급속한 기술발전으로 고속화 되고 쾌적함이 우수한 대중교통 수단의 대표인 도시철도차량을 다수의 승객이 이용하는 것은 이미일상화 되었다. 우리나라 도시철도는 도시인들이 쉽게 접할 수 있는 중요한 교통수단으로서 이용의 편리성, 정시성, 친환경성, 안전성을 바탕으로 도시인들에게는 일상화 되어 없어서는 안 될 중요한 대중교통수단이 되었으나, 이용승객의 승차환경은 아직도 취약한 실정이다. 최근엔 도시철도 차량의 수요 증가와 운전시격의 단축화, 철도차량의 기술진보에 따라 전동차의 자동운전을 수행하기 위한 ...
급속한 기술발전으로 고속화 되고 쾌적함이 우수한 대중교통 수단의 대표인 도시철도차량을 다수의 승객이 이용하는 것은 이미일상화 되었다. 우리나라 도시철도는 도시인들이 쉽게 접할 수 있는 중요한 교통수단으로서 이용의 편리성, 정시성, 친환경성, 안전성을 바탕으로 도시인들에게는 일상화 되어 없어서는 안 될 중요한 대중교통수단이 되었으나, 이용승객의 승차환경은 아직도 취약한 실정이다. 최근엔 도시철도 차량의 수요 증가와 운전시격의 단축화, 철도차량의 기술진보에 따라 전동차의 자동운전을 수행하기 위한 ATO(Automatic Train Operation) 장치가 필수적 요소가 되었다. ATO장치는 외부 장치와의 통신을 통해 운행에 필요한 여러 가지 정보를 수집하고 이 정보를 바탕으로 전동차의 동작 상태를 결정하여 지하철 역사내에 전동차가 정차지점에 정밀 정차하여 승객들이 안전하게 승하차 할 수 있도록 승객 서비스를 해야 하는데 차상장치의 문제점으로 인해 정위치 정차 제어가 원활히 이루어지지 않고 과주 및 미주 정차현상이 발생하여 탑승한 승객들에게 불안감을 조성하고 지하철 안전운행에 지장을 초래하고 있다. 따라서 본 연구에서는 현재 서울메트로 2호선에서 운용중인 도시철도차량 정차시스템을 기준으로 운행 중 발생하는 주요한 몇 가지 제동 시스템의 시간적 특성 및 영향 분석과 도시철도차량 정차 기준점에 대한 시험결과 차량의 주요장치와 종합적인 제동인터페이스를 통하여 정확하고 신속한 정차점 추적기능이 향상되고 이를 통해 정위치 정차를 향상시킬 수 있음을 확인하였으며 실제 운영하는 지하철 시스템에 적용하여 이용승객의 승차환경 향상을 기대한다.
급속한 기술발전으로 고속화 되고 쾌적함이 우수한 대중교통 수단의 대표인 도시철도차량을 다수의 승객이 이용하는 것은 이미일상화 되었다. 우리나라 도시철도는 도시인들이 쉽게 접할 수 있는 중요한 교통수단으로서 이용의 편리성, 정시성, 친환경성, 안전성을 바탕으로 도시인들에게는 일상화 되어 없어서는 안 될 중요한 대중교통수단이 되었으나, 이용승객의 승차환경은 아직도 취약한 실정이다. 최근엔 도시철도 차량의 수요 증가와 운전시격의 단축화, 철도차량의 기술진보에 따라 전동차의 자동운전을 수행하기 위한 ATO(Automatic Train Operation) 장치가 필수적 요소가 되었다. ATO장치는 외부 장치와의 통신을 통해 운행에 필요한 여러 가지 정보를 수집하고 이 정보를 바탕으로 전동차의 동작 상태를 결정하여 지하철 역사내에 전동차가 정차지점에 정밀 정차하여 승객들이 안전하게 승하차 할 수 있도록 승객 서비스를 해야 하는데 차상장치의 문제점으로 인해 정위치 정차 제어가 원활히 이루어지지 않고 과주 및 미주 정차현상이 발생하여 탑승한 승객들에게 불안감을 조성하고 지하철 안전운행에 지장을 초래하고 있다. 따라서 본 연구에서는 현재 서울메트로 2호선에서 운용중인 도시철도차량 정차시스템을 기준으로 운행 중 발생하는 주요한 몇 가지 제동 시스템의 시간적 특성 및 영향 분석과 도시철도차량 정차 기준점에 대한 시험결과 차량의 주요장치와 종합적인 제동인터페이스를 통하여 정확하고 신속한 정차점 추적기능이 향상되고 이를 통해 정위치 정차를 향상시킬 수 있음을 확인하였으며 실제 운영하는 지하철 시스템에 적용하여 이용승객의 승차환경 향상을 기대한다.
To rapid technological advances accelerated and the number of passengers using the excellent comfort representative of urban rail public transportation vehicles were already commonplace. Korea's urban railway important city for routine use of convenience, eco- friendliness, punctuality, safety is in...
To rapid technological advances accelerated and the number of passengers using the excellent comfort representative of urban rail public transportation vehicles were already commonplace. Korea's urban railway important city for routine use of convenience, eco- friendliness, punctuality, safety is indispensable as an important means of transportation that can be easily accessible to the city public transport passengers, but still riding environment vulnerable. Recently, the increasing demand for urban rail vehicles and driving Headway danchukhwa of railway vehicles, in accordance with the advancement of technology, the ATO (Automatic Train Operation) for the device to perform the operation of automatic train was essential elements. ATO several to gather information needed for the service through communicating with an external device, and a device based on this information to determine the operating status of the train, in the subway stations, train stop by stop-point precision and the passengers were safely get on and off so you can Passengers subway safe driving gwaju and the Americas stop causing a boarding passengers to raise anxiety and accepted the position stop control due to the problem of on-board devices to be done smoothly without hindrance caused. Therefore, in this study, few systems currently operating in the Seoul Metro Line 2, urban rail vehicle stops based service that occurs during major temporal characteristics of the braking system and impact analysis, as well as the reference point for the urban rail vehicle stops vehicle test results of the device andstop tracking feature points through accurate and timely comprehensive braking interface improvement is that you can improve them through the stop-position passengers riding in the subway system by applying the actual operating environment and improvement is expected.
To rapid technological advances accelerated and the number of passengers using the excellent comfort representative of urban rail public transportation vehicles were already commonplace. Korea's urban railway important city for routine use of convenience, eco- friendliness, punctuality, safety is indispensable as an important means of transportation that can be easily accessible to the city public transport passengers, but still riding environment vulnerable. Recently, the increasing demand for urban rail vehicles and driving Headway danchukhwa of railway vehicles, in accordance with the advancement of technology, the ATO (Automatic Train Operation) for the device to perform the operation of automatic train was essential elements. ATO several to gather information needed for the service through communicating with an external device, and a device based on this information to determine the operating status of the train, in the subway stations, train stop by stop-point precision and the passengers were safely get on and off so you can Passengers subway safe driving gwaju and the Americas stop causing a boarding passengers to raise anxiety and accepted the position stop control due to the problem of on-board devices to be done smoothly without hindrance caused. Therefore, in this study, few systems currently operating in the Seoul Metro Line 2, urban rail vehicle stops based service that occurs during major temporal characteristics of the braking system and impact analysis, as well as the reference point for the urban rail vehicle stops vehicle test results of the device andstop tracking feature points through accurate and timely comprehensive braking interface improvement is that you can improve them through the stop-position passengers riding in the subway system by applying the actual operating environment and improvement is expected.
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