차량이나 도로에 대한 기술이 발달하고 시민들의 경제수준과 의식수준이 향상됨에 따라 더 이상 도로교통의 발전은 속도와 수송 능력 향상에 집중되지 않고 소음이나 사고 저감, 재해방지나 탄소배출 억제 등의 사회적·환경적 문제에 대한 해결방안을 제시하는 방향으로 변화하고 있다. 이에 각 지자체에서는 이러한 문제점을 해결하기 위하여 배수성·투수성 아스팔트 포장을 시행하고 있으나 포장의 설계나 유지관리에 대한 명확한 기준이 제시되어 있지 않고 편익을 평가하기 위한 방법 또한 전무하기 때문에 확대 시행에 어려움이 있으며 기존에 시공된 도로들은 애물단지로 전락하게 되었다. 따라서 본 연구에서는 배수성·투수성 아스팔트 포장의 편익산정 하기 위한 방법론의 제시 및 ...
차량이나 도로에 대한 기술이 발달하고 시민들의 경제수준과 의식수준이 향상됨에 따라 더 이상 도로교통의 발전은 속도와 수송 능력 향상에 집중되지 않고 소음이나 사고 저감, 재해방지나 탄소배출 억제 등의 사회적·환경적 문제에 대한 해결방안을 제시하는 방향으로 변화하고 있다. 이에 각 지자체에서는 이러한 문제점을 해결하기 위하여 배수성·투수성 아스팔트 포장을 시행하고 있으나 포장의 설계나 유지관리에 대한 명확한 기준이 제시되어 있지 않고 편익을 평가하기 위한 방법 또한 전무하기 때문에 확대 시행에 어려움이 있으며 기존에 시공된 도로들은 애물단지로 전락하게 되었다. 따라서 본 연구에서는 배수성·투수성 아스팔트 포장의 편익산정 하기 위한 방법론의 제시 및 경제성 분석에 목적을 두었으며 배수성·투수성 아스팔트 포장의 시행확대를 위한 기초연구로써의 역할에 의의가 두었다. 본 연구는 배수성·투수성 아스팔트 포장의 특성을 파악하여 편익변수를 선정하고 선정된 편익변수에 대한 편익 산정 방법은 각 편익변수와 사회적·환경적 변수간의 관계에 따라 제시하여 최종적으로 배수성·투수성 아스팔트 포장의 편익산정 방법을 제시하였다. 또한 산정된 편익과 초기 시공비용을 비교하여 경제성 분석을 실시하였다. 편익변수는 수분유입에 대한 편익, 도로교통소음 저감 편익, 도로교통사고 저감 편익, 열섬현상 저감 편익이 있으며 강동구를 대상으로 하는 모의시험시공을 통한 경제석 분석결과 배수성·투수성 아스팔트 포장을 시공했을 경우 편익은 약 1년에 30억원이 산정되었으며 일반 아스팔트 포장에 비해 시공 후 약 4년 후에 편익을 통한 경제성이 나타나는 것으로 분석되었다.
차량이나 도로에 대한 기술이 발달하고 시민들의 경제수준과 의식수준이 향상됨에 따라 더 이상 도로교통의 발전은 속도와 수송 능력 향상에 집중되지 않고 소음이나 사고 저감, 재해방지나 탄소배출 억제 등의 사회적·환경적 문제에 대한 해결방안을 제시하는 방향으로 변화하고 있다. 이에 각 지자체에서는 이러한 문제점을 해결하기 위하여 배수성·투수성 아스팔트 포장을 시행하고 있으나 포장의 설계나 유지관리에 대한 명확한 기준이 제시되어 있지 않고 편익을 평가하기 위한 방법 또한 전무하기 때문에 확대 시행에 어려움이 있으며 기존에 시공된 도로들은 애물단지로 전락하게 되었다. 따라서 본 연구에서는 배수성·투수성 아스팔트 포장의 편익산정 하기 위한 방법론의 제시 및 경제성 분석에 목적을 두었으며 배수성·투수성 아스팔트 포장의 시행확대를 위한 기초연구로써의 역할에 의의가 두었다. 본 연구는 배수성·투수성 아스팔트 포장의 특성을 파악하여 편익변수를 선정하고 선정된 편익변수에 대한 편익 산정 방법은 각 편익변수와 사회적·환경적 변수간의 관계에 따라 제시하여 최종적으로 배수성·투수성 아스팔트 포장의 편익산정 방법을 제시하였다. 또한 산정된 편익과 초기 시공비용을 비교하여 경제성 분석을 실시하였다. 편익변수는 수분유입에 대한 편익, 도로교통소음 저감 편익, 도로교통사고 저감 편익, 열섬현상 저감 편익이 있으며 강동구를 대상으로 하는 모의시험시공을 통한 경제석 분석결과 배수성·투수성 아스팔트 포장을 시공했을 경우 편익은 약 1년에 30억원이 산정되었으며 일반 아스팔트 포장에 비해 시공 후 약 4년 후에 편익을 통한 경제성이 나타나는 것으로 분석되었다.
Improving the capabilities of speed and transportation on the roads is no longer the main focus as there have been extensive developments in automobiles, roads, and more importantly the awareness of the citizens coupled with the status of the economy. Therefore, new changes and solutions for the imp...
Improving the capabilities of speed and transportation on the roads is no longer the main focus as there have been extensive developments in automobiles, roads, and more importantly the awareness of the citizens coupled with the status of the economy. Therefore, new changes and solutions for the improvement of social and environmental factors are in motion such as noise and accident reduction, disaster prevention, and carbon emissions control. Therefore Many municipalitys in the world construct the drainage the permeable asphalt concrete pavements for sloving the inportant factors. However, although this factor can be of a great benefit to society there are many hindrances and problems affecting the full effectiveness of the drainage and the concrete pavements. The problem lies within each municipality because although they are currently doing construction there are no clear standards in regards to the design and the maintenance of the roads. Also, each municipality faces difficulties with its existing roads due to the troubles with increasing enforcement upon the methods of road management and the proper benefit analysis. This research presents the estimation of benefits for drainage and permeable asphalt concrete pavements. This research has a porpose that methodologies and economic analysis of drainage and permeable asphalt concrete pavements. Therefore, the material presented in this research is significant as it can be a foundation for future drainage and permeable asphalt concrete pavements studies. This research thoroughly evaluates the special characteristics of drainage and permeable asphalt concrete pavements by selecting the associated convenience variables and evaluating them individually with social and environmental variables. The results show the final estimation of the benefits in the aformentioned criteria of variables. In addition, the research conducted the calculated benefits for the initial construction costs and compares it with an economic analysis. The analyzed results by using GangdongGu as a mock experimental project concluded that it would cost three million dollars a year to run the project and that there would be benefits for about 4 years. The experimental factors included convenience variables and benefits of water inflow, reduction of traffic noise, reduction of traffic accidents, and the benefit of a reduction in the heat island effect.
Improving the capabilities of speed and transportation on the roads is no longer the main focus as there have been extensive developments in automobiles, roads, and more importantly the awareness of the citizens coupled with the status of the economy. Therefore, new changes and solutions for the improvement of social and environmental factors are in motion such as noise and accident reduction, disaster prevention, and carbon emissions control. Therefore Many municipalitys in the world construct the drainage the permeable asphalt concrete pavements for sloving the inportant factors. However, although this factor can be of a great benefit to society there are many hindrances and problems affecting the full effectiveness of the drainage and the concrete pavements. The problem lies within each municipality because although they are currently doing construction there are no clear standards in regards to the design and the maintenance of the roads. Also, each municipality faces difficulties with its existing roads due to the troubles with increasing enforcement upon the methods of road management and the proper benefit analysis. This research presents the estimation of benefits for drainage and permeable asphalt concrete pavements. This research has a porpose that methodologies and economic analysis of drainage and permeable asphalt concrete pavements. Therefore, the material presented in this research is significant as it can be a foundation for future drainage and permeable asphalt concrete pavements studies. This research thoroughly evaluates the special characteristics of drainage and permeable asphalt concrete pavements by selecting the associated convenience variables and evaluating them individually with social and environmental variables. The results show the final estimation of the benefits in the aformentioned criteria of variables. In addition, the research conducted the calculated benefits for the initial construction costs and compares it with an economic analysis. The analyzed results by using GangdongGu as a mock experimental project concluded that it would cost three million dollars a year to run the project and that there would be benefits for about 4 years. The experimental factors included convenience variables and benefits of water inflow, reduction of traffic noise, reduction of traffic accidents, and the benefit of a reduction in the heat island effect.
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