본 연구는 피트니스 클럽의 시설만족과 서비스만족을 분석하여 피트니스 클럽 마케팅 활용을 위한 자료로 제공하는 목적으로 전라북도 K시 , I시 , J시 인근 피트니스 클럽 10개, 회원 324명을 대상으로 설문지를 조사하였고 불성실하게 응답했다고 판단되는 23명의 설문지를 제외한 301명을 유효한 표본으로 SPSS(ver 14.0) 프로그램을 이용하여 분석 되었으며 모두 ...
본 연구는 피트니스 클럽의 시설만족과 서비스만족을 분석하여 피트니스 클럽 마케팅 활용을 위한 자료로 제공하는 목적으로 전라북도 K시 , I시 , J시 인근 피트니스 클럽 10개, 회원 324명을 대상으로 설문지를 조사하였고 불성실하게 응답했다고 판단되는 23명의 설문지를 제외한 301명을 유효한 표본으로 SPSS(ver 14.0) 프로그램을 이용하여 분석 되었으며 모두 유의수준 .05에서 검증 된 결과 아래와 같은 결과를 얻었다.
1. 피트니스 클럽 이용요금에 대해 묻는 체감도 질문에서는 소득수준, 연령대, 학력이 높을수록 서비스 및 시설만족도가 비교적 높은 것으로 나타났고 남자보다는 여자가 결과적으로 이용요금에 대해 좀 더 만족한다는 결과를 나타냈다.
2. 피트니스 클럽 이용고객의 이용횟수가 많을수록 이용 피트니스 클럽에 만족하는 것으로 나타났고, 피트니스 클럽 시설수준 및 서비스 수준에 따라 만족도 차이를 보였으며 피트니스 클럽 이용기간에는 시설요인 보다 서비스 요인에 따라 만족도에 영향을 미치는 것으로 나타났다.
3. 피트니스 클럽 이용만족도와 충성도(재 구매)의도, 서비스수준별 구매의도, 충성도(재 구매) 추천 그리고 타 피트니스 클럽 추천 시 현재 피트니스 클럽 충성도(재 구매) 의도는 상관관계가 있는 것으로 나타났으나 대부분의 응답자들은 이용만족도와는 별도로 현재 이용 피트니스 클럽을 충성도(재 구매) 의사를 보였다.
본 연구는 피트니스 클럽의 시설만족과 서비스만족을 분석하여 피트니스 클럽 마케팅 활용을 위한 자료로 제공하는 목적으로 전라북도 K시 , I시 , J시 인근 피트니스 클럽 10개, 회원 324명을 대상으로 설문지를 조사하였고 불성실하게 응답했다고 판단되는 23명의 설문지를 제외한 301명을 유효한 표본으로 SPSS(ver 14.0) 프로그램을 이용하여 분석 되었으며 모두 유의수준 .05에서 검증 된 결과 아래와 같은 결과를 얻었다.
1. 피트니스 클럽 이용요금에 대해 묻는 체감도 질문에서는 소득수준, 연령대, 학력이 높을수록 서비스 및 시설만족도가 비교적 높은 것으로 나타났고 남자보다는 여자가 결과적으로 이용요금에 대해 좀 더 만족한다는 결과를 나타냈다.
2. 피트니스 클럽 이용고객의 이용횟수가 많을수록 이용 피트니스 클럽에 만족하는 것으로 나타났고, 피트니스 클럽 시설수준 및 서비스 수준에 따라 만족도 차이를 보였으며 피트니스 클럽 이용기간에는 시설요인 보다 서비스 요인에 따라 만족도에 영향을 미치는 것으로 나타났다.
3. 피트니스 클럽 이용만족도와 충성도(재 구매)의도, 서비스수준별 구매의도, 충성도(재 구매) 추천 그리고 타 피트니스 클럽 추천 시 현재 피트니스 클럽 충성도(재 구매) 의도는 상관관계가 있는 것으로 나타났으나 대부분의 응답자들은 이용만족도와는 별도로 현재 이용 피트니스 클럽을 충성도(재 구매) 의사를 보였다.
The goal of this study is to furnish data to apply for sports marketing, analysing the facility and service satisfaction at fitness clubs. In research paper, the questionnaires were responded by the 301members of 10 fitness clubs around iksansi, kusnasi, jeonjusi in julabukdo and those data were ana...
The goal of this study is to furnish data to apply for sports marketing, analysing the facility and service satisfaction at fitness clubs. In research paper, the questionnaires were responded by the 301members of 10 fitness clubs around iksansi, kusnasi, jeonjusi in julabukdo and those data were anaysized with the programs of spss(ver 14.0). The consequence is obtained by making an examination at the caring point 0.05 like below.
1. The most of respondents said they satisfied the rate of fitness clubs. Especially, the result shows the older and more educated customers give the more positive responds.
2. The more frequency of customers, the more they satisfy with their fitness clubs. Additionally, it said the satisfaction of customers depend on the level of the facility and service at fitness club, and also the customers satisfaction are affected by more service than facility while exercising hour.
3. The satisfaction measurement of fitness club, the intention of rejoining, the intention of purchasing on the level of service, recommendation of rejoining are connected with the intention of rejoining of the current facility when recommending other fitness club. However, the most of customers show the intention of joining the current club regardless of the level of facility satisfaction.
The goal of this study is to furnish data to apply for sports marketing, analysing the facility and service satisfaction at fitness clubs. In research paper, the questionnaires were responded by the 301members of 10 fitness clubs around iksansi, kusnasi, jeonjusi in julabukdo and those data were anaysized with the programs of spss(ver 14.0). The consequence is obtained by making an examination at the caring point 0.05 like below.
1. The most of respondents said they satisfied the rate of fitness clubs. Especially, the result shows the older and more educated customers give the more positive responds.
2. The more frequency of customers, the more they satisfy with their fitness clubs. Additionally, it said the satisfaction of customers depend on the level of the facility and service at fitness club, and also the customers satisfaction are affected by more service than facility while exercising hour.
3. The satisfaction measurement of fitness club, the intention of rejoining, the intention of purchasing on the level of service, recommendation of rejoining are connected with the intention of rejoining of the current facility when recommending other fitness club. However, the most of customers show the intention of joining the current club regardless of the level of facility satisfaction.
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