기술과 산업이 급속도로 발전해 나가고 있는 이 시점에 발맞춰 한국의 교육도 발전되고 보완되어야 한다. 교육이 발전하는 이유는 여러 가지가 있겠지만 그 중에서도 다른 나라의 교육을 비교 분석하여 장점을 찾아내는 것이 가장 비중이 크다 하겠다.
본 논문에서는 한국과 캐나다의 수학 교과서의 함수영역을 비교 분석해 보고 이를 통해 한국의 수학교과서의 질적 향상과 현재보다 효과적인 지도 방법을 발견하여 교과서를 개선시키고자 하는데 목적을 둔다.
본 논문에서는 다음과 같은 연구를 하였다.
첫째, 한국과 캐나다의 학제, 교육과정, 수학 ...
기술과 산업이 급속도로 발전해 나가고 있는 이 시점에 발맞춰 한국의 교육도 발전되고 보완되어야 한다. 교육이 발전하는 이유는 여러 가지가 있겠지만 그 중에서도 다른 나라의 교육을 비교 분석하여 장점을 찾아내는 것이 가장 비중이 크다 하겠다.
본 논문에서는 한국과 캐나다의 수학 교과서의 함수영역을 비교 분석해 보고 이를 통해 한국의 수학교과서의 질적 향상과 현재보다 효과적인 지도 방법을 발견하여 교과서를 개선시키고자 하는데 목적을 둔다.
본 논문에서는 다음과 같은 연구를 하였다.
첫째, 한국과 캐나다의 학제, 교육과정, 수학 교과 목표를 연구하였다.
둘째, 한국과 캐나다의 수학 교과서의 단원구성 체제를 연구하였다.
셋째, 한국과 캐나다의 함수 영역의 학습내용 범위 및 전개 형식을 연구하였다.
넷째, 한국과 캐나다의 교과 내용을 연구하였다.
본 논문에서는 위의 과정을 통하여 한국과 캐나다의 중학교 수학 교과서의 단원 구성 체제, 함수 단원의 학습 내용 범위 및 전개 형식, 교과 내용을 연구하여 결과를 제시한다.
기술과 산업이 급속도로 발전해 나가고 있는 이 시점에 발맞춰 한국의 교육도 발전되고 보완되어야 한다. 교육이 발전하는 이유는 여러 가지가 있겠지만 그 중에서도 다른 나라의 교육을 비교 분석하여 장점을 찾아내는 것이 가장 비중이 크다 하겠다.
본 논문에서는 한국과 캐나다의 수학 교과서의 함수영역을 비교 분석해 보고 이를 통해 한국의 수학교과서의 질적 향상과 현재보다 효과적인 지도 방법을 발견하여 교과서를 개선시키고자 하는데 목적을 둔다.
본 논문에서는 다음과 같은 연구를 하였다.
첫째, 한국과 캐나다의 학제, 교육과정, 수학 교과 목표를 연구하였다.
둘째, 한국과 캐나다의 수학 교과서의 단원구성 체제를 연구하였다.
셋째, 한국과 캐나다의 함수 영역의 학습내용 범위 및 전개 형식을 연구하였다.
넷째, 한국과 캐나다의 교과 내용을 연구하였다.
본 논문에서는 위의 과정을 통하여 한국과 캐나다의 중학교 수학 교과서의 단원 구성 체제, 함수 단원의 학습 내용 범위 및 전개 형식, 교과 내용을 연구하여 결과를 제시한다.
As technology and industry develops rapidly, the education system of Korea should also develop and improve together. Among many methods of education development, identifying strong points through comparative analysis of foreign education systems is essential.
This paper comparatively analyzes the f...
As technology and industry develops rapidly, the education system of Korea should also develop and improve together. Among many methods of education development, identifying strong points through comparative analysis of foreign education systems is essential.
This paper comparatively analyzes the function subject of the mathematics curriculum of Korea and Canada with the objective to improve textbooks by identifying more effective instruction methods.
This paper has conducted the following research.
First, it observes the school system, education course, and objective of math education of Korea and Canada.
Second, it observes the unit structure of math textbooks of Korea and Canada.
Third, it observes the range and development method of the function subject of Korea and Canada.
Fourth, it observes the education curriculum of Korea and Canada.
For the research, Cheonjaemoonhwa Math 1, 2, 3 (Park et. al) was selected for the Korea textbook example, and Principle of Mathematics 9, 10, Mathematics Applying the Concepts 9, 10 of Ontario was selected for the Canada textbook example.
As technology and industry develops rapidly, the education system of Korea should also develop and improve together. Among many methods of education development, identifying strong points through comparative analysis of foreign education systems is essential.
This paper comparatively analyzes the function subject of the mathematics curriculum of Korea and Canada with the objective to improve textbooks by identifying more effective instruction methods.
This paper has conducted the following research.
First, it observes the school system, education course, and objective of math education of Korea and Canada.
Second, it observes the unit structure of math textbooks of Korea and Canada.
Third, it observes the range and development method of the function subject of Korea and Canada.
Fourth, it observes the education curriculum of Korea and Canada.
For the research, Cheonjaemoonhwa Math 1, 2, 3 (Park et. al) was selected for the Korea textbook example, and Principle of Mathematics 9, 10, Mathematics Applying the Concepts 9, 10 of Ontario was selected for the Canada textbook example.
주제어
#한국
#캐나다
#수학교과서
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.