화장품 산업은 뷰티산업과 연계되어 생산,유통, 광고 및 소비에 이르기까지 마케팅부분이 유기적으로 연결되어있으므로 오늘날의 마케팅 환경은 치열한 기업 간 경쟁과 다양한 소비욕구로 집약될 수 있다. 본 연구는 마케팅믹스 요인 4ps가 소비자들의 구매동기, 선호도, 고객만족도, 충성도 등 구매행동과의 연관관계를 알아보았다 이를 통하여 마케팅믹스 요인이 화장품 소비자들의 구매행동에 영향을 미치는 것을 알 수 있었다....
화장품 산업은 뷰티산업과 연계되어 생산,유통, 광고 및 소비에 이르기까지 마케팅부분이 유기적으로 연결되어있으므로 오늘날의 마케팅 환경은 치열한 기업 간 경쟁과 다양한 소비욕구로 집약될 수 있다. 본 연구는 마케팅믹스 요인 4ps가 소비자들의 구매동기, 선호도, 고객만족도, 충성도 등 구매행동과의 연관관계를 알아보았다 이를 통하여 마케팅믹스 요인이 화장품 소비자들의 구매행동에 영향을 미치는 것을 알 수 있었다.
화장품 산업은 뷰티산업과 연계되어 생산,유통, 광고 및 소비에 이르기까지 마케팅부분이 유기적으로 연결되어있으므로 오늘날의 마케팅 환경은 치열한 기업 간 경쟁과 다양한 소비욕구로 집약될 수 있다. 본 연구는 마케팅믹스 요인 4ps가 소비자들의 구매동기, 선호도, 고객만족도, 충성도 등 구매행동과의 연관관계를 알아보았다 이를 통하여 마케팅믹스 요인이 화장품 소비자들의 구매행동에 영향을 미치는 것을 알 수 있었다.
Cosmetics industry is linked to the beauty care industry, so its marketing is systematically linked to its production, distribution, advertising and, consumption. Therefore, today's marketing environment could be summed up as fierce competition between companies and a variety of consumption desires....
Cosmetics industry is linked to the beauty care industry, so its marketing is systematically linked to its production, distribution, advertising and, consumption. Therefore, today's marketing environment could be summed up as fierce competition between companies and a variety of consumption desires. This study intends to be utilized as valuable marketing materials for cosmetics companies that require originality and creative marketing strategies more and more, along with the dramatic development of the cosmetics industry.
Cosmetics industry is linked to the beauty care industry, so its marketing is systematically linked to its production, distribution, advertising and, consumption. Therefore, today's marketing environment could be summed up as fierce competition between companies and a variety of consumption desires. This study intends to be utilized as valuable marketing materials for cosmetics companies that require originality and creative marketing strategies more and more, along with the dramatic development of the cosmetics industry.
주제어
#화장품 마케팅믹스 요인 구매동기 선호도 고객만족도 충성도
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