게임의 주류로 되고 있는 3D게임은 최초의 간단하고 거친 화면으로부터 하드웨어와 소프트웨어의 발전과 동시에 고급적이고 화려한 화면으로 발전하고 있다. 지금 그래픽은 DX, OpenGL등 API의 발전과 완미화에 따라 비교적 높은 수준에 달성하였으며 게임 그래픽 엔진의 발전, 엔진 기술의 다양화 등은 그래픽에 대해 질의 변화를 가져왔고 게임도 옛날과 비교하여 천지차이의 변화를 가져왔다. 하지만 이런 기초상에서도 많은 플레이어들은 게임 그래픽에 대한 요구가 점점 높아지고 있으며 전통적인 그래픽에 대해 더 이상 흥분을 느낄 수 없게 되였으며 전통적인 게임 모드에 재미를 잃게 되고 있다. 이번 문장은 주로 게임 그래픽의 역사, ...
게임의 주류로 되고 있는 3D게임은 최초의 간단하고 거친 화면으로부터 하드웨어와 소프트웨어의 발전과 동시에 고급적이고 화려한 화면으로 발전하고 있다. 지금 그래픽은 DX, OpenGL등 API의 발전과 완미화에 따라 비교적 높은 수준에 달성하였으며 게임 그래픽 엔진의 발전, 엔진 기술의 다양화 등은 그래픽에 대해 질의 변화를 가져왔고 게임도 옛날과 비교하여 천지차이의 변화를 가져왔다. 하지만 이런 기초상에서도 많은 플레이어들은 게임 그래픽에 대한 요구가 점점 높아지고 있으며 전통적인 그래픽에 대해 더 이상 흥분을 느낄 수 없게 되였으며 전통적인 게임 모드에 재미를 잃게 되고 있다. 이번 문장은 주로 게임 그래픽의 역사, 게임 엔진 기술과 DirectX기술을 통하여 게임 그래픽의 발전을 설명할 것이며 미래 게임 그래픽 엔진의 발전추세와 3D Vision, VR기술, Cloud Rendering기술 등을 통해 미래 그래픽과 게임의 발전 추세를 분석할 것이다.
게임의 주류로 되고 있는 3D게임은 최초의 간단하고 거친 화면으로부터 하드웨어와 소프트웨어의 발전과 동시에 고급적이고 화려한 화면으로 발전하고 있다. 지금 그래픽은 DX, OpenGL등 API의 발전과 완미화에 따라 비교적 높은 수준에 달성하였으며 게임 그래픽 엔진의 발전, 엔진 기술의 다양화 등은 그래픽에 대해 질의 변화를 가져왔고 게임도 옛날과 비교하여 천지차이의 변화를 가져왔다. 하지만 이런 기초상에서도 많은 플레이어들은 게임 그래픽에 대한 요구가 점점 높아지고 있으며 전통적인 그래픽에 대해 더 이상 흥분을 느낄 수 없게 되였으며 전통적인 게임 모드에 재미를 잃게 되고 있다. 이번 문장은 주로 게임 그래픽의 역사, 게임 엔진 기술과 DirectX기술을 통하여 게임 그래픽의 발전을 설명할 것이며 미래 게임 그래픽 엔진의 발전추세와 3D Vision, VR기술, Cloud Rendering기술 등을 통해 미래 그래픽과 게임의 발전 추세를 분석할 것이다.
3D games have become the mainstream of the game industry in the past few years. With the advancement of hardware and software, the initial simple and rough 3D screens have become increasingly sophisticated and rich. The development of the DX , OpenGL, and other API have brought the game graphics to ...
3D games have become the mainstream of the game industry in the past few years. With the advancement of hardware and software, the initial simple and rough 3D screens have become increasingly sophisticated and rich. The development of the DX , OpenGL, and other API have brought the game graphics to achieve a high level and the diversification of the game graphics engine and the engine technology have changed the quality of 3D grame graphics that today’s games are no longer comparable to those in the past. Despite the advancement, game users have become more demanding on the graphics that they easily lose interest in the traditional graphic and game modes. This article illustrates the development of the game graphics through the history of the graphic engine technology and DirectX technical. It also analyzes the trend of the game graphics and game development by analyzing the development of the future game graphics engine, 3D Vision, VR technology and Cloud Rending technology. Keyword: DX, Game Engine, Graphic, VR, 3D, rendering
3D games have become the mainstream of the game industry in the past few years. With the advancement of hardware and software, the initial simple and rough 3D screens have become increasingly sophisticated and rich. The development of the DX , OpenGL, and other API have brought the game graphics to achieve a high level and the diversification of the game graphics engine and the engine technology have changed the quality of 3D grame graphics that today’s games are no longer comparable to those in the past. Despite the advancement, game users have become more demanding on the graphics that they easily lose interest in the traditional graphic and game modes. This article illustrates the development of the game graphics through the history of the graphic engine technology and DirectX technical. It also analyzes the trend of the game graphics and game development by analyzing the development of the future game graphics engine, 3D Vision, VR technology and Cloud Rending technology. Keyword: DX, Game Engine, Graphic, VR, 3D, rendering
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