VR산업이 급속도로 발전하면서 인류는 기계 산업에 엄청난 성과를 이루었다. 특히 영화, 동영상, 게임 등 분야에서 3D 체험 방향으로 개발을 추진하고 있다. 가상현실은 현실을 모방한 모형 시뮬레이션 게임을 바탕으로 하며 증강현실은 현실 세계의 배경 환경을 바탕으로 가상 조작을 하는 것이다. 이것이 가상현실과 증강현실의 본질적 차이다. 본고에서는 360VR 제작 방법을 토대로 제작방법의 창의성을 연구하지 않고, ...
VR산업이 급속도로 발전하면서 인류는 기계 산업에 엄청난 성과를 이루었다. 특히 영화, 동영상, 게임 등 분야에서 3D 체험 방향으로 개발을 추진하고 있다. 가상현실은 현실을 모방한 모형 시뮬레이션 게임을 바탕으로 하며 증강현실은 현실 세계의 배경 환경을 바탕으로 가상 조작을 하는 것이다. 이것이 가상현실과 증강현실의 본질적 차이다. 본고에서는 360VR 제작 방법을 토대로 제작방법의 창의성을 연구하지 않고, 3차원 모델링의 제작 방법 중 공학과 예술학을 비교하여, 360°파노라마 그림 제작 방법 중에서 카메라와의 비교, 효과 차이를 제기하였다. 360VR 발전 과정, 특징 및 향후 발전 가상을 통하여, 체험효과는 가상현실 제작의 최종 목표라는 것을 설명하였다. 가상 기술의 시뮬레이션 환경이나 증강 기술의 실제 환경은 모두 영상 기술과 연관이 있다. 본 논문은 가상현실의 3차원 모델링 기법과 카메라 성능 및 영상 효과에 대한 연구를 통해 3차원 그래픽과 360°파노라마 영상을 분석하였다. 3차원 표시 및 모바일 변환의 차이를 분석하여 3차원 공간 내의 영상 방식의 차이점을 연구하고, 현실 환경을 증강하기 위한 증강현실의 발전 방향을 제시하였다. 3차원 모델링 요소의 제작 방식은 많지만 컴퓨터가 생성한 요소와 결합할 때 투영 방식, 물체의 3차원 표현과 물체가 회전, 병진, 줌을 따로 제작에 연구할 필요가 있다. 두 가지 카메라를 배치와 화면과 후기 제작 등 세 가지 면으로 비교해 보면 각각 장점과 단점이 있다는 결과가 나왔다. 360°카메라의 기술이 아직 미숙하여 촬영한 영상의 해상도 및 촬영 내용의 선택은 규정된 수준에 달하지 못한다. 디지털 카메라로 긴 시간이 필요하지만 전기 준비가 완비되면 향후 제작은 간단한다. 두 가지 제작 부분의 차이와 효과를 비교한 후, 360VR의 최종 목표의 실현에 예술학 제작의 가능성을 설명 하였다.
VR산업이 급속도로 발전하면서 인류는 기계 산업에 엄청난 성과를 이루었다. 특히 영화, 동영상, 게임 등 분야에서 3D 체험 방향으로 개발을 추진하고 있다. 가상현실은 현실을 모방한 모형 시뮬레이션 게임을 바탕으로 하며 증강현실은 현실 세계의 배경 환경을 바탕으로 가상 조작을 하는 것이다. 이것이 가상현실과 증강현실의 본질적 차이다. 본고에서는 360VR 제작 방법을 토대로 제작방법의 창의성을 연구하지 않고, 3차원 모델링의 제작 방법 중 공학과 예술학을 비교하여, 360°파노라마 그림 제작 방법 중에서 카메라와의 비교, 효과 차이를 제기하였다. 360VR 발전 과정, 특징 및 향후 발전 가상을 통하여, 체험효과는 가상현실 제작의 최종 목표라는 것을 설명하였다. 가상 기술의 시뮬레이션 환경이나 증강 기술의 실제 환경은 모두 영상 기술과 연관이 있다. 본 논문은 가상현실의 3차원 모델링 기법과 카메라 성능 및 영상 효과에 대한 연구를 통해 3차원 그래픽과 360°파노라마 영상을 분석하였다. 3차원 표시 및 모바일 변환의 차이를 분석하여 3차원 공간 내의 영상 방식의 차이점을 연구하고, 현실 환경을 증강하기 위한 증강현실의 발전 방향을 제시하였다. 3차원 모델링 요소의 제작 방식은 많지만 컴퓨터가 생성한 요소와 결합할 때 투영 방식, 물체의 3차원 표현과 물체가 회전, 병진, 줌을 따로 제작에 연구할 필요가 있다. 두 가지 카메라를 배치와 화면과 후기 제작 등 세 가지 면으로 비교해 보면 각각 장점과 단점이 있다는 결과가 나왔다. 360°카메라의 기술이 아직 미숙하여 촬영한 영상의 해상도 및 촬영 내용의 선택은 규정된 수준에 달하지 못한다. 디지털 카메라로 긴 시간이 필요하지만 전기 준비가 완비되면 향후 제작은 간단한다. 두 가지 제작 부분의 차이와 효과를 비교한 후, 360VR의 최종 목표의 실현에 예술학 제작의 가능성을 설명 하였다.
The rapid growth of the VR industry has promoted the rapid prototyping of the human-computer interaction industry. The development of virtual reality technology has greatly improved the three-dimensional experience in the fields of human-computer interaction, especially movies, video games and other...
The rapid growth of the VR industry has promoted the rapid prototyping of the human-computer interaction industry. The development of virtual reality technology has greatly improved the three-dimensional experience in the fields of human-computer interaction, especially movies, video games and other fields. The essential difference between virtual reality technology and augmented reality technology is that virtual technology is modeled on the real world, and the real object is simulated by the model. While the augmented reality(AR) technology focuses on virtual operation on the basis of the real world background. On the basis of the method of making 360VR, the innovation of production methods have not been studied, but the comparison between the engineering and the art of the 3D model making, and the contrast of the camera in the 360 degree panoramic image making method and the difference of the effect have been researched. Whether it is the simulation environment in virtual technology, or the combination of the real environment and the three-dimensional elements in the augmented reality technology, it is related to the film and television technology. Based on the research of the three dimensional model making method and the performance of different cameras and image effects in the art, the 3D model and the 360 degree panoramic image in the virtual reality field are compared and analyzed. The two methods of imaging in three dimensional space are defined, and the differences between the two methods in actual operation are distinguished. The reference is provided for making real world images in augmented reality. There are many ways to make 3D model elements, but when matching with the contents of computer generated elements, we need to project the contents generated by these computers, and the three-dimensional representation of objects, and to study these objects in different aspects of rotation, translation, scaling, and so on. The comparison of the two kinds of cameras in the three aspects of configuration, picture and post production shows that the two kinds of cameras have different advantages and disadvantages during the whole process of production. The technology of 360° camera itself is incomplete, so the definition of the picture and the selection of the content can not meet the requirements of synthetic production. Although the digital camera takes a long time, it is perfect in the early stage, and the later production is relatively simple. More situations are made in the actual production process using a general camera. The comparison of the differences between the two production sections, provide an explanation of the possibility of artistic production for the 360 realization of the ultimate goal of virtual reality.
The rapid growth of the VR industry has promoted the rapid prototyping of the human-computer interaction industry. The development of virtual reality technology has greatly improved the three-dimensional experience in the fields of human-computer interaction, especially movies, video games and other fields. The essential difference between virtual reality technology and augmented reality technology is that virtual technology is modeled on the real world, and the real object is simulated by the model. While the augmented reality(AR) technology focuses on virtual operation on the basis of the real world background. On the basis of the method of making 360VR, the innovation of production methods have not been studied, but the comparison between the engineering and the art of the 3D model making, and the contrast of the camera in the 360 degree panoramic image making method and the difference of the effect have been researched. Whether it is the simulation environment in virtual technology, or the combination of the real environment and the three-dimensional elements in the augmented reality technology, it is related to the film and television technology. Based on the research of the three dimensional model making method and the performance of different cameras and image effects in the art, the 3D model and the 360 degree panoramic image in the virtual reality field are compared and analyzed. The two methods of imaging in three dimensional space are defined, and the differences between the two methods in actual operation are distinguished. The reference is provided for making real world images in augmented reality. There are many ways to make 3D model elements, but when matching with the contents of computer generated elements, we need to project the contents generated by these computers, and the three-dimensional representation of objects, and to study these objects in different aspects of rotation, translation, scaling, and so on. The comparison of the two kinds of cameras in the three aspects of configuration, picture and post production shows that the two kinds of cameras have different advantages and disadvantages during the whole process of production. The technology of 360° camera itself is incomplete, so the definition of the picture and the selection of the content can not meet the requirements of synthetic production. Although the digital camera takes a long time, it is perfect in the early stage, and the later production is relatively simple. More situations are made in the actual production process using a general camera. The comparison of the differences between the two production sections, provide an explanation of the possibility of artistic production for the 360 realization of the ultimate goal of virtual reality.
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