박물관과 미술관은 시대가 변하면서 박물관과 미술관의 업무도 변하고 있다. 그 업무들을 담당할 전문 인력들이 필요하게 되었으며, 이들이 바로 박물관 인력들이다. 박물관 인력들은 박물관과 미술관이라는 전문 기관이 요구하는 업무를 수행하기 위해서도 전문 인력으로 양성하여야 한다. 하지만 박물관과 미술관의 업무를 담당하는 인력들은 박물관과 미술관의 변화를 따라가지 못하며, 이들의 지위와 업무는 이전 상황에 머무르고 있다. 즉 전문 인력으로도 양성을 방해받고 있으며, 박물관과 미술관에서 가장 시급한 것은 이들의 전문성 양성이다. 박물관 인...
박물관과 미술관은 시대가 변하면서 박물관과 미술관의 업무도 변하고 있다. 그 업무들을 담당할 전문 인력들이 필요하게 되었으며, 이들이 바로 박물관 인력들이다. 박물관 인력들은 박물관과 미술관이라는 전문 기관이 요구하는 업무를 수행하기 위해서도 전문 인력으로 양성하여야 한다. 하지만 박물관과 미술관의 업무를 담당하는 인력들은 박물관과 미술관의 변화를 따라가지 못하며, 이들의 지위와 업무는 이전 상황에 머무르고 있다. 즉 전문 인력으로도 양성을 방해받고 있으며, 박물관과 미술관에서 가장 시급한 것은 이들의 전문성 양성이다. 박물관 인력들이 박물관 전문 인력으로 양성되는 데 있어 제일 중요한 것은 전문 인력과 일반 인력들을 구별하는 전문성이다. 이에 박물관 인력들에 대한 재정의가 필요하며, 이들의 위치와 전문 능력을 증명하기 위한 공인자격증이 필요하다. 이들의 자격은 국가가 올바르게 증명하여야 한다. 여기에는 일반적인 자격의 성격도 포함하며, 박물관 인력들의 인력별 전문성을 세분화하여 증명하여야 한다. 이후 자격요건에서는 직종과 관계된 현장 실무 기간으로 정확하게 판단하여 자격을 부여하여야 한다. 박물관 전문 인력들의 양성은 인력 스스로도 양성하며, 학교와 그 인력들이 속한 박물관과 미술관인, 다양한 기관에서도 양성된다. 학교와 기관과의 스폰서십을 통한 실무적 인턴십과 보수교육인 기관들에서의 교육을 통해 전문성을 양성한다. 또한 업무의 현장성을 위해서는 실제 업무를 수행하며 얻는 전문성이다. 즉 기관과 학교, 개인의 관계가 긴밀하게 연결하며 기관들은 기관끼리의 연계망에서 인력들의 전문성을 양성할 때 각각의 기관이 필요한 전문 인력들이 양성된다. 또한 이 양성된 전문 인력들의 전문성이 자격으로 공정하게 증명될 때, 자격증은 공인된 자격증으로써 실효성을 인정받게 된다. 이들의 전문성은 세가지로 분류하면, 첫째, 인력이 스스로 취득하는 전문성, 둘째 현장에서 취득하는 전문성, 셋째기관에서 양성하는 전문성이다. 첫째, 스스로 취득할 수 있는 전문성은 교육을 통해 얻어지는 전문성이다. 이 전문성은 전문지식을 뜻하며, 박물관학 역량에 바탕이 된다. 이후 전공 지식은 일반 역량이 된다. 둘째 현장성에서 체득되는 전문성은 실습 이후 실무 과정으로 심화되는 인턴십이다. 실습은 학교와 기관의 연계인 스폰서십을 이용한다. 이는 학교에서 배우는 이론을 현장에서 확인할 때 획득한다. 다음의 인턴십은 실제업무를 수행하며 체득하는 현장성이다. 이 과정은 실제 업무와 관련된 현장성이며, 고용이 보장된 환경에서 빠르게 체득된다. 셋째, 전문 인력들은 각각의 수준별로 차별화된 보수교육을 통해 꾸준히 전문성을 배양하여야 한다. 박물관 인력들의 전문성은 안정된 환경에서 꾸준히 양성되며, 전문성을 자격으로 인정받을 때 이들은 박물관 전문 인력으로 양성된다. 각 박물관과 미술관들이 이 전문 인력들을 갖출 때, 그 기관들은 전문 기관으로 양성된다. 즉, 전문성은 박물관 인력들에게만 필요한 것이 아니라 그 인력들이 속한 기관에서도 필요하다.
박물관과 미술관은 시대가 변하면서 박물관과 미술관의 업무도 변하고 있다. 그 업무들을 담당할 전문 인력들이 필요하게 되었으며, 이들이 바로 박물관 인력들이다. 박물관 인력들은 박물관과 미술관이라는 전문 기관이 요구하는 업무를 수행하기 위해서도 전문 인력으로 양성하여야 한다. 하지만 박물관과 미술관의 업무를 담당하는 인력들은 박물관과 미술관의 변화를 따라가지 못하며, 이들의 지위와 업무는 이전 상황에 머무르고 있다. 즉 전문 인력으로도 양성을 방해받고 있으며, 박물관과 미술관에서 가장 시급한 것은 이들의 전문성 양성이다. 박물관 인력들이 박물관 전문 인력으로 양성되는 데 있어 제일 중요한 것은 전문 인력과 일반 인력들을 구별하는 전문성이다. 이에 박물관 인력들에 대한 재정의가 필요하며, 이들의 위치와 전문 능력을 증명하기 위한 공인자격증이 필요하다. 이들의 자격은 국가가 올바르게 증명하여야 한다. 여기에는 일반적인 자격의 성격도 포함하며, 박물관 인력들의 인력별 전문성을 세분화하여 증명하여야 한다. 이후 자격요건에서는 직종과 관계된 현장 실무 기간으로 정확하게 판단하여 자격을 부여하여야 한다. 박물관 전문 인력들의 양성은 인력 스스로도 양성하며, 학교와 그 인력들이 속한 박물관과 미술관인, 다양한 기관에서도 양성된다. 학교와 기관과의 스폰서십을 통한 실무적 인턴십과 보수교육인 기관들에서의 교육을 통해 전문성을 양성한다. 또한 업무의 현장성을 위해서는 실제 업무를 수행하며 얻는 전문성이다. 즉 기관과 학교, 개인의 관계가 긴밀하게 연결하며 기관들은 기관끼리의 연계망에서 인력들의 전문성을 양성할 때 각각의 기관이 필요한 전문 인력들이 양성된다. 또한 이 양성된 전문 인력들의 전문성이 자격으로 공정하게 증명될 때, 자격증은 공인된 자격증으로써 실효성을 인정받게 된다. 이들의 전문성은 세가지로 분류하면, 첫째, 인력이 스스로 취득하는 전문성, 둘째 현장에서 취득하는 전문성, 셋째기관에서 양성하는 전문성이다. 첫째, 스스로 취득할 수 있는 전문성은 교육을 통해 얻어지는 전문성이다. 이 전문성은 전문지식을 뜻하며, 박물관학 역량에 바탕이 된다. 이후 전공 지식은 일반 역량이 된다. 둘째 현장성에서 체득되는 전문성은 실습 이후 실무 과정으로 심화되는 인턴십이다. 실습은 학교와 기관의 연계인 스폰서십을 이용한다. 이는 학교에서 배우는 이론을 현장에서 확인할 때 획득한다. 다음의 인턴십은 실제업무를 수행하며 체득하는 현장성이다. 이 과정은 실제 업무와 관련된 현장성이며, 고용이 보장된 환경에서 빠르게 체득된다. 셋째, 전문 인력들은 각각의 수준별로 차별화된 보수교육을 통해 꾸준히 전문성을 배양하여야 한다. 박물관 인력들의 전문성은 안정된 환경에서 꾸준히 양성되며, 전문성을 자격으로 인정받을 때 이들은 박물관 전문 인력으로 양성된다. 각 박물관과 미술관들이 이 전문 인력들을 갖출 때, 그 기관들은 전문 기관으로 양성된다. 즉, 전문성은 박물관 인력들에게만 필요한 것이 아니라 그 인력들이 속한 기관에서도 필요하다.
As the time changes, what museums and art museums do also varies. They now need experts to deal with their works, who are employees of them. In order to do the works that specialized agencies such as museums and art museums demands, museum employees are required to be specialized. However, these exp...
As the time changes, what museums and art museums do also varies. They now need experts to deal with their works, who are employees of them. In order to do the works that specialized agencies such as museums and art museums demands, museum employees are required to be specialized. However, these experts aren't able to keep up with the museums' variation, therefore their status and business remains as the same. In other words, being trained to be experts is being disturbed, and it is urgent to raise their professionalism. What matters the most for museum employees to be trained to experts is professionalism that can classify specialized employees and the normal ones. Thus, we need to redefine museum employees, and an official license that proves their status and outstanding abilities. Their licenses must be verified by the country properly. This verification include general qualified characters, and it should verify by departmentalizing employees' each professionalism. After qualification should consider their experience of hands-on-background related to their type of occupation, then give the license. Training specialists can be done by themselves, at school, or at various institutes such as museums and art museums that they belong to. They raise professionalism by hands-on internship, and education at institutes, which are through sponsorships with schools and institutes. Also, there must be specialism by handling real work in order to have sense in that field. Each facilities get the experts they want, when they raise the experts in the network between the facilities. Plus, there must be close relationship between facilities, schools, and employees. Also, when these trained experts have their abilities properly licensed, their licenses get their effectiveness proved. We can classify their professionalism into three. First of all, the professionalism that they get by themselves. Secondly, acquired business skills through hands-on experience. Lastly, professionalism trained by institutes. First, self-taught professionalism is learned by education. this professionalism means expertise, which is elemental to the museological capability. Additional expertise can be general capability. Second, acquired business skills through hands-on experience is an internship advanced by the real work after the practise. Practise is an internship by a sponsorship which is relates between school and facilities. Employees acquire this second professionalism when they apply their knowledge from school in the work scene. Next intern ship is acquired business skills through hands-on experience. This process is directly related to the real work, and is quickly absorbed in hire-promised surroundings. Thirdly, experts should each get make-up educations in separate levels in order to raise their professionalism consistently. Professionalism of the museum employees raise in safe environments, and when professionalism is authorized as a license, they become museum specialists. When each museums and art museums prepare these experts, they become specialized facilities. Therefore professionalism is not only required for the museum employees but also important for the facilities, where the employees work at.
As the time changes, what museums and art museums do also varies. They now need experts to deal with their works, who are employees of them. In order to do the works that specialized agencies such as museums and art museums demands, museum employees are required to be specialized. However, these experts aren't able to keep up with the museums' variation, therefore their status and business remains as the same. In other words, being trained to be experts is being disturbed, and it is urgent to raise their professionalism. What matters the most for museum employees to be trained to experts is professionalism that can classify specialized employees and the normal ones. Thus, we need to redefine museum employees, and an official license that proves their status and outstanding abilities. Their licenses must be verified by the country properly. This verification include general qualified characters, and it should verify by departmentalizing employees' each professionalism. After qualification should consider their experience of hands-on-background related to their type of occupation, then give the license. Training specialists can be done by themselves, at school, or at various institutes such as museums and art museums that they belong to. They raise professionalism by hands-on internship, and education at institutes, which are through sponsorships with schools and institutes. Also, there must be specialism by handling real work in order to have sense in that field. Each facilities get the experts they want, when they raise the experts in the network between the facilities. Plus, there must be close relationship between facilities, schools, and employees. Also, when these trained experts have their abilities properly licensed, their licenses get their effectiveness proved. We can classify their professionalism into three. First of all, the professionalism that they get by themselves. Secondly, acquired business skills through hands-on experience. Lastly, professionalism trained by institutes. First, self-taught professionalism is learned by education. this professionalism means expertise, which is elemental to the museological capability. Additional expertise can be general capability. Second, acquired business skills through hands-on experience is an internship advanced by the real work after the practise. Practise is an internship by a sponsorship which is relates between school and facilities. Employees acquire this second professionalism when they apply their knowledge from school in the work scene. Next intern ship is acquired business skills through hands-on experience. This process is directly related to the real work, and is quickly absorbed in hire-promised surroundings. Thirdly, experts should each get make-up educations in separate levels in order to raise their professionalism consistently. Professionalism of the museum employees raise in safe environments, and when professionalism is authorized as a license, they become museum specialists. When each museums and art museums prepare these experts, they become specialized facilities. Therefore professionalism is not only required for the museum employees but also important for the facilities, where the employees work at.
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