인터넷은 현존하는 모든 커뮤니케이션 수단 중 전 세계를 대상으로 하면서도 시간과 공간의 제약 없이 가장 적은 비용으로 다양한 정보와 서비스를 전달할 수 있다(심우극, 2019). 이전에는 TV, 신문, 라디오 등의 전통적 매체들을 통해 불특정 다수를 대상으로 일방향의 판촉 전략을 구사했던 것과는 달리 모바일 환경을 통한 판촉은 시간과 장소에 구애받지 않고 타깃 고객을 대상으로 하여 양방향의 저비용, 고효율적인 판촉 전략을 구사할 수 있게 해 준다(Lee et al, 2019). 인터넷의 발전으로 인해 ...
인터넷은 현존하는 모든 커뮤니케이션 수단 중 전 세계를 대상으로 하면서도 시간과 공간의 제약 없이 가장 적은 비용으로 다양한 정보와 서비스를 전달할 수 있다(심우극, 2019). 이전에는 TV, 신문, 라디오 등의 전통적 매체들을 통해 불특정 다수를 대상으로 일방향의 판촉 전략을 구사했던 것과는 달리 모바일 환경을 통한 판촉은 시간과 장소에 구애받지 않고 타깃 고객을 대상으로 하여 양방향의 저비용, 고효율적인 판촉 전략을 구사할 수 있게 해 준다(Lee et al, 2019). 인터넷의 발전으로 인해 소셜 미디어는 단순히 소통 수단이 아닌 좋아하는 기업과 그 기업의 제품에 대하여 알 수 있는 정보 습득의 장으로 발전하였다. 이러한 변화에 맞춰 기업의 마케터들과 판매자들은 소비자들에게 좀 더 발 빠르게 알맞은 정보를 제공하기 위하여 노력하고 있다. 한편, 수산물 가공업은 수산물 생산량의 90% 이상을 가공원료로 이용하며 수산물의 최대 수요처이다(정명생, 2002). 수산물 가공 기업의 경쟁력 확보는 단순히 기업 차원에서의 문제가 아닌 수산업에 종사하는 모든 인구에게 영향을 준다. 그러므로 수산물 가공식품의 온라인 마케팅 전략 수립은 수산물 식품 산업의 경쟁력 강화를 위한 최우선 과제이다. 이에 본 연구는 수산물 가공식품의 온라인 마케팅 전략 방안에 대해 알아보았다.
인터넷은 현존하는 모든 커뮤니케이션 수단 중 전 세계를 대상으로 하면서도 시간과 공간의 제약 없이 가장 적은 비용으로 다양한 정보와 서비스를 전달할 수 있다(심우극, 2019). 이전에는 TV, 신문, 라디오 등의 전통적 매체들을 통해 불특정 다수를 대상으로 일방향의 판촉 전략을 구사했던 것과는 달리 모바일 환경을 통한 판촉은 시간과 장소에 구애받지 않고 타깃 고객을 대상으로 하여 양방향의 저비용, 고효율적인 판촉 전략을 구사할 수 있게 해 준다(Lee et al, 2019). 인터넷의 발전으로 인해 소셜 미디어는 단순히 소통 수단이 아닌 좋아하는 기업과 그 기업의 제품에 대하여 알 수 있는 정보 습득의 장으로 발전하였다. 이러한 변화에 맞춰 기업의 마케터들과 판매자들은 소비자들에게 좀 더 발 빠르게 알맞은 정보를 제공하기 위하여 노력하고 있다. 한편, 수산물 가공업은 수산물 생산량의 90% 이상을 가공원료로 이용하며 수산물의 최대 수요처이다(정명생, 2002). 수산물 가공 기업의 경쟁력 확보는 단순히 기업 차원에서의 문제가 아닌 수산업에 종사하는 모든 인구에게 영향을 준다. 그러므로 수산물 가공식품의 온라인 마케팅 전략 수립은 수산물 식품 산업의 경쟁력 강화를 위한 최우선 과제이다. 이에 본 연구는 수산물 가공식품의 온라인 마케팅 전략 방안에 대해 알아보았다.
The Internet can deliver various information and services at the lowest cost without time and space constraints while targeting the world among all existing means of communication(Sim, 2019). Unlike traditional media such as TV, newspapers, and radio in the past, promotions through mobile environmen...
The Internet can deliver various information and services at the lowest cost without time and space constraints while targeting the world among all existing means of communication(Sim, 2019). Unlike traditional media such as TV, newspapers, and radio in the past, promotions through mobile environments allow target customers to use two-way low-cost, high-efficiency promotional strategies regardless of time and place(Lee et al, 2019). With the development of the Internet, social media has developed into a place to acquire information about favorite companies and their products. In line with these changes, corporate marketers and sellers are striving to provide consumers with appropriate information more quickly. On the other hand, the fisheries product processing industry uses more than 90% of the fisheries product production as a raw material for processing, making it the largest consumer of fisheries products(Jung, 2002). Securing the competitiveness of aquatic product processing companies is not just a problem at the corporate level, but affects all populations engaged in fisheries. Therefore, establishing an online marketing strategy for seafood processed foods is a top priority for strengthening the competitiveness of the seafood food industry. Therefore, this study investigated the online marketing strategy plan for seafood processed foods.
The Internet can deliver various information and services at the lowest cost without time and space constraints while targeting the world among all existing means of communication(Sim, 2019). Unlike traditional media such as TV, newspapers, and radio in the past, promotions through mobile environments allow target customers to use two-way low-cost, high-efficiency promotional strategies regardless of time and place(Lee et al, 2019). With the development of the Internet, social media has developed into a place to acquire information about favorite companies and their products. In line with these changes, corporate marketers and sellers are striving to provide consumers with appropriate information more quickly. On the other hand, the fisheries product processing industry uses more than 90% of the fisheries product production as a raw material for processing, making it the largest consumer of fisheries products(Jung, 2002). Securing the competitiveness of aquatic product processing companies is not just a problem at the corporate level, but affects all populations engaged in fisheries. Therefore, establishing an online marketing strategy for seafood processed foods is a top priority for strengthening the competitiveness of the seafood food industry. Therefore, this study investigated the online marketing strategy plan for seafood processed foods.
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