본 연구에서는 배수성 개질 아스팔트를 개발하기 위하여 K사에서 개발한 5종의 개질제에 대한 바인더의 성능시험을 실시하여 2종의 개질제를 선정하였다. 선정된 2종의 개질제를 사용하여 최대입경 10mm의 배수성 혼합물을 제작하여 다양한 물리, 역학적 시험을 실시하였다. 내구성의 측면에서는 칸타브로 시험 및 휠 트래킹, 수분손상, 간접인장 피로시험 등을 실시하였다. 기능적인 측면에서는 실내 ...
본 연구에서는 배수성 개질 아스팔트를 개발하기 위하여 K사에서 개발한 5종의 개질제에 대한 바인더의 성능시험을 실시하여 2종의 개질제를 선정하였다. 선정된 2종의 개질제를 사용하여 최대입경 10mm의 배수성 혼합물을 제작하여 다양한 물리, 역학적 시험을 실시하였다. 내구성의 측면에서는 칸타브로 시험 및 휠 트래킹, 수분손상, 간접인장 피로시험 등을 실시하였다. 기능적인 측면에서는 실내 투수 시험 및 BPT(British Pendulum Tester)를 사용한 미끄럼 저항시험, 흡음률 측정시험 등을 실시하였다. 시험 결과 일본의 수입제품과 유사한 공용성을 보이는 것으로 나타났다.
본 연구에서는 배수성 개질 아스팔트를 개발하기 위하여 K사에서 개발한 5종의 개질제에 대한 바인더의 성능시험을 실시하여 2종의 개질제를 선정하였다. 선정된 2종의 개질제를 사용하여 최대입경 10mm의 배수성 혼합물을 제작하여 다양한 물리, 역학적 시험을 실시하였다. 내구성의 측면에서는 칸타브로 시험 및 휠 트래킹, 수분손상, 간접인장 피로시험 등을 실시하였다. 기능적인 측면에서는 실내 투수 시험 및 BPT(British Pendulum Tester)를 사용한 미끄럼 저항시험, 흡음률 측정시험 등을 실시하였다. 시험 결과 일본의 수입제품과 유사한 공용성을 보이는 것으로 나타났다.
In this study, we received 5 types of polymer modifiers from 'K' company. Accroding to result of asphalt binder test, 2 additives were chosen. Using 2 additives porous asphalt mixtures were made, which contains aggregates, that's maximum size is 10mm. Various physical and mechanical experiments were...
In this study, we received 5 types of polymer modifiers from 'K' company. Accroding to result of asphalt binder test, 2 additives were chosen. Using 2 additives porous asphalt mixtures were made, which contains aggregates, that's maximum size is 10mm. Various physical and mechanical experiments were performed. To evaluate the structural performance, cantabro, wheel tracking, moisture sensitivity and indirect tensile fatigue tests were performed. Permeability and BPT(British Pendulum Test), measurement of acoustic absorptivity were conducted to evaluate functional performance. Almost test results shows higher quality than those of general porous pavement.
In this study, we received 5 types of polymer modifiers from 'K' company. Accroding to result of asphalt binder test, 2 additives were chosen. Using 2 additives porous asphalt mixtures were made, which contains aggregates, that's maximum size is 10mm. Various physical and mechanical experiments were performed. To evaluate the structural performance, cantabro, wheel tracking, moisture sensitivity and indirect tensile fatigue tests were performed. Permeability and BPT(British Pendulum Test), measurement of acoustic absorptivity were conducted to evaluate functional performance. Almost test results shows higher quality than those of general porous pavement.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.