세계 경제는 경제활동의 세계화와 전자 및 정보통신기술의 비약적인 발전으로 지식과 정보의 생산, 배분 및 이의 활용이 더욱 중요해지는 지식기반 경제로 변화하고 있다. 이러한 변화에 따라 미국, 일본 등 선진국은 이미 기술과 아이디어로 신규 사업을 창출해 가는 벤처 기업이 활성화 되어 있으며 자국 산업에 활력을 불어넣을 원천이 될 것으로 인식하여 더욱더 다각적인 노력을 기울이고 있다. 지금 고유가와 환율 상승 등 대?외여건이 좋지 않아 더욱 어려움을 겪고 있는 우리 경제를 살리기 위해서 뿐만 아니라 고용 창출로 실업난을 해소하고 산업구조의 고도화를 기하고 고부가 가치를 창출하는 벤처 기업의 육성이 무엇보다 중요하다. 그동안 우리나라의 경제 성장을 주도해온 대기업 중심의 구조로는 산업경쟁력이 부족하며 21세기의 지식 정보화 사회에 적극적으로 대응할 수 없다. 첨단 지식 산업구조로 재편되고 있는 세계시장에서 살아남기 위해서는 국내 대기업의 첨단화, 전문화가 요구될 뿐 아니라 기술력을 갖는 중소 벤처 기업의 육성이 절실하다. 특히 벤처기업중 약 73%를 차지하고 있는 제조 벤처기업의 성공과 존속을 위한 성공요인을 분석하여 발전적인 방안을 제시하고자 한다. 특히 여러 성공요인 중 수출 마케팅 활동을 중심으로 벤처기업의 성공모델을 연구 하였다. 세계시장에 선도적으로 일하고 있는 벤처기업의 ...
세계 경제는 경제활동의 세계화와 전자 및 정보통신기술의 비약적인 발전으로 지식과 정보의 생산, 배분 및 이의 활용이 더욱 중요해지는 지식기반 경제로 변화하고 있다. 이러한 변화에 따라 미국, 일본 등 선진국은 이미 기술과 아이디어로 신규 사업을 창출해 가는 벤처 기업이 활성화 되어 있으며 자국 산업에 활력을 불어넣을 원천이 될 것으로 인식하여 더욱더 다각적인 노력을 기울이고 있다. 지금 고유가와 환율 상승 등 대?외여건이 좋지 않아 더욱 어려움을 겪고 있는 우리 경제를 살리기 위해서 뿐만 아니라 고용 창출로 실업난을 해소하고 산업구조의 고도화를 기하고 고부가 가치를 창출하는 벤처 기업의 육성이 무엇보다 중요하다. 그동안 우리나라의 경제 성장을 주도해온 대기업 중심의 구조로는 산업경쟁력이 부족하며 21세기의 지식 정보화 사회에 적극적으로 대응할 수 없다. 첨단 지식 산업구조로 재편되고 있는 세계시장에서 살아남기 위해서는 국내 대기업의 첨단화, 전문화가 요구될 뿐 아니라 기술력을 갖는 중소 벤처 기업의 육성이 절실하다. 특히 벤처기업중 약 73%를 차지하고 있는 제조 벤처기업의 성공과 존속을 위한 성공요인을 분석하여 발전적인 방안을 제시하고자 한다. 특히 여러 성공요인 중 수출 마케팅 활동을 중심으로 벤처기업의 성공모델을 연구 하였다. 세계시장에 선도적으로 일하고 있는 벤처기업의 사례 연구를 통하여 본 연구결과 4가지의 핵심성공요인을 도출할 수 있다. 첫째, 철저한 시장조사와 둘째, 사징특화 및 틈새시장을 위한 신제품 개발, 셋째, 브랜드 전략 및 디자인 개발을 통한 이미지 제고, 넷째 바이어에 대한 신뢰구축이 필수적이다. 해외 의존도가 높은 한국경제는 지금까지 대기업을 중심으로 해외시장 공략을 꾸준히 추진해 왔다. 그러나 국내시장의 개방, 경제 개방화정책 등으로 해외시장 진출은 대기업뿐만 아니라 벤처기업에게도 중요한 과제이다. 해외시장 진출은 대기업에 비해 자원제약적인 제조 벤처기업이 성공하기 위해 협소한 국내시장을 벗어나 성공과 발전을 도모할 수 있는 기회이기 때문에 더욱 중요하다. 끝임 없는 벤처정신으로 해외시장을 공략한다면 성공이라는 훌륭한 결과물을 만들어 내리라 기대한다.
세계 경제는 경제활동의 세계화와 전자 및 정보통신기술의 비약적인 발전으로 지식과 정보의 생산, 배분 및 이의 활용이 더욱 중요해지는 지식기반 경제로 변화하고 있다. 이러한 변화에 따라 미국, 일본 등 선진국은 이미 기술과 아이디어로 신규 사업을 창출해 가는 벤처 기업이 활성화 되어 있으며 자국 산업에 활력을 불어넣을 원천이 될 것으로 인식하여 더욱더 다각적인 노력을 기울이고 있다. 지금 고유가와 환율 상승 등 대?외여건이 좋지 않아 더욱 어려움을 겪고 있는 우리 경제를 살리기 위해서 뿐만 아니라 고용 창출로 실업난을 해소하고 산업구조의 고도화를 기하고 고부가 가치를 창출하는 벤처 기업의 육성이 무엇보다 중요하다. 그동안 우리나라의 경제 성장을 주도해온 대기업 중심의 구조로는 산업경쟁력이 부족하며 21세기의 지식 정보화 사회에 적극적으로 대응할 수 없다. 첨단 지식 산업구조로 재편되고 있는 세계시장에서 살아남기 위해서는 국내 대기업의 첨단화, 전문화가 요구될 뿐 아니라 기술력을 갖는 중소 벤처 기업의 육성이 절실하다. 특히 벤처기업중 약 73%를 차지하고 있는 제조 벤처기업의 성공과 존속을 위한 성공요인을 분석하여 발전적인 방안을 제시하고자 한다. 특히 여러 성공요인 중 수출 마케팅 활동을 중심으로 벤처기업의 성공모델을 연구 하였다. 세계시장에 선도적으로 일하고 있는 벤처기업의 사례 연구를 통하여 본 연구결과 4가지의 핵심성공요인을 도출할 수 있다. 첫째, 철저한 시장조사와 둘째, 사징특화 및 틈새시장을 위한 신제품 개발, 셋째, 브랜드 전략 및 디자인 개발을 통한 이미지 제고, 넷째 바이어에 대한 신뢰구축이 필수적이다. 해외 의존도가 높은 한국경제는 지금까지 대기업을 중심으로 해외시장 공략을 꾸준히 추진해 왔다. 그러나 국내시장의 개방, 경제 개방화정책 등으로 해외시장 진출은 대기업뿐만 아니라 벤처기업에게도 중요한 과제이다. 해외시장 진출은 대기업에 비해 자원제약적인 제조 벤처기업이 성공하기 위해 협소한 국내시장을 벗어나 성공과 발전을 도모할 수 있는 기회이기 때문에 더욱 중요하다. 끝임 없는 벤처정신으로 해외시장을 공략한다면 성공이라는 훌륭한 결과물을 만들어 내리라 기대한다.
The world economy is changing into the knowledge based economy in which the production of knowledge and information, division and its utilization has been becoming more important, according to the rapid developments in the globalization of economic activity and electricity and IT technology. Accordi...
The world economy is changing into the knowledge based economy in which the production of knowledge and information, division and its utilization has been becoming more important, according to the rapid developments in the globalization of economic activity and electricity and IT technology. According to these changes, the developed country like US, Japan and so on has spurred the venture industry creating a new business with technology and idea and also has been taken the diversified efforts with the recognition of the venture industry to be a source to invigorate the domestic industries. In order to revitalize Korean Economy having difficulties from soaring oil price and the depreciation of exchange rate and improve the unemployment rate and change the industrial structure into the high tech industrial structure, the promotion of the venture company is very important. So far, the industrial structure focusing on the large companies having been leading our economic growth is not enough for the industrial competitiveness, and it can’t react actively to the IT society in the 21 century. In order to survive in the global market reorganizing the knowledge industry, the conglomerate should do a development of the new technologies and specialize it, and fostering the small and middle sized venture company with the technical power is desperate. I am going to provide the growth ways on marketing strategy for a manufacturing venture company accounting for 73% of the venture company to penetrate the overseas market and hold the dominant position in competition with analyzing the venture company’s success factors. The four core success factors can be deduced through the case study of the leading venture companies in the global market. 1^(st), the thorough market research. 2^(nd), the new development for market specialization and niche market. 3^(rd), the image promoting through brand strategy and design development. 4^(th), the firm relationship with buyer. The high overseas market dependent Korean economy has been propelled to open the overseas market mainly by large companies so far. But under the opening domestic market and the policies of open economy etc, the expansion to overseas market is important to not only large companies and venture companies. The overseas expansion is more important to the manufacturing venture companies with the limitation of resources than large companies, as it is opportunity to succeed and develop through escaping the narrow local market. If venture companies penetrate to overseas market continuously with venture spirit, it is expected that the splendid results called success can be attained.
The world economy is changing into the knowledge based economy in which the production of knowledge and information, division and its utilization has been becoming more important, according to the rapid developments in the globalization of economic activity and electricity and IT technology. According to these changes, the developed country like US, Japan and so on has spurred the venture industry creating a new business with technology and idea and also has been taken the diversified efforts with the recognition of the venture industry to be a source to invigorate the domestic industries. In order to revitalize Korean Economy having difficulties from soaring oil price and the depreciation of exchange rate and improve the unemployment rate and change the industrial structure into the high tech industrial structure, the promotion of the venture company is very important. So far, the industrial structure focusing on the large companies having been leading our economic growth is not enough for the industrial competitiveness, and it can’t react actively to the IT society in the 21 century. In order to survive in the global market reorganizing the knowledge industry, the conglomerate should do a development of the new technologies and specialize it, and fostering the small and middle sized venture company with the technical power is desperate. I am going to provide the growth ways on marketing strategy for a manufacturing venture company accounting for 73% of the venture company to penetrate the overseas market and hold the dominant position in competition with analyzing the venture company’s success factors. The four core success factors can be deduced through the case study of the leading venture companies in the global market. 1^(st), the thorough market research. 2^(nd), the new development for market specialization and niche market. 3^(rd), the image promoting through brand strategy and design development. 4^(th), the firm relationship with buyer. The high overseas market dependent Korean economy has been propelled to open the overseas market mainly by large companies so far. But under the opening domestic market and the policies of open economy etc, the expansion to overseas market is important to not only large companies and venture companies. The overseas expansion is more important to the manufacturing venture companies with the limitation of resources than large companies, as it is opportunity to succeed and develop through escaping the narrow local market. If venture companies penetrate to overseas market continuously with venture spirit, it is expected that the splendid results called success can be attained.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.