항공산업은 많은 산업분야에서 가장 첨단의 기술들이 복합적으로 적용되어 형성되는 산업으로 각국의 기술 역량과 산업 고도화 수준이 두드러지게 드러나는 산업이다. 특히 최근에 생산되는 최신 항공기에는 전기 및 전자 부품과 무선통신, 각종 센서, 소재 및 구조 등 IT를 비롯한 새로운 기술들의 경연장이라고도 할 수 있다. 또한 항공 산업은 그 자체의 융합적인 속성 때문에 기간산업인 자동차, 기계, IT 등과의 연관성 및 파급성이 높아 각국은 많은 투자를 통해 항공분야 기술 개발을 이끌어 가고 있다. 그러나 항공산업 기술분야는 군용과 민간용의 공통적으로 활용이 가능한 국방 관련 첨단 기술이 포함되어 있어 후발주자에 대한 수출을 엄격히 제한하고, 관련 기술을 이전하지 않는 대표적인 분야이다. 특히 헬기 산업은 전체의 00% 이상을 군에서 보유하고 있기 때문에 군 항공기 정비사의 정비 능력이 바로 국가 군사 전력과 긴밀한 관계를 갖기 때문에 더욱 전문적인 기술이 요구된다. 최근 항공 산업 선진국의 경우 ...
항공산업은 많은 산업분야에서 가장 첨단의 기술들이 복합적으로 적용되어 형성되는 산업으로 각국의 기술 역량과 산업 고도화 수준이 두드러지게 드러나는 산업이다. 특히 최근에 생산되는 최신 항공기에는 전기 및 전자 부품과 무선통신, 각종 센서, 소재 및 구조 등 IT를 비롯한 새로운 기술들의 경연장이라고도 할 수 있다. 또한 항공 산업은 그 자체의 융합적인 속성 때문에 기간산업인 자동차, 기계, IT 등과의 연관성 및 파급성이 높아 각국은 많은 투자를 통해 항공분야 기술 개발을 이끌어 가고 있다. 그러나 항공산업 기술분야는 군용과 민간용의 공통적으로 활용이 가능한 국방 관련 첨단 기술이 포함되어 있어 후발주자에 대한 수출을 엄격히 제한하고, 관련 기술을 이전하지 않는 대표적인 분야이다. 특히 헬기 산업은 전체의 00% 이상을 군에서 보유하고 있기 때문에 군 항공기 정비사의 정비 능력이 바로 국가 군사 전력과 긴밀한 관계를 갖기 때문에 더욱 전문적인 기술이 요구된다. 최근 항공 산업 선진국의 경우 스텔스, 추력편향, 내부무장, 각종 첨단 센스 등 첨단 기술이 집약된 항공기를 생산하고 있다. 앞으로는 더 많은 연구개발비를 투입해 첨단 유·무선 항공기와 무기체계, 각종 시스템 개발에 매진하겠다는 것이 전문가들의 판단이다. 최근 우리 육군도 현존하는 최고 성능의 공격 헬기인 아파치 가디언을 도입하여 항공 전력이 상당히 높아졌다. 아파치에 장착되어진 항공무기와 전자장비, 통제장비들을 제대로 정비하지 못한다면 이 또한 무용지물이 될 수 있다. 따라서 항공무장과 전자통신 분야에 대한 정비사 능력 향상을 위한 다양한 방법을 모색해 보아야 하며 이 논문에서는 교육체계 분야와 항공 관련 자격증분야, 항공병과 주특기 문제 및 인적관리 측면으로 나누어서 살펴보았다. 첫째, 항공분야 교육체계에서 항공무장과 전자통신에 대해 육군항공학교뿐만 아니라 군과 제휴되어진 대학에서도 과목을 신설하고 좀 더 심도깊은 연구를 할 수 있도록 준비해야 하며, 둘째, 항공무장 및 전자통신에 관련된 자격증을 신설하여 그 분야에 종사하는 정비사들이 체계적이고 전문적으로 연구할 수 있는 여건을 보장하고 자격증 취득자에게는 그에 맞는 혜택을 줌으로써 동기를 부여하여야 한다. 셋째, 육군항공은 항공무장 및 전자통신 000를 00하여 항공기 기체를 정비하는 정비사와 같이 보직 및 진급을 보장하여야 하며 그러면 정비사들은 더욱 열정을 가지고 직무를 수행할 것이며 정비기술이 축척되어 유사시 전쟁에서 승리할 수 있는 밑거름이 될 것이다.
항공산업은 많은 산업분야에서 가장 첨단의 기술들이 복합적으로 적용되어 형성되는 산업으로 각국의 기술 역량과 산업 고도화 수준이 두드러지게 드러나는 산업이다. 특히 최근에 생산되는 최신 항공기에는 전기 및 전자 부품과 무선통신, 각종 센서, 소재 및 구조 등 IT를 비롯한 새로운 기술들의 경연장이라고도 할 수 있다. 또한 항공 산업은 그 자체의 융합적인 속성 때문에 기간산업인 자동차, 기계, IT 등과의 연관성 및 파급성이 높아 각국은 많은 투자를 통해 항공분야 기술 개발을 이끌어 가고 있다. 그러나 항공산업 기술분야는 군용과 민간용의 공통적으로 활용이 가능한 국방 관련 첨단 기술이 포함되어 있어 후발주자에 대한 수출을 엄격히 제한하고, 관련 기술을 이전하지 않는 대표적인 분야이다. 특히 헬기 산업은 전체의 00% 이상을 군에서 보유하고 있기 때문에 군 항공기 정비사의 정비 능력이 바로 국가 군사 전력과 긴밀한 관계를 갖기 때문에 더욱 전문적인 기술이 요구된다. 최근 항공 산업 선진국의 경우 스텔스, 추력편향, 내부무장, 각종 첨단 센스 등 첨단 기술이 집약된 항공기를 생산하고 있다. 앞으로는 더 많은 연구개발비를 투입해 첨단 유·무선 항공기와 무기체계, 각종 시스템 개발에 매진하겠다는 것이 전문가들의 판단이다. 최근 우리 육군도 현존하는 최고 성능의 공격 헬기인 아파치 가디언을 도입하여 항공 전력이 상당히 높아졌다. 아파치에 장착되어진 항공무기와 전자장비, 통제장비들을 제대로 정비하지 못한다면 이 또한 무용지물이 될 수 있다. 따라서 항공무장과 전자통신 분야에 대한 정비사 능력 향상을 위한 다양한 방법을 모색해 보아야 하며 이 논문에서는 교육체계 분야와 항공 관련 자격증분야, 항공병과 주특기 문제 및 인적관리 측면으로 나누어서 살펴보았다. 첫째, 항공분야 교육체계에서 항공무장과 전자통신에 대해 육군항공학교뿐만 아니라 군과 제휴되어진 대학에서도 과목을 신설하고 좀 더 심도깊은 연구를 할 수 있도록 준비해야 하며, 둘째, 항공무장 및 전자통신에 관련된 자격증을 신설하여 그 분야에 종사하는 정비사들이 체계적이고 전문적으로 연구할 수 있는 여건을 보장하고 자격증 취득자에게는 그에 맞는 혜택을 줌으로써 동기를 부여하여야 한다. 셋째, 육군항공은 항공무장 및 전자통신 000를 00하여 항공기 기체를 정비하는 정비사와 같이 보직 및 진급을 보장하여야 하며 그러면 정비사들은 더욱 열정을 가지고 직무를 수행할 것이며 정비기술이 축척되어 유사시 전쟁에서 승리할 수 있는 밑거름이 될 것이다.
The aviation industry is an industry in which many of the most advanced technologies are applied in many industrial fields, and the industry capacity and industrial advancement level of each country are prominent. In particular, the latest aircraft produced recently can be said to be a venue for new...
The aviation industry is an industry in which many of the most advanced technologies are applied in many industrial fields, and the industry capacity and industrial advancement level of each country are prominent. In particular, the latest aircraft produced recently can be said to be a venue for new technologies such as IT, including electric and electronic components, wireless communications, sensors, materials and structures. In addition, the aviation industry has a high degree of relevance and pervasiveness with automobiles, machinery, and IT, which are the main industries, because of its convergent nature. However, the aerospace technology field is a representative field that does not transfer related technology, strictly restricting export to late buyers because it includes defense related advanced technology that can be commonly used for military and civilian use. In particular, since the helicopter industry has more than 80% of the army in the military, maintenance skills of military aircraft mechanics are closely related to national military power, requiring more specialized skills. Recently, advanced countries in the aviation industry are producing high-tech aircraft such as stealth, thrust bias, internal arming, and various advanced sensors. In the future, experts will judge that they will invest more research and development expenses in the development of advanced wired and wireless aircraft, weapons systems, and various systems. In recent years, the ROK Army has also introduced the Apache Guardian, the highest performance attack helicopter in existence, to significantly increase aviation power. This can also be useless if you can not properly maintain Apache's avionics, electronics, and control equipment. Therefore, it is necessary to explore various methods for improvement of mechanic ability in the field of aeronautical armed and electronic communication. In this paper, we divided into educational system field, aviation related qualification field, aviation disease special issue and human management. First, in the aeronautical education system, not only the army aviation school but also the universities affiliated with the army should prepare courses for the study of aeronautical weapons and electronic communication,Second, the certification related to aeronautical armed and electronic communication can be established to provide motivation by guaranteeing the conditions that mechanics engaged in the field can study systematically and professionally and giving benefits to the acquirers.Third, Army aviation will be more enthusiastic if it is guaranteed to be employed and promoted like a mechanic who installs aeronautical armed and electronic telecommunication equipment, and it will be able to win the war in case of need. It will be the foundation.
The aviation industry is an industry in which many of the most advanced technologies are applied in many industrial fields, and the industry capacity and industrial advancement level of each country are prominent. In particular, the latest aircraft produced recently can be said to be a venue for new technologies such as IT, including electric and electronic components, wireless communications, sensors, materials and structures. In addition, the aviation industry has a high degree of relevance and pervasiveness with automobiles, machinery, and IT, which are the main industries, because of its convergent nature. However, the aerospace technology field is a representative field that does not transfer related technology, strictly restricting export to late buyers because it includes defense related advanced technology that can be commonly used for military and civilian use. In particular, since the helicopter industry has more than 80% of the army in the military, maintenance skills of military aircraft mechanics are closely related to national military power, requiring more specialized skills. Recently, advanced countries in the aviation industry are producing high-tech aircraft such as stealth, thrust bias, internal arming, and various advanced sensors. In the future, experts will judge that they will invest more research and development expenses in the development of advanced wired and wireless aircraft, weapons systems, and various systems. In recent years, the ROK Army has also introduced the Apache Guardian, the highest performance attack helicopter in existence, to significantly increase aviation power. This can also be useless if you can not properly maintain Apache's avionics, electronics, and control equipment. Therefore, it is necessary to explore various methods for improvement of mechanic ability in the field of aeronautical armed and electronic communication. In this paper, we divided into educational system field, aviation related qualification field, aviation disease special issue and human management. First, in the aeronautical education system, not only the army aviation school but also the universities affiliated with the army should prepare courses for the study of aeronautical weapons and electronic communication,Second, the certification related to aeronautical armed and electronic communication can be established to provide motivation by guaranteeing the conditions that mechanics engaged in the field can study systematically and professionally and giving benefits to the acquirers.Third, Army aviation will be more enthusiastic if it is guaranteed to be employed and promoted like a mechanic who installs aeronautical armed and electronic telecommunication equipment, and it will be able to win the war in case of need. It will be the foundation.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.