최근 중국 경제가 빠르게 발전함에 따라 많은 중국의 저명한 브랜드가 세계로 진출하고 있다. 이런 배경에서 많은 중국 기업이 자신의 브랜드 가치를 키우기 시작했으며 관련 마케팅전략도 세우고 있다. 이러한 기업 중에서 중국양식그룹(中国粮食集团)은 중국 브랜드 마케팅 부분에서 가장 뛰어난 기업 중의 하나이다. 성공적인 브랜드 마케팅 전략을 통해 '중량(中粮)' 이라는 브랜드가 중국 시장에서 앞서 나서고 있다. 특히 중국 사람들이 음식에 대한 요구가 갈수록 높아지고 있는 현 상황에서 '중량(中粮)'은 크게 발전하는 시기를 맞이하였다. 본 논문에서 중량그룹(中糧集團)의 자 브랜드인 장성포도주(長城葡萄酒)를 바탕으로 ...
최근 중국 경제가 빠르게 발전함에 따라 많은 중국의 저명한 브랜드가 세계로 진출하고 있다. 이런 배경에서 많은 중국 기업이 자신의 브랜드 가치를 키우기 시작했으며 관련 마케팅전략도 세우고 있다. 이러한 기업 중에서 중국양식그룹(中国粮食集团)은 중국 브랜드 마케팅 부분에서 가장 뛰어난 기업 중의 하나이다. 성공적인 브랜드 마케팅 전략을 통해 '중량(中粮)' 이라는 브랜드가 중국 시장에서 앞서 나서고 있다. 특히 중국 사람들이 음식에 대한 요구가 갈수록 높아지고 있는 현 상황에서 '중량(中粮)'은 크게 발전하는 시기를 맞이하였다. 본 논문에서 중량그룹(中糧集團)의 자 브랜드인 장성포도주(長城葡萄酒)를 바탕으로 브랜드 인지도, 브랜드 이미지, 기업 이미지와 생산된 지역 이미지 등의 요인이 상품에 대한 소비자의 충성도와 구매의도에 미칠 수 있는 영향에 대하여 논문 모형을 구성하고 가설을 세웠다. 가설의 측정조건을 선행연구에서 선택한 후에 SPSS, AMOS프로그램을 통해 모형의 신뢰성과 타당성을 검증하고 구조방정식분석을 행한 후 모형의 각 요인의 구체적인 관계를 밝히도록 하겠다. 본 연구 분석의 결과에 의거하여, 브랜드경쟁력에 확실히 유리한 요소를 발견하고 기업의 장기적 마케팅전략 수립과 이를 통한 시장점유율 확대방안을 제시하고자 한다. 이러한 연구목적은 학문적 기여뿐 아니라 기존업계의 마케팅 전략 입안 및 실행에도 유용하게 활용된 것으로 기대된다.
최근 중국 경제가 빠르게 발전함에 따라 많은 중국의 저명한 브랜드가 세계로 진출하고 있다. 이런 배경에서 많은 중국 기업이 자신의 브랜드 가치를 키우기 시작했으며 관련 마케팅전략도 세우고 있다. 이러한 기업 중에서 중국양식그룹(中国粮食集团)은 중국 브랜드 마케팅 부분에서 가장 뛰어난 기업 중의 하나이다. 성공적인 브랜드 마케팅 전략을 통해 '중량(中粮)' 이라는 브랜드가 중국 시장에서 앞서 나서고 있다. 특히 중국 사람들이 음식에 대한 요구가 갈수록 높아지고 있는 현 상황에서 '중량(中粮)'은 크게 발전하는 시기를 맞이하였다. 본 논문에서 중량그룹(中糧集團)의 자 브랜드인 장성포도주(長城葡萄酒)를 바탕으로 브랜드 인지도, 브랜드 이미지, 기업 이미지와 생산된 지역 이미지 등의 요인이 상품에 대한 소비자의 충성도와 구매의도에 미칠 수 있는 영향에 대하여 논문 모형을 구성하고 가설을 세웠다. 가설의 측정조건을 선행연구에서 선택한 후에 SPSS, AMOS프로그램을 통해 모형의 신뢰성과 타당성을 검증하고 구조방정식분석을 행한 후 모형의 각 요인의 구체적인 관계를 밝히도록 하겠다. 본 연구 분석의 결과에 의거하여, 브랜드경쟁력에 확실히 유리한 요소를 발견하고 기업의 장기적 마케팅전략 수립과 이를 통한 시장점유율 확대방안을 제시하고자 한다. 이러한 연구목적은 학문적 기여뿐 아니라 기존업계의 마케팅 전략 입안 및 실행에도 유용하게 활용된 것으로 기대된다.
With the rapid development of China’s economy, more and more domestic brands become famous all over the world. Under such circumstance, more and more Chinese large-scale enterprises focus on the cultivation of their own brands. China National Cereals, Oils & Foodstuffs Corp (“China Food Group”) is o...
With the rapid development of China’s economy, more and more domestic brands become famous all over the world. Under such circumstance, more and more Chinese large-scale enterprises focus on the cultivation of their own brands. China National Cereals, Oils & Foodstuffs Corp (“China Food Group”) is one of the strong pioneers in brand marketing. “China Food Group” brand became a dazzling star in Chinese market. This thesis is based on the brand of China Food Group- Great Wine, which mainly studies the effect of brand cognitive, brand image, corporate image and regional image active on customer’s brand loyalty and purchase intention. According to literature reviews, the author establishes research model, hypotheses and structure equation model. The author adopts SPSS and Amos package to handle descriptive, reliability, factor, correlated, and path analysis. The findings are as followings. Product brand exert positive influence on long-terming marketing strategy and the increase of market share. Thus it is necessary to enhance the product brand competitiveness.
With the rapid development of China’s economy, more and more domestic brands become famous all over the world. Under such circumstance, more and more Chinese large-scale enterprises focus on the cultivation of their own brands. China National Cereals, Oils & Foodstuffs Corp (“China Food Group”) is one of the strong pioneers in brand marketing. “China Food Group” brand became a dazzling star in Chinese market. This thesis is based on the brand of China Food Group- Great Wine, which mainly studies the effect of brand cognitive, brand image, corporate image and regional image active on customer’s brand loyalty and purchase intention. According to literature reviews, the author establishes research model, hypotheses and structure equation model. The author adopts SPSS and Amos package to handle descriptive, reliability, factor, correlated, and path analysis. The findings are as followings. Product brand exert positive influence on long-terming marketing strategy and the increase of market share. Thus it is necessary to enhance the product brand competitiveness.
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