최근 피부에 대한 관심이 증가되고 있으며, 스트레스나 외부 환경적 요인 등에 의한 여드름 피부질환을 개선하거나 치료하려는 관심이 높아지고 있다. 이에 피부관리실 방문자 중 여드름 경험이 있는 대상을 중심으로 피부관리실에서 시행되고 있는 여드름 시술법들에 대한 인식을 조사하고자 하였다. 그 결과, 여드름 발생 시 피부관리실을 방문하여 관리하는 형태가 가장 많았으며, 여드름 발생 시 스트레스를 받고 여드름을 개선 및 치료를 위한 적극성이 높다는 것...
최근 피부에 대한 관심이 증가되고 있으며, 스트레스나 외부 환경적 요인 등에 의한 여드름 피부질환을 개선하거나 치료하려는 관심이 높아지고 있다. 이에 피부관리실 방문자 중 여드름 경험이 있는 대상을 중심으로 피부관리실에서 시행되고 있는 여드름 시술법들에 대한 인식을 조사하고자 하였다. 그 결과, 여드름 발생 시 피부관리실을 방문하여 관리하는 형태가 가장 많았으며, 여드름 발생 시 스트레스를 받고 여드름을 개선 및 치료를 위한 적극성이 높다는 것을 알 수 있었다. 또한 피부관리실에서 여드름 관리가 편하다고 느끼며, 가격이 저렴하다고 여겼으며, 시술 선택 시 부대비용, 효능, 부작용에 대해 중요하게 생각하였다. 여드름 시술법 인지에 대해 살펴본 결과, 시술법에선 2개이상 인지하는 경우가 많았으나, 그 구체적인 시술법 및 원리 부작용은 모르는 것으로 나타났다. 그 시술법 중 Glycolic acid 는 모른다는 응답이 가장 높았고, 방법, 원리, 부작용에 대한 구체적 인식은 가장 낮게 나타나 해초필링과 가장 큰 인식차이를 보였다. 이 같은 결과로 보아 여드름 시술법에 대한 전반적 인식이 매우 부족하다는 것을 알 수 있었다. 최근 여드름 관리를 목적으로 피부관리실을 방문하는 고객이 점점 증가하고 있고, 실제적인 여드름 전문 시술은 많이 이루어지고 있지만, 시술을 받은 경험자들이라도 여드름 시술법에 대한 구체적인 내용은 잘 모르는 것으로 나타났다. 이에 피부관리실 전문 인력들은 여드름 형태와 피부타입에 따른 정확하고 구체적인 상담을 할 수 있도록 전문교육시스템과 정보 자료들을 구축하여 업계에서 보다 훌륭한 정보력을 키우는데 노력해야 할 것이며, 새로운 가격 정책을 고려하여 부대비용을 줄이는 질적 서비스 부분을 정립해야 할 것으로 사료된다.
최근 피부에 대한 관심이 증가되고 있으며, 스트레스나 외부 환경적 요인 등에 의한 여드름 피부질환을 개선하거나 치료하려는 관심이 높아지고 있다. 이에 피부관리실 방문자 중 여드름 경험이 있는 대상을 중심으로 피부관리실에서 시행되고 있는 여드름 시술법들에 대한 인식을 조사하고자 하였다. 그 결과, 여드름 발생 시 피부관리실을 방문하여 관리하는 형태가 가장 많았으며, 여드름 발생 시 스트레스를 받고 여드름을 개선 및 치료를 위한 적극성이 높다는 것을 알 수 있었다. 또한 피부관리실에서 여드름 관리가 편하다고 느끼며, 가격이 저렴하다고 여겼으며, 시술 선택 시 부대비용, 효능, 부작용에 대해 중요하게 생각하였다. 여드름 시술법 인지에 대해 살펴본 결과, 시술법에선 2개이상 인지하는 경우가 많았으나, 그 구체적인 시술법 및 원리 부작용은 모르는 것으로 나타났다. 그 시술법 중 Glycolic acid 는 모른다는 응답이 가장 높았고, 방법, 원리, 부작용에 대한 구체적 인식은 가장 낮게 나타나 해초필링과 가장 큰 인식차이를 보였다. 이 같은 결과로 보아 여드름 시술법에 대한 전반적 인식이 매우 부족하다는 것을 알 수 있었다. 최근 여드름 관리를 목적으로 피부관리실을 방문하는 고객이 점점 증가하고 있고, 실제적인 여드름 전문 시술은 많이 이루어지고 있지만, 시술을 받은 경험자들이라도 여드름 시술법에 대한 구체적인 내용은 잘 모르는 것으로 나타났다. 이에 피부관리실 전문 인력들은 여드름 형태와 피부타입에 따른 정확하고 구체적인 상담을 할 수 있도록 전문교육시스템과 정보 자료들을 구축하여 업계에서 보다 훌륭한 정보력을 키우는데 노력해야 할 것이며, 새로운 가격 정책을 고려하여 부대비용을 줄이는 질적 서비스 부분을 정립해야 할 것으로 사료된다.
Recently the interests in skin have increased, as well as the interests in improving or treating acne skin problems due to stress or external environmental factors. Hence, the perception of subjects among the visitors of skin care shops, who have experience of acne, on the acne procedures and acne p...
Recently the interests in skin have increased, as well as the interests in improving or treating acne skin problems due to stress or external environmental factors. Hence, the perception of subjects among the visitors of skin care shops, who have experience of acne, on the acne procedures and acne procedure methods implemented at skin care shops was intended to be researched. As a result, the most common type in case of acne was visiting skin care shops and treating them, and it was known that in case of acne, the tendency to receive stress and have the initiative for acne improvement and treatment was high. Also, acne care at skin care shops was considered to be comfortable, as well as inexpensive, and the expenses, effects, and side-effects of when selecting procedure were considered to be important. As a result of examining the perception on acne procedure methods, there were many cases where the subject perceived 2 or more procedure methods, but turned out to not know well about the specific methods and side-effects. Among the procedure methods, the response for not knowing about Glycolic acid was the most common, and as for the specific perception on the method, mechanism, and side-effects was the lowest, which showed great perceptional differences with seaweed peeling. Based on these results, it was known that the overall perception on acne procedures was very insufficient. Recently, the number of skin care shop visitors in purpose of treating acne is increasing, and many actual acne specific procedures are being conducted, but even people who have experience taking such procedures, was shown to have not much specific knowledge on the acne procedure methods. Accordingly, skin care shop experts should put effort into establish a professional education system and information data as well as grow superior information power in the field to provide a more accurate and specific consultation in accordance with acne type and skin type, and by considering new price policies, it is thought that they should establish a qualitative service part that reduces expenses.
Recently the interests in skin have increased, as well as the interests in improving or treating acne skin problems due to stress or external environmental factors. Hence, the perception of subjects among the visitors of skin care shops, who have experience of acne, on the acne procedures and acne procedure methods implemented at skin care shops was intended to be researched. As a result, the most common type in case of acne was visiting skin care shops and treating them, and it was known that in case of acne, the tendency to receive stress and have the initiative for acne improvement and treatment was high. Also, acne care at skin care shops was considered to be comfortable, as well as inexpensive, and the expenses, effects, and side-effects of when selecting procedure were considered to be important. As a result of examining the perception on acne procedure methods, there were many cases where the subject perceived 2 or more procedure methods, but turned out to not know well about the specific methods and side-effects. Among the procedure methods, the response for not knowing about Glycolic acid was the most common, and as for the specific perception on the method, mechanism, and side-effects was the lowest, which showed great perceptional differences with seaweed peeling. Based on these results, it was known that the overall perception on acne procedures was very insufficient. Recently, the number of skin care shop visitors in purpose of treating acne is increasing, and many actual acne specific procedures are being conducted, but even people who have experience taking such procedures, was shown to have not much specific knowledge on the acne procedure methods. Accordingly, skin care shop experts should put effort into establish a professional education system and information data as well as grow superior information power in the field to provide a more accurate and specific consultation in accordance with acne type and skin type, and by considering new price policies, it is thought that they should establish a qualitative service part that reduces expenses.
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