보험회사 브랜드 인지도가 소비자 구매 의사에 미치는 영향 : 중은 삼성 생명 보험회사를 사례로 The Influence of brand awareness on the purchase intention of insurance: A case study of BOC-Samsung Life Insurance company원문보기
중은 삼성 생명은 중국 내 합작회사로 최초로 중국 내 판매회사를 운영하고 있다. 판매 부진이 지속하다 2018년부터 매년 매출이 상승하고 있다. 중국에서 브랜드 인지도가 낮은 중은 삼성 생명에 있어서 그의 소비자 구매 희망 모델을 연구하는 것은 중국 보험이 더 낫고 건전한 다음 단계의 발전을 위해 효과적인 조언을 제공할 수 있을 것이다.
본 문서는 중은 삼성 생명의 브랜드 인지도에서 입수하여 고객의 브랜드나 제품에 대한 질적인 인지를 ...
중은 삼성 생명은 중국 내 합작회사로 최초로 중국 내 판매회사를 운영하고 있다. 판매 부진이 지속하다 2018년부터 매년 매출이 상승하고 있다. 중국에서 브랜드 인지도가 낮은 중은 삼성 생명에 있어서 그의 소비자 구매 희망 모델을 연구하는 것은 중국 보험이 더 낫고 건전한 다음 단계의 발전을 위해 효과적인 조언을 제공할 수 있을 것이다.
본 문서는 중은 삼성 생명의 브랜드 인지도에서 입수하여 고객의 브랜드나 제품에 대한 질적인 인지를 매개변수로 하여 소비자의 구매 의사를 검토하고, 신뢰와 상품의 관여도를 조절하는 변수로 연구모델을 수립하였다. 문헌 종술 법, 설문법 등의 연구 방법을 사용하여 연구하고, 각 변수의 측정표를 설계하고, 인터넷을 사용하는 방법으로 설문지를 나누어 주고, 마지막으로 설문지를 회수하고 자료를 분석하였다.
319부의 유효 설문지를 회수함으로써 실증분석을 해 본 결과에 따르면 중은 삼성 생명 보험의 브랜드 인지도가 소비자의 질적인 인지와 구매 의사를 높일 수 있으므로 중은 삼성 생명 보험회사가 브랜드 인지도에 힘써 끌어올려야 한다. 소비자의 질적인 인지는 구매 의사를 개선할 수 있다. 그래서 중은 삼성 생명 보험은 제품과 서비스의 질을 높여야 하고 소비자의 질적인 인지를 늘려야 한다. 질적인 인지는 브랜드 인지도와 구매 의사 사이에서 매개 역할을 한다. 높은 상품 관여도는 소비자의 질적인 인지와 구매 의사 사이에 효과적으로 적극적인 역할을 한다. 고객 신뢰도는 브랜드 인지도와 질적인 인지 간의 관계를 조절하지 않는다.
중은 삼성 생명은 중국 내 합작회사로 최초로 중국 내 판매회사를 운영하고 있다. 판매 부진이 지속하다 2018년부터 매년 매출이 상승하고 있다. 중국에서 브랜드 인지도가 낮은 중은 삼성 생명에 있어서 그의 소비자 구매 희망 모델을 연구하는 것은 중국 보험이 더 낫고 건전한 다음 단계의 발전을 위해 효과적인 조언을 제공할 수 있을 것이다.
본 문서는 중은 삼성 생명의 브랜드 인지도에서 입수하여 고객의 브랜드나 제품에 대한 질적인 인지를 매개변수로 하여 소비자의 구매 의사를 검토하고, 신뢰와 상품의 관여도를 조절하는 변수로 연구모델을 수립하였다. 문헌 종술 법, 설문법 등의 연구 방법을 사용하여 연구하고, 각 변수의 측정표를 설계하고, 인터넷을 사용하는 방법으로 설문지를 나누어 주고, 마지막으로 설문지를 회수하고 자료를 분석하였다.
319부의 유효 설문지를 회수함으로써 실증분석을 해 본 결과에 따르면 중은 삼성 생명 보험의 브랜드 인지도가 소비자의 질적인 인지와 구매 의사를 높일 수 있으므로 중은 삼성 생명 보험회사가 브랜드 인지도에 힘써 끌어올려야 한다. 소비자의 질적인 인지는 구매 의사를 개선할 수 있다. 그래서 중은 삼성 생명 보험은 제품과 서비스의 질을 높여야 하고 소비자의 질적인 인지를 늘려야 한다. 질적인 인지는 브랜드 인지도와 구매 의사 사이에서 매개 역할을 한다. 높은 상품 관여도는 소비자의 질적인 인지와 구매 의사 사이에 효과적으로 적극적인 역할을 한다. 고객 신뢰도는 브랜드 인지도와 질적인 인지 간의 관계를 조절하지 않는다.
BOC-Samsung Life Insurance as the first and only insurance company operated and sold by Sino-Korean joint stock in China, its sales situation has been poor, but since 2018, its sales situation has increased year by year. For BOC-Samsung Life Insurance with low brand awareness in China, studying his ...
BOC-Samsung Life Insurance as the first and only insurance company operated and sold by Sino-Korean joint stock in China, its sales situation has been poor, but since 2018, its sales situation has increased year by year. For BOC-Samsung Life Insurance with low brand awareness in China, studying his model of consumer willingness to buy can provide effective suggestions for the next step of better and healthier development of China Insurance.
This paper starts with the brand popularity of BOC-Samsung Life Insurance, takes the perceived quality of the customer to the brand or the product as the Mediator variable, studies the consumer's purchase intention, and establishes the research model with the trust and the product involvement degree as the Moderator variable. Using literature review method, questionnaire survey method and other research methods, design the measurement scale of each variable, use the network method to distribute the questionnaire, and finally collect the questionnaire and analyze the data.
Through the recovery of 319 valid data, the empirical analysis shows that: The brand awareness of BOC-Samsung Life Insurance can improve the perceived quality and purchase intention of consumers, so BOC-Samsung Life Insurance needs to improve its own brand awareness; The perceived quality of consumers can improve their willingness to buy, so BOC-Samsung Life Insurance should improve the perceived quality of perceived quality of its products in the consumer's mind; perceived quality plays an intermediary role between brand awareness and purchase intention; high product involvement can effectively improve the positive relationship between consumer perceived quality and purchase intention; and customer trust does not interfere with the relationship between brand awareness and perceived quality.
BOC-Samsung Life Insurance as the first and only insurance company operated and sold by Sino-Korean joint stock in China, its sales situation has been poor, but since 2018, its sales situation has increased year by year. For BOC-Samsung Life Insurance with low brand awareness in China, studying his model of consumer willingness to buy can provide effective suggestions for the next step of better and healthier development of China Insurance.
This paper starts with the brand popularity of BOC-Samsung Life Insurance, takes the perceived quality of the customer to the brand or the product as the Mediator variable, studies the consumer's purchase intention, and establishes the research model with the trust and the product involvement degree as the Moderator variable. Using literature review method, questionnaire survey method and other research methods, design the measurement scale of each variable, use the network method to distribute the questionnaire, and finally collect the questionnaire and analyze the data.
Through the recovery of 319 valid data, the empirical analysis shows that: The brand awareness of BOC-Samsung Life Insurance can improve the perceived quality and purchase intention of consumers, so BOC-Samsung Life Insurance needs to improve its own brand awareness; The perceived quality of consumers can improve their willingness to buy, so BOC-Samsung Life Insurance should improve the perceived quality of perceived quality of its products in the consumer's mind; perceived quality plays an intermediary role between brand awareness and purchase intention; high product involvement can effectively improve the positive relationship between consumer perceived quality and purchase intention; and customer trust does not interfere with the relationship between brand awareness and perceived quality.
주제어
#Perceived Quality 브랜드 인지도 고객 신뢰도 질적인 인지 구매 의사 상품 관여도 Brand Awareness Customer Trust Purchase Intention Product Involvement
학위논문 정보
저자
장, 루이화
학위수여기관
부산대학교 대학원
학위구분
국내석사
학과
경영학과
지도교수
유승훈
발행연도
2020
총페이지
vii, 77 장
키워드
Perceived Quality 브랜드 인지도 고객 신뢰도 질적인 인지 구매 의사 상품 관여도 Brand Awareness Customer Trust Purchase Intention Product Involvement
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