철도의 보편화에 따라 특히 출·퇴근 시간대 혼잡도는 심각한 상황이며, 이에 대한 개선은 필요하지만 철도가 이루고 있는 인프라 변형을 통한 혼잡도 개선은 현실적으로 어려운 실정이다. 이에 최근 연구 동향은 기존 인프라 안에서의 개선과 승객이 몰리는 특정 칸에 대한 혼잡 문제 해결에 중점을 두고 있기 때문에, 본 연구에서는 철도가 이루고 있는 인프라 안에서 승객이 집중되는 칸의 혼잡도 개선을 목적으로 하였다. 이를 위해 열차 좌석을 접이식 ...
철도의 보편화에 따라 특히 출·퇴근 시간대 혼잡도는 심각한 상황이며, 이에 대한 개선은 필요하지만 철도가 이루고 있는 인프라 변형을 통한 혼잡도 개선은 현실적으로 어려운 실정이다. 이에 최근 연구 동향은 기존 인프라 안에서의 개선과 승객이 몰리는 특정 칸에 대한 혼잡 문제 해결에 중점을 두고 있기 때문에, 본 연구에서는 철도가 이루고 있는 인프라 안에서 승객이 집중되는 칸의 혼잡도 개선을 목적으로 하였다. 이를 위해 열차 좌석을 접이식 의자로 변환하여 혼잡시간대에는 접어서 운영할 수 있도록 객실 내 공간을 조정하였으며, 승차 인원에 따른 혼잡도와 입석 승객 인당 점유면적에 따른 혼잡도 및 승차인원을 기존 객실과 비교·분석하여 나타나는 효과에 대해 살펴보았다. 그 결과, 320명 승차 시 기존 객실의 혼잡도는 200%인 반면, 접이식 의자 운영 객실은 2개 운영 시 191.7%, 4개 운영 시 185%, 6개 운영 시 179.3%, 전체 운영 시 175%로 혼잡도 개선 효과가 나타났으며, 320명이 객실 최대수용인원이라고 가정하였을 때, 접이식 의자 운영 객실은 2개 운영 시 334명, 4개 운영 시 349명, 6개 운영 시 363명, 전체 운영 시 376명까지 수용할 수 있어 기존 객실보다 더 많은 승객을 수용 할 수 있는 것으로 나타났다. 따라서 도시철도 차량의 객실 공간 조정(접이식 의자 운영)을 통해 혼잡도 개선과 최대수용인원 증가 측면에서 나타나는 효과를 확인하였으며, 승객이 몰리는 특정 칸에 적용한다면 혼잡도 개선 효과를, 선로용량에 의해 열차 증편을 하기 어려운 구간에 적용한다면 수송력 증가 효과를 기대할 수 있을 것이다.
철도의 보편화에 따라 특히 출·퇴근 시간대 혼잡도는 심각한 상황이며, 이에 대한 개선은 필요하지만 철도가 이루고 있는 인프라 변형을 통한 혼잡도 개선은 현실적으로 어려운 실정이다. 이에 최근 연구 동향은 기존 인프라 안에서의 개선과 승객이 몰리는 특정 칸에 대한 혼잡 문제 해결에 중점을 두고 있기 때문에, 본 연구에서는 철도가 이루고 있는 인프라 안에서 승객이 집중되는 칸의 혼잡도 개선을 목적으로 하였다. 이를 위해 열차 좌석을 접이식 의자로 변환하여 혼잡시간대에는 접어서 운영할 수 있도록 객실 내 공간을 조정하였으며, 승차 인원에 따른 혼잡도와 입석 승객 인당 점유면적에 따른 혼잡도 및 승차인원을 기존 객실과 비교·분석하여 나타나는 효과에 대해 살펴보았다. 그 결과, 320명 승차 시 기존 객실의 혼잡도는 200%인 반면, 접이식 의자 운영 객실은 2개 운영 시 191.7%, 4개 운영 시 185%, 6개 운영 시 179.3%, 전체 운영 시 175%로 혼잡도 개선 효과가 나타났으며, 320명이 객실 최대수용인원이라고 가정하였을 때, 접이식 의자 운영 객실은 2개 운영 시 334명, 4개 운영 시 349명, 6개 운영 시 363명, 전체 운영 시 376명까지 수용할 수 있어 기존 객실보다 더 많은 승객을 수용 할 수 있는 것으로 나타났다. 따라서 도시철도 차량의 객실 공간 조정(접이식 의자 운영)을 통해 혼잡도 개선과 최대수용인원 증가 측면에서 나타나는 효과를 확인하였으며, 승객이 몰리는 특정 칸에 적용한다면 혼잡도 개선 효과를, 선로용량에 의해 열차 증편을 하기 어려운 구간에 적용한다면 수송력 증가 효과를 기대할 수 있을 것이다.
Due to the generalization of railways, traffic congestion during the rush hour is particularly serious and need to be improved, but in reality it is difficult to improve traffic congestion by improving railway infrastructure. Therefore, the recent research trend focuses on improving existing infrast...
Due to the generalization of railways, traffic congestion during the rush hour is particularly serious and need to be improved, but in reality it is difficult to improve traffic congestion by improving railway infrastructure. Therefore, the recent research trend focuses on improving existing infrastructure and solving congestion problems in specific areas where passengers are crowded so this study aims to improve congestion in areas where passengers are crowded in railway infrastructure.
To this end, adjusted train space by converting to foldable chairs during busy hours, examine the effect showed in comparison and analysis on existing train according to the number of passengers.
As a result, when 320 people board, the congestion level of the existing rooms is 200%, whereas in the rooms with folding chairs, when 2 chairs are operated, 191.7%, when 4 chairs are operated, 185%, when 6 chairs are operated 179.3%, and when all chairs are operated, 175% As a result, the congestion level was improved, Assuming that the maximum occupancy of the cabin is 320 people, the folding chair operated cabin can accommodate 334 people when 2 chairs are operated, 349 people when 4 chairs are operated, 363 people when 6 chairs are operated, and up to 376 people when the entire operation is operated, which is more than the existing train. It has been shown to be capable of accommodating a large number of passengers.
Therefore, it was confirmed that there is significant results in terms of improving congestion and increasing the maximum number of people through room space adjustment (operating folding chairs) of urban railway vehicles. If applied to a specific compartment crowded with passengers, it can be expected to improve congestion, and if applied to a route where it is difficult to increase trains due to track capacity, it can be expected to increase transportation capacity.
Due to the generalization of railways, traffic congestion during the rush hour is particularly serious and need to be improved, but in reality it is difficult to improve traffic congestion by improving railway infrastructure. Therefore, the recent research trend focuses on improving existing infrastructure and solving congestion problems in specific areas where passengers are crowded so this study aims to improve congestion in areas where passengers are crowded in railway infrastructure.
To this end, adjusted train space by converting to foldable chairs during busy hours, examine the effect showed in comparison and analysis on existing train according to the number of passengers.
As a result, when 320 people board, the congestion level of the existing rooms is 200%, whereas in the rooms with folding chairs, when 2 chairs are operated, 191.7%, when 4 chairs are operated, 185%, when 6 chairs are operated 179.3%, and when all chairs are operated, 175% As a result, the congestion level was improved, Assuming that the maximum occupancy of the cabin is 320 people, the folding chair operated cabin can accommodate 334 people when 2 chairs are operated, 349 people when 4 chairs are operated, 363 people when 6 chairs are operated, and up to 376 people when the entire operation is operated, which is more than the existing train. It has been shown to be capable of accommodating a large number of passengers.
Therefore, it was confirmed that there is significant results in terms of improving congestion and increasing the maximum number of people through room space adjustment (operating folding chairs) of urban railway vehicles. If applied to a specific compartment crowded with passengers, it can be expected to improve congestion, and if applied to a route where it is difficult to increase trains due to track capacity, it can be expected to increase transportation capacity.
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