본 연구에서는 지속가능경영활동의 이론적 고찰을 통해 기업의 지속가능경영 활동을 TBL모형에 의해 경제적 측면, 사회적 측면, 환경적 측면으로 나누어 분석해보고, 지속가능 경영활동이 기업이미지와 고객만족에 미치는 영향을 살펴보았다. 또한 기존의 문헌연구에서 벗어나 설문조사를 통한 실증조사를 거쳐 기업의 지속가능경영활동이 기업이미지와 전반적인 고객의 만족도에 미치는 영향을 분석해보았다.
본 연구의 결과는 크게 두 가지로 요약할 수 있다. 첫째, 기업의 지속가능경영활동이 기업이미지에 미치는 영향에 관한 내용이다. 선행연구 및 ...
본 연구에서는 지속가능경영활동의 이론적 고찰을 통해 기업의 지속가능경영 활동을 TBL모형에 의해 경제적 측면, 사회적 측면, 환경적 측면으로 나누어 분석해보고, 지속가능 경영활동이 기업이미지와 고객만족에 미치는 영향을 살펴보았다. 또한 기존의 문헌연구에서 벗어나 설문조사를 통한 실증조사를 거쳐 기업의 지속가능경영활동이 기업이미지와 전반적인 고객의 만족도에 미치는 영향을 분석해보았다.
본 연구의 결과는 크게 두 가지로 요약할 수 있다. 첫째, 기업의 지속가능경영활동이 기업이미지에 미치는 영향에 관한 내용이다. 선행연구 및 사례를 살펴보았을 때, 기업의 지속가능경영활동은 기업의 이미지 형성과 구매에 영향을 준다는 결과를 도출할 수 있었다. 본 연구의 결과 또한 기업의 지속가능경영활동이 기업이미지에 긍정적인 영향을 주고 있음을 입증하였다. 둘째, 지속가능경영활동과 기업이미지 요인이 고객만족도에 어떠한 영향을 미치는가에 관한 내용이다. 분석결과, 지속가능경영활동과 기업의 이미지는 고객만족에 영향을 주는 것으로 나타났다.
본 연구에서는 지속가능경영활동의 이론적 고찰을 통해 기업의 지속가능경영 활동을 TBL모형에 의해 경제적 측면, 사회적 측면, 환경적 측면으로 나누어 분석해보고, 지속가능 경영활동이 기업이미지와 고객만족에 미치는 영향을 살펴보았다. 또한 기존의 문헌연구에서 벗어나 설문조사를 통한 실증조사를 거쳐 기업의 지속가능경영활동이 기업이미지와 전반적인 고객의 만족도에 미치는 영향을 분석해보았다.
본 연구의 결과는 크게 두 가지로 요약할 수 있다. 첫째, 기업의 지속가능경영활동이 기업이미지에 미치는 영향에 관한 내용이다. 선행연구 및 사례를 살펴보았을 때, 기업의 지속가능경영활동은 기업의 이미지 형성과 구매에 영향을 준다는 결과를 도출할 수 있었다. 본 연구의 결과 또한 기업의 지속가능경영활동이 기업이미지에 긍정적인 영향을 주고 있음을 입증하였다. 둘째, 지속가능경영활동과 기업이미지 요인이 고객만족도에 어떠한 영향을 미치는가에 관한 내용이다. 분석결과, 지속가능경영활동과 기업의 이미지는 고객만족에 영향을 주는 것으로 나타났다.
In this study, we examined the theoretical consideration of the sustainability management activities through corporate sustainability activities. TBL model divided by economic aspects, social aspects, environmental aspects, analysis of its sustainability activities to try, looked at the impact on co...
In this study, we examined the theoretical consideration of the sustainability management activities through corporate sustainability activities. TBL model divided by economic aspects, social aspects, environmental aspects, analysis of its sustainability activities to try, looked at the impact on corporate image and customer satisfaction. Beyond the existing literature through an empirical research through surveys of enterprises sustainable management activities impact on the corporate image and overall customer satisfaction was analyzed.
The results of this study can be summarized into two major categories. First, information about the impact on corporate image corporate sustainability activities. When you look at previous studies and practices, corporate sustainability activities affects the image formation and purchase of corporate results could be derived. The results of this study also give corporate sustainability activities have a positive impact on the corporate image that has proved.
Second, sustainability management activities and corporate image factors impact on customer satisfaction, does the on. Analysis, the sustainability of business activities and enterprises were affecting customer satisfaction.
In this study, we examined the theoretical consideration of the sustainability management activities through corporate sustainability activities. TBL model divided by economic aspects, social aspects, environmental aspects, analysis of its sustainability activities to try, looked at the impact on corporate image and customer satisfaction. Beyond the existing literature through an empirical research through surveys of enterprises sustainable management activities impact on the corporate image and overall customer satisfaction was analyzed.
The results of this study can be summarized into two major categories. First, information about the impact on corporate image corporate sustainability activities. When you look at previous studies and practices, corporate sustainability activities affects the image formation and purchase of corporate results could be derived. The results of this study also give corporate sustainability activities have a positive impact on the corporate image that has proved.
Second, sustainability management activities and corporate image factors impact on customer satisfaction, does the on. Analysis, the sustainability of business activities and enterprises were affecting customer satisfaction.
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