행의 상환의무 및 연지급확약의 할인가능성, 그리고 발행은행과 확인은행의 의무부담시점을 신설하였다. 셋째, 서류에 관한 조항으로 서류심사기준의 명확화, 제7은행영업일을 제5은행행영업일로 서류심사기간의 단축, 서류발행일의 명확화, 서류상의 수익자 및 발행의뢰인의 주소를 명확히 하였다. 넷째,운송서류에 관한 사항으로 운송서류 관련조항을 정비하고 운송서류 관련조항상의 범선적재금지 등을 삭제하였다. 운송서류의 명칭변경, 운송서류상의 서명 관련조항의 변경, 운송서류상의 선적일 관련조항의 변경, 운송서류상의 선적지 또는 목적지 관련조항의 변경. 운송서류상의 환적 관련조항의 변경 등이 이루어졌다. 다섯째,기타 운송서류 관련 조항으로 용선계약서의 송달의무 삭제, 도로, 철도 또는 내륙수로의 원본성에 관한 규정신설, 운송주선인발행 운송서류의 삭제, 운송서류상의 무고장 표시, 운임선지급 운송서류 규정의 삭제 등이 이루어졌다. 마지막으로 은행의 면책 및 기타 조항으로 송달 중의 서류의 지연 또는 분실에 대한 면책, 송달 중의 분실에 대한 발행은행 또는 확인은행의 지급이행의무 신설, 불가항력에 따른 면책범위에 폭력주의의 행위 추가, 타은행의 행위에 대한 면책, 지시은행의 비용부담원칙, 신용장통지전 통지비용의 수령금지규정 신설, 양도은행의 정의, 양도가능 문언표시 규정 삭제, 양도은행의 비용지급과 관련된 양도의무 규정 삭제 등이 이루어졌다.
2005년 11월 5일에 초안그룹에 의해 제시된 UCP500의 개정을 위한 1차 완성초안, 즉 UCP600의 제1차 완성초안과, 2006년 3월 6일의 UCP600의 제2차 완성초안을 거쳐, 6월 6일에 UCP600의 새로운 초안인 최종초안을 발행하였다. 은행위원회는 2006년 10월 25일 파리에서 개최된 은행위원회에서 이런 최종초안에 약간의 수정을 가한 후 “화환신용장에 관한 통일규칙 및 관례(Uniform Customs and Practice for Documentary Credits; UCP), 2007년 개정, ICC 출판물번호 제600호(UCP600)"를 승인하였다. 새로이 개정된 UCP600은 2007년 1월 1일부터 발효되었다. 본 노문에서는 UCP 600은 그 제1조에서 신용장통일규칙은 "규칙(rules)"이라고 명시하였고, 제2조의 정의 및 제3조의 해석조항을 추가하고, 기준 49개 조항이었던 UCP 500의 조문을 새롭게 정리하면서, 39개 조항으로 제시하였다. 첫째, 용어의 해석에 관한 조항으로 UCP600 제2조 및 제3조에서 용어들이 일관성 있게 사용될 수 있고, 불필요한 반복을 피하기 위하여 용어의 정의를 명확히 하였다. 둘째, 신용장의 형식 및 통지에 관한 조항으로는 신용장발행 및 변경에 대한 지시규정을 삭제하고 발행은행과 확인은행의 상환의무 및 연지급확약의 할인가능성, 그리고 발행은행과 확인은행의 의무부담시점을 신설하였다. 셋째, 서류에 관한 조항으로 서류심사기준의 명확화, 제7은행영업일을 제5은행행영업일로 서류심사기간의 단축, 서류발행일의 명확화, 서류상의 수익자 및 발행의뢰인의 주소를 명확히 하였다. 넷째,운송서류에 관한 사항으로 운송서류 관련조항을 정비하고 운송서류 관련조항상의 범선적재금지 등을 삭제하였다. 운송서류의 명칭변경, 운송서류상의 서명 관련조항의 변경, 운송서류상의 선적일 관련조항의 변경, 운송서류상의 선적지 또는 목적지 관련조항의 변경. 운송서류상의 환적 관련조항의 변경 등이 이루어졌다. 다섯째,기타 운송서류 관련 조항으로 용선계약서의 송달의무 삭제, 도로, 철도 또는 내륙수로의 원본성에 관한 규정신설, 운송주선인발행 운송서류의 삭제, 운송서류상의 무고장 표시, 운임선지급 운송서류 규정의 삭제 등이 이루어졌다. 마지막으로 은행의 면책 및 기타 조항으로 송달 중의 서류의 지연 또는 분실에 대한 면책, 송달 중의 분실에 대한 발행은행 또는 확인은행의 지급이행의무 신설, 불가항력에 따른 면책범위에 폭력주의의 행위 추가, 타은행의 행위에 대한 면책, 지시은행의 비용부담원칙, 신용장통지전 통지비용의 수령금지규정 신설, 양도은행의 정의, 양도가능 문언표시 규정 삭제, 양도은행의 비용지급과 관련된 양도의무 규정 삭제 등이 이루어졌다.
This study is to analyze the characteristics of UCP 600( the Uniform Customs and Practice for Documentary Credits, ICC Publication 600) and present some problems adopting in international trade transactions. This paper deals with UCP600, in particular document examination practice and the purpose of...
This study is to analyze the characteristics of UCP 600( the Uniform Customs and Practice for Documentary Credits, ICC Publication 600) and present some problems adopting in international trade transactions. This paper deals with UCP600, in particular document examination practice and the purpose of this paper is to contribute to the enhancement of understanding of UCP600 and to the prevention of disputes regarding the Letter of Credit transactions. UCP 600 was approved by the ICC banking commission in 25 October 2006 and came into effect on 1 July 2007. The rules rearranged articles so that the multimodal transport document precedes articles dealing with the bill of lading, non-negotiable sea waybill and charter party bill of lading with respect to the transport document articles. This revision of the UCP represents the culmination of over three years of extensive analysis, review debate and compromise amongst the various members of the Drafting Group, the members of the Banking Commission and respective ICC national committees. Valuable comment has also been received from the ICC Commission on Transport and Logistic, the Commission on Commercial Law and Practice and the Committee on Insurance. UCP 600 approved at the Banking Commission of ICC at the end of October, 2006 came into effect from July 1, 2007. The main revision of the UCP 600 concerning the insurance document are as follows. First, provisions contained in UCP 500 article 34, 35 and 36 have been combined into one article. Secondly, the reference to"on their face"is deleted, as this is now referred to solely in sub-article 14(a) as a general principle covering all stipulated documents. Thirdly, the reference to pre-signed documents is deleted. Fourthly, Signing parties includes "proxy". Fifthly, signature by an agent or proxy must indicate whether it is for or on behalf of the insurance company or underwriter. Sixthly, Cover notes issued by any party are not allowed. Seventhly, "the date of lading on board or dispatch or taking in charge of the goods" are replaced by "the date of shipment" to reflect the new structure in the transport articles to denote the definition of shipment. The coverage amount is a minimum and greater coverage is permissible. Lastly, a reference to any exclusion clause is acceptable. This article presents the criterion of interpretation with respect to the manner of signing the document, requirements of on board notation, wording for transportation between the places stated in the L/C and ect.
This study is to analyze the characteristics of UCP 600( the Uniform Customs and Practice for Documentary Credits, ICC Publication 600) and present some problems adopting in international trade transactions. This paper deals with UCP600, in particular document examination practice and the purpose of this paper is to contribute to the enhancement of understanding of UCP600 and to the prevention of disputes regarding the Letter of Credit transactions. UCP 600 was approved by the ICC banking commission in 25 October 2006 and came into effect on 1 July 2007. The rules rearranged articles so that the multimodal transport document precedes articles dealing with the bill of lading, non-negotiable sea waybill and charter party bill of lading with respect to the transport document articles. This revision of the UCP represents the culmination of over three years of extensive analysis, review debate and compromise amongst the various members of the Drafting Group, the members of the Banking Commission and respective ICC national committees. Valuable comment has also been received from the ICC Commission on Transport and Logistic, the Commission on Commercial Law and Practice and the Committee on Insurance. UCP 600 approved at the Banking Commission of ICC at the end of October, 2006 came into effect from July 1, 2007. The main revision of the UCP 600 concerning the insurance document are as follows. First, provisions contained in UCP 500 article 34, 35 and 36 have been combined into one article. Secondly, the reference to"on their face"is deleted, as this is now referred to solely in sub-article 14(a) as a general principle covering all stipulated documents. Thirdly, the reference to pre-signed documents is deleted. Fourthly, Signing parties includes "proxy". Fifthly, signature by an agent or proxy must indicate whether it is for or on behalf of the insurance company or underwriter. Sixthly, Cover notes issued by any party are not allowed. Seventhly, "the date of lading on board or dispatch or taking in charge of the goods" are replaced by "the date of shipment" to reflect the new structure in the transport articles to denote the definition of shipment. The coverage amount is a minimum and greater coverage is permissible. Lastly, a reference to any exclusion clause is acceptable. This article presents the criterion of interpretation with respect to the manner of signing the document, requirements of on board notation, wording for transportation between the places stated in the L/C and ect.
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