장애물을 탐지하거나 표적을 탐지, 추적하기 위해 항공기의 전면에는 레이더가 배치되어있다. 레이더를 외부환경으로부터 보호하기 위해 공기역학적인 형태로 레이돔이 장착되는데, 기동 중에 온도 변화, 진동, 노화, 형상 변형 등의 이유로 예기치 못한 굴절률의 변화가 생기고 굴절오차가 발생한다. 굴절 오차가 생겼다는 것은 레이더의 마이크로파 탐색기가 허상표적을 탐지하고 있는 것을 의미한다. 본 논문에서는 항공기에 장착된 레이돔의 ...
장애물을 탐지하거나 표적을 탐지, 추적하기 위해 항공기의 전면에는 레이더가 배치되어있다. 레이더를 외부환경으로부터 보호하기 위해 공기역학적인 형태로 레이돔이 장착되는데, 기동 중에 온도 변화, 진동, 노화, 형상 변형 등의 이유로 예기치 못한 굴절률의 변화가 생기고 굴절오차가 발생한다. 굴절 오차가 생겼다는 것은 레이더의 마이크로파 탐색기가 허상표적을 탐지하고 있는 것을 의미한다. 본 논문에서는 항공기에 장착된 레이돔의 굴절률을 추정하는 목적으로 일반적으로 알려진 상호작용 다중모델(Interactive Multiple Model, IMM) 알고리듬을 적용하는 방법을 제안한다. 레이돔의 여러 변화 패턴을 예측하고 다수의 칼만 필터를 설계하고 IMM 알고리듬을 적용하여 굴절오차를 보상함으로써 시선각 추정뿐 아니라 레이돔의 굴절률의 추정 성능을 확인한다.
장애물을 탐지하거나 표적을 탐지, 추적하기 위해 항공기의 전면에는 레이더가 배치되어있다. 레이더를 외부환경으로부터 보호하기 위해 공기역학적인 형태로 레이돔이 장착되는데, 기동 중에 온도 변화, 진동, 노화, 형상 변형 등의 이유로 예기치 못한 굴절률의 변화가 생기고 굴절오차가 발생한다. 굴절 오차가 생겼다는 것은 레이더의 마이크로파 탐색기가 허상표적을 탐지하고 있는 것을 의미한다. 본 논문에서는 항공기에 장착된 레이돔의 굴절률을 추정하는 목적으로 일반적으로 알려진 상호작용 다중모델(Interactive Multiple Model, IMM) 알고리듬을 적용하는 방법을 제안한다. 레이돔의 여러 변화 패턴을 예측하고 다수의 칼만 필터를 설계하고 IMM 알고리듬을 적용하여 굴절오차를 보상함으로써 시선각 추정뿐 아니라 레이돔의 굴절률의 추정 성능을 확인한다.
Radar is located on the front of the aircraft to detect obstacles or to detect and track targets. In order to protect the radar from the external environment, the radome is mounted in an aerodynamic form, which causes unexpected changes in radome slope due to changes in temperature, vibration, aging...
Radar is located on the front of the aircraft to detect obstacles or to detect and track targets. In order to protect the radar from the external environment, the radome is mounted in an aerodynamic form, which causes unexpected changes in radome slope due to changes in temperature, vibration, aging, shape deformation, etc., and a refractive error occurs. Refraction error means that the radar's microwave explorer is detecting apparent targets. In this paper, propose a method to apply the Interactive Multiple Model (IMM) algorithm, which is commonly known for estimating radome slope on an aircraft. estimate radome slope as well as the line-of-sight angle estimation by compensating the refractive errors by applying IMM algorithms and designing the Kalman filter.
Radar is located on the front of the aircraft to detect obstacles or to detect and track targets. In order to protect the radar from the external environment, the radome is mounted in an aerodynamic form, which causes unexpected changes in radome slope due to changes in temperature, vibration, aging, shape deformation, etc., and a refractive error occurs. Refraction error means that the radar's microwave explorer is detecting apparent targets. In this paper, propose a method to apply the Interactive Multiple Model (IMM) algorithm, which is commonly known for estimating radome slope on an aircraft. estimate radome slope as well as the line-of-sight angle estimation by compensating the refractive errors by applying IMM algorithms and designing the Kalman filter.
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