오늘날 생활수준의 향상과 기술의 발달에 따른 호텔 시장도 항상 살아있는 생명체로서 끊임없이 변화하여야 하며, 시장환경이 변하면 과거의 상식이나 결정에 구애받지 않고 새로운 이론을 정립하는 일이 중요하다. 이러한 시점에서 모든 기업 경영에 있어서 인터넷을 거론하지 않고는 거 이상의 발전을 기대할 수 없으려나와 오히려 기업경쟁력을 잃어 퇴보할 수밖에 없을 것이라는 것은 자염한 사실이다. 따라서 중국의 상황 역시 예외가 아니며 인터넷상의 효과적인 비즈니스 적용을 위해 각 기업들은 제반 환경 분석과 사업 타당성 검도에 열중하고 있다. 호텔산업에서도 멀티미디어 그래픽과 디자인, 시각적인 효과를 고려한 홈페이지를 구축하여 웹 서비스를 제공하는 곳이 점차 늘어나는 추세이나 비교적 영세한 특급 호텔의 경우 독자적인 웹 서비스를 제공하기에는 비용과 인력 면에서 어려울 것으로 예상되므로 공동인터넷 마케팅을 구축하는 방안을 마련하는 것이 효율적인 것으로 판단되어 이에 대한 연구를 하고자 한다. 본 연구를 통하여 조사된 중국 6개의 호텔의 홈페이지 분석의 결과에 따라 도출되는 문제점과 ...
오늘날 생활수준의 향상과 기술의 발달에 따른 호텔 시장도 항상 살아있는 생명체로서 끊임없이 변화하여야 하며, 시장환경이 변하면 과거의 상식이나 결정에 구애받지 않고 새로운 이론을 정립하는 일이 중요하다. 이러한 시점에서 모든 기업 경영에 있어서 인터넷을 거론하지 않고는 거 이상의 발전을 기대할 수 없으려나와 오히려 기업경쟁력을 잃어 퇴보할 수밖에 없을 것이라는 것은 자염한 사실이다. 따라서 중국의 상황 역시 예외가 아니며 인터넷상의 효과적인 비즈니스 적용을 위해 각 기업들은 제반 환경 분석과 사업 타당성 검도에 열중하고 있다. 호텔산업에서도 멀티미디어 그래픽과 디자인, 시각적인 효과를 고려한 홈페이지를 구축하여 웹 서비스를 제공하는 곳이 점차 늘어나는 추세이나 비교적 영세한 특급 호텔의 경우 독자적인 웹 서비스를 제공하기에는 비용과 인력 면에서 어려울 것으로 예상되므로 공동인터넷 마케팅을 구축하는 방안을 마련하는 것이 효율적인 것으로 판단되어 이에 대한 연구를 하고자 한다. 본 연구를 통하여 조사된 중국 6개의 호텔의 홈페이지 분석의 결과에 따라 도출되는 문제점과 해결방안을 모색해 보았다. 그 결과에 따라 고객들은 인터넷 마케팅 수단으로의 유인을 위해 타 경쟁호텔들과 차별화 된 호텔의 독특한 서비스를 개발하고 가상공간을 메워 가는 새로운 형태의 인터넷 비즈니스는 인터넷의 특성과 월드 와이드 웹의 장점을 적절히 활용할 때만 성공적인 결실을 거둘 수 있다.
오늘날 생활수준의 향상과 기술의 발달에 따른 호텔 시장도 항상 살아있는 생명체로서 끊임없이 변화하여야 하며, 시장환경이 변하면 과거의 상식이나 결정에 구애받지 않고 새로운 이론을 정립하는 일이 중요하다. 이러한 시점에서 모든 기업 경영에 있어서 인터넷을 거론하지 않고는 거 이상의 발전을 기대할 수 없으려나와 오히려 기업경쟁력을 잃어 퇴보할 수밖에 없을 것이라는 것은 자염한 사실이다. 따라서 중국의 상황 역시 예외가 아니며 인터넷상의 효과적인 비즈니스 적용을 위해 각 기업들은 제반 환경 분석과 사업 타당성 검도에 열중하고 있다. 호텔산업에서도 멀티미디어 그래픽과 디자인, 시각적인 효과를 고려한 홈페이지를 구축하여 웹 서비스를 제공하는 곳이 점차 늘어나는 추세이나 비교적 영세한 특급 호텔의 경우 독자적인 웹 서비스를 제공하기에는 비용과 인력 면에서 어려울 것으로 예상되므로 공동인터넷 마케팅을 구축하는 방안을 마련하는 것이 효율적인 것으로 판단되어 이에 대한 연구를 하고자 한다. 본 연구를 통하여 조사된 중국 6개의 호텔의 홈페이지 분석의 결과에 따라 도출되는 문제점과 해결방안을 모색해 보았다. 그 결과에 따라 고객들은 인터넷 마케팅 수단으로의 유인을 위해 타 경쟁호텔들과 차별화 된 호텔의 독특한 서비스를 개발하고 가상공간을 메워 가는 새로운 형태의 인터넷 비즈니스는 인터넷의 특성과 월드 와이드 웹의 장점을 적절히 활용할 때만 성공적인 결실을 거둘 수 있다.
A desire and demand of hotel customer nowadays, has become more varied, individualized, high levelled and discriminated. In order to succeed in today's environments the hotel operator must be able to formulate effective marketing strategies. An understanding of why customers select one hotel over an...
A desire and demand of hotel customer nowadays, has become more varied, individualized, high levelled and discriminated. In order to succeed in today's environments the hotel operator must be able to formulate effective marketing strategies. An understanding of why customers select one hotel over anther is very important to this task, hotel image means, in this study, a overall impression of a hotel, which is a complex of physical characteristics of guests. The purpose of this study was to find out what attributes affect the corporate image of the tourist hotel that consumers create. To achieve the purpose of this study, theoretical and empirical study was used. In review of theoretical background, basic concepts and strategy of corporate image were studied. Based on the theoretical studies and previous studies, corporate image attributes were chosen. The statistical analysis of data was conducted using techniques of frequency analysis, t-test, ANOVA, regression analysis. As a result of this study, we can find out that satisfaction of the customer in relation with hotel image and the choice of tourist hotel becomes affirmatory. In conclusion, the alternative ways to improve the image if tourist hotels as follows; (1) to provide enjoyable and sensibly gorgeous service to customer's (2) to provide the privilege and of service that customer's are pride of (3) to differentiate the hotel image according to customer's. The ultimate objectives of this study, is to suggest the effective direction to set up a marketing strategy by using corporate images. But this study had limits on sampling was extracted deluxe hotels in Seoul because of time limitation. Therefore, the more systematic and continuos study should be executed to overcome those kind of limits.
A desire and demand of hotel customer nowadays, has become more varied, individualized, high levelled and discriminated. In order to succeed in today's environments the hotel operator must be able to formulate effective marketing strategies. An understanding of why customers select one hotel over anther is very important to this task, hotel image means, in this study, a overall impression of a hotel, which is a complex of physical characteristics of guests. The purpose of this study was to find out what attributes affect the corporate image of the tourist hotel that consumers create. To achieve the purpose of this study, theoretical and empirical study was used. In review of theoretical background, basic concepts and strategy of corporate image were studied. Based on the theoretical studies and previous studies, corporate image attributes were chosen. The statistical analysis of data was conducted using techniques of frequency analysis, t-test, ANOVA, regression analysis. As a result of this study, we can find out that satisfaction of the customer in relation with hotel image and the choice of tourist hotel becomes affirmatory. In conclusion, the alternative ways to improve the image if tourist hotels as follows; (1) to provide enjoyable and sensibly gorgeous service to customer's (2) to provide the privilege and of service that customer's are pride of (3) to differentiate the hotel image according to customer's. The ultimate objectives of this study, is to suggest the effective direction to set up a marketing strategy by using corporate images. But this study had limits on sampling was extracted deluxe hotels in Seoul because of time limitation. Therefore, the more systematic and continuos study should be executed to overcome those kind of limits.
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