본 논문에서는 액티비젼의 SF 액션 장르 게임 의 트레일러 영상에 효과음을 작업하고, 자작곡을 추가하는 과정을 기술하였다. 본론에서는 영상과 원작자에 대한 소개와 효과음 제작 및 음악 제작에 대하여 설명하였다. 효과음 제작 과정은 앰비언트사운드, 카메라 워크에 대한 사운드, 폭발음, 총소리, 크리쳐 사운드, 기타 효과음으로 분류하였다. 이 과정에서는 기존의 사운드 라이브러리를 시퀸서의 오디오 편집기능 및 ...
본 논문에서는 액티비젼의 SF 액션 장르 게임 의 트레일러 영상에 효과음을 작업하고, 자작곡을 추가하는 과정을 기술하였다. 본론에서는 영상과 원작자에 대한 소개와 효과음 제작 및 음악 제작에 대하여 설명하였다. 효과음 제작 과정은 앰비언트사운드, 카메라 워크에 대한 사운드, 폭발음, 총소리, 크리쳐 사운드, 기타 효과음으로 분류하였다. 이 과정에서는 기존의 사운드 라이브러리를 시퀸서의 오디오 편집기능 및 플러그인을 사용하여 영상에 적합한 질감의 음원으로 가공하였다. 음악 제작에서는 먼저 원곡과 자작곡을 비교 분석한 뒤, 장면 구획별로 사용된 음원과 미디 테크닉, 리듬 구성을 중점으로 기술하였다. 마지막으로 믹싱과 마스터링에 대하여 설명하였다. 이러한 방법들을 통해 영상의 포스트 프로덕션에 대한 효율적 접근과, 사운드 라이브러리를 사용하는 것에 대한 한계점을 작업자의 창의성을 통하여 극복할 수 있다는 가능성을 제시하였다.
본 논문에서는 액티비젼의 SF 액션 장르 게임 의 트레일러 영상에 효과음을 작업하고, 자작곡을 추가하는 과정을 기술하였다. 본론에서는 영상과 원작자에 대한 소개와 효과음 제작 및 음악 제작에 대하여 설명하였다. 효과음 제작 과정은 앰비언트 사운드, 카메라 워크에 대한 사운드, 폭발음, 총소리, 크리쳐 사운드, 기타 효과음으로 분류하였다. 이 과정에서는 기존의 사운드 라이브러리를 시퀸서의 오디오 편집기능 및 플러그인을 사용하여 영상에 적합한 질감의 음원으로 가공하였다. 음악 제작에서는 먼저 원곡과 자작곡을 비교 분석한 뒤, 장면 구획별로 사용된 음원과 미디 테크닉, 리듬 구성을 중점으로 기술하였다. 마지막으로 믹싱과 마스터링에 대하여 설명하였다. 이러한 방법들을 통해 영상의 포스트 프로덕션에 대한 효율적 접근과, 사운드 라이브러리를 사용하는 것에 대한 한계점을 작업자의 창의성을 통하여 극복할 수 있다는 가능성을 제시하였다.
This thesis has narrated on the process of doing the task of sound effect on, and adding one's own songs to, the Trailer video of , the SF action genre game of Activision. In the body, the introduction on the video and the original songwriter, the explanation on the sound effect production and music...
This thesis has narrated on the process of doing the task of sound effect on, and adding one's own songs to, the Trailer video of , the SF action genre game of Activision. In the body, the introduction on the video and the original songwriter, the explanation on the sound effect production and music production were performed. The sound effect production process has been classified into the ambient sound, sound for camera work, explosive sound, gun sound, creature sound and other sound effects. In this process, the conventional sound library has been processed into the sound source of the quality which is suitable for the image by using the sequencer audio editing function and plug-ins. In the music production, the original song and one's own songs were compared and analyzed, and the explanation was given based on the sound source used by each scene section, midi technique and rhythm composition. Finally, the mixing and the mastering were outlined. Through these methods, the possibility of the efficient approach to the post-production of the image and the possibility that the limitation in using the sound library can be overcome through creativity of the worker were proposed.
This thesis has narrated on the process of doing the task of sound effect on, and adding one's own songs to, the Trailer video of , the SF action genre game of Activision. In the body, the introduction on the video and the original songwriter, the explanation on the sound effect production and music production were performed. The sound effect production process has been classified into the ambient sound, sound for camera work, explosive sound, gun sound, creature sound and other sound effects. In this process, the conventional sound library has been processed into the sound source of the quality which is suitable for the image by using the sequencer audio editing function and plug-ins. In the music production, the original song and one's own songs were compared and analyzed, and the explanation was given based on the sound source used by each scene section, midi technique and rhythm composition. Finally, the mixing and the mastering were outlined. Through these methods, the possibility of the efficient approach to the post-production of the image and the possibility that the limitation in using the sound library can be overcome through creativity of the worker were proposed.
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