본 연구는 창작 초연 연극 <포석은 유죄다!> 공연에서 심문관 역할에서 인물 창조과정에서 즉흥연기를 적용하는 방법을 연구하였다. 연기는 물리적 자극, 작품 혹은 장면에서 오는 형식에 의해 연출에 의도나 연기양식에 의해 변화를 거쳐 연극의 목적 전달을 목표로 관객과 만난다. 창작 초연 <포석은 유죄다> 공연을 배우로 활동하면서 새로운 소통을 시도하고자 하였다. 연극 <포석은 유죄다> 형식의 가장 큰 특징인 중심인물 외에 다른 다 역을 소화하는 배역들이 만화적인 혹은 과장된 몸의 동작이나 말로 극의 인물을 표현하는 것이며, 창작 과정에서 배우의 인물 창조를 도출해 나아가고자 하였다. 본 연구자는 배우로서 자유로운 상태에 도달하는 것을 어떻게 하면 자연스럽게 편안하게 도달하고 인물을 창조하기 위해 다른 방식과 방법에 관해서 탐구해 왔다. 주변 상황과 상대 배우 관계에 얽매이게 되고 최상의 상태를 만들지 못하는 것이 항상 아쉬움으로 남았다. 그러던 중 이번 연극 <포석은 유죄> 창작 과정에서 게스투스, 양식화 연기가 극의 목적에 도달하는데 과장된 연기나 표현, 또 극에 목적을 이루는데 좋은 방법이 될 것으로 생각하였다. 이러한 방법은 배우의 즉흥성과 상상력을 끌어내고, 연기의 집중성을 되찾을 수 있게 하는 중요한 요소들을 지니고 있다. <포석은 유죄다> 창작 과정에서는 대본으로 출발하여 장면이 창의적인 생각으로 신체에서 드러내는 과정을 거쳐 극이 완성되어간다. 여기서, 직관적인 상상력을 아무런 제한 없이 자유롭게 보여준다는 것이다. 배우는 창작자가 되어 주도적인 상태로 창작에 임할 수 있다는 것이다. 이번 작품에서는 ...
본 연구는 창작 초연 연극 <포석은 유죄다!> 공연에서 심문관 역할에서 인물 창조과정에서 즉흥연기를 적용하는 방법을 연구하였다. 연기는 물리적 자극, 작품 혹은 장면에서 오는 형식에 의해 연출에 의도나 연기양식에 의해 변화를 거쳐 연극의 목적 전달을 목표로 관객과 만난다. 창작 초연 <포석은 유죄다> 공연을 배우로 활동하면서 새로운 소통을 시도하고자 하였다. 연극 <포석은 유죄다> 형식의 가장 큰 특징인 중심인물 외에 다른 다 역을 소화하는 배역들이 만화적인 혹은 과장된 몸의 동작이나 말로 극의 인물을 표현하는 것이며, 창작 과정에서 배우의 인물 창조를 도출해 나아가고자 하였다. 본 연구자는 배우로서 자유로운 상태에 도달하는 것을 어떻게 하면 자연스럽게 편안하게 도달하고 인물을 창조하기 위해 다른 방식과 방법에 관해서 탐구해 왔다. 주변 상황과 상대 배우 관계에 얽매이게 되고 최상의 상태를 만들지 못하는 것이 항상 아쉬움으로 남았다. 그러던 중 이번 연극 <포석은 유죄> 창작 과정에서 게스투스, 양식화 연기가 극의 목적에 도달하는데 과장된 연기나 표현, 또 극에 목적을 이루는데 좋은 방법이 될 것으로 생각하였다. 이러한 방법은 배우의 즉흥성과 상상력을 끌어내고, 연기의 집중성을 되찾을 수 있게 하는 중요한 요소들을 지니고 있다. <포석은 유죄다> 창작 과정에서는 대본으로 출발하여 장면이 창의적인 생각으로 신체에서 드러내는 과정을 거쳐 극이 완성되어간다. 여기서, 직관적인 상상력을 아무런 제한 없이 자유롭게 보여준다는 것이다. 배우는 창작자가 되어 주도적인 상태로 창작에 임할 수 있다는 것이다. 이번 작품에서는 오브제를 이용한 다양한 변형과 상상의 무대를 기본으로 한다. 배우가 무대공간에서 느끼는 것을 바로 행동함으로써 그것이 서로 덧붙여진다는 것이다. 이에 본 연구자는 <포석은 유죄다>의 연기적 접근을 통해 자유로운 상상, 신체 표현이 다양하게 발현되고 창조적인 상태로 지속할 수 있게 하는 방법이 즉흥연기로 구현될 수 있다는 것을 알 수 있었다. 그 방법으로 연기 방법을 문헌으로 확인하고 연기 양식을 나눠 비교 분석했다. 현재 많이 쓰이고 있는 스타니슬랍스키의 에쭈드, 또한 그 반대의 개념이라고 하는 브레히트의 게스투스가 연극 현장에서 쓰이고 있다. 본 연구자는 코 메디아 델라르떼의 연기 방법을 추가 적용하여 연기 방법 차이에 대한 정확한 이해를 통해 <포석은 유죄다> 공연에서 배우가 표현하고자 하는 내용을 효과적으로 전달하고 작품의 목표가 드러나는 연기를 구현해 낼 수 있어야 할 것이다.
본 연구는 창작 초연 연극 <포석은 유죄다!> 공연에서 심문관 역할에서 인물 창조과정에서 즉흥연기를 적용하는 방법을 연구하였다. 연기는 물리적 자극, 작품 혹은 장면에서 오는 형식에 의해 연출에 의도나 연기양식에 의해 변화를 거쳐 연극의 목적 전달을 목표로 관객과 만난다. 창작 초연 <포석은 유죄다> 공연을 배우로 활동하면서 새로운 소통을 시도하고자 하였다. 연극 <포석은 유죄다> 형식의 가장 큰 특징인 중심인물 외에 다른 다 역을 소화하는 배역들이 만화적인 혹은 과장된 몸의 동작이나 말로 극의 인물을 표현하는 것이며, 창작 과정에서 배우의 인물 창조를 도출해 나아가고자 하였다. 본 연구자는 배우로서 자유로운 상태에 도달하는 것을 어떻게 하면 자연스럽게 편안하게 도달하고 인물을 창조하기 위해 다른 방식과 방법에 관해서 탐구해 왔다. 주변 상황과 상대 배우 관계에 얽매이게 되고 최상의 상태를 만들지 못하는 것이 항상 아쉬움으로 남았다. 그러던 중 이번 연극 <포석은 유죄> 창작 과정에서 게스투스, 양식화 연기가 극의 목적에 도달하는데 과장된 연기나 표현, 또 극에 목적을 이루는데 좋은 방법이 될 것으로 생각하였다. 이러한 방법은 배우의 즉흥성과 상상력을 끌어내고, 연기의 집중성을 되찾을 수 있게 하는 중요한 요소들을 지니고 있다. <포석은 유죄다> 창작 과정에서는 대본으로 출발하여 장면이 창의적인 생각으로 신체에서 드러내는 과정을 거쳐 극이 완성되어간다. 여기서, 직관적인 상상력을 아무런 제한 없이 자유롭게 보여준다는 것이다. 배우는 창작자가 되어 주도적인 상태로 창작에 임할 수 있다는 것이다. 이번 작품에서는 오브제를 이용한 다양한 변형과 상상의 무대를 기본으로 한다. 배우가 무대공간에서 느끼는 것을 바로 행동함으로써 그것이 서로 덧붙여진다는 것이다. 이에 본 연구자는 <포석은 유죄다>의 연기적 접근을 통해 자유로운 상상, 신체 표현이 다양하게 발현되고 창조적인 상태로 지속할 수 있게 하는 방법이 즉흥연기로 구현될 수 있다는 것을 알 수 있었다. 그 방법으로 연기 방법을 문헌으로 확인하고 연기 양식을 나눠 비교 분석했다. 현재 많이 쓰이고 있는 스타니슬랍스키의 에쭈드, 또한 그 반대의 개념이라고 하는 브레히트의 게스투스가 연극 현장에서 쓰이고 있다. 본 연구자는 코 메디아 델라르떼의 연기 방법을 추가 적용하여 연기 방법 차이에 대한 정확한 이해를 통해 <포석은 유죄다> 공연에서 배우가 표현하고자 하는 내용을 효과적으로 전달하고 작품의 목표가 드러나는 연기를 구현해 낼 수 있어야 할 것이다.
This paper is a creative premiere play, In the role of interrogator in the performance, the method of applying improvisation in the process of character creation was studied. Acting meets the audience with the goal of conveying the purpose of the play through changes in the intention or acting styl...
This paper is a creative premiere play, In the role of interrogator in the performance, the method of applying improvisation in the process of character creation was studied. Acting meets the audience with the goal of conveying the purpose of the play through changes in the intention or acting style of the direction by physical stimuli, works, or forms that come from the scene. He tried to try new communication while working as an actor in the creative premiere of . In addition to the central character, which is the biggest feature of the play, Poseok is guilty, the roles that play other roles express the characters of the play with cartoon or exaggerated body movements or words, and tried to derive the actor's character creation in the creation process. This researcher has explored how to reach a free state as an actor naturally and comfortably and different ways and methods to create characters. It was always a pity that I was bound by the surrounding situation and the relationship between the other actors and couldn't make the best condition. Meanwhile, in the process of creating the play , I thought that Gestus and stylized acting would be a good way to achieve the purpose of the play, exaggerated acting, expression, and drama. This method has important factors that draw out the actor's improvisation and imagination and regain the concentration of acting. In the creation process of , the play is completed through the process of the scene being revealed in the body with creative thoughts. Here, it freely shows intuitive imagination without any restrictions. Actors can become creators and engage in creation in a leading state. This work is based on various transformations and imagination stages using objects. It is that it is added to each other by acting exactly what the actor feels in the stage space. Therefore, this researcher found that through the acting approach of , free imagination and body expression can be expressed in various ways and continued in a creative state can be implemented by improvisation. In that way, the method of acting was checked in the literature, and the acting style was divided and compared. Stanislavski's Ezde, which is currently widely used, and Brecht's Gestus, also called the opposite concept, are used in the theater. The researcher should be able to effectively convey what the actor wants to express in the performance of "Poseok is Guilty" and realize the performance that reveals the goal of the work through an accurate understanding of the difference in acting methods.
This paper is a creative premiere play, In the role of interrogator in the performance, the method of applying improvisation in the process of character creation was studied. Acting meets the audience with the goal of conveying the purpose of the play through changes in the intention or acting style of the direction by physical stimuli, works, or forms that come from the scene. He tried to try new communication while working as an actor in the creative premiere of . In addition to the central character, which is the biggest feature of the play, Poseok is guilty, the roles that play other roles express the characters of the play with cartoon or exaggerated body movements or words, and tried to derive the actor's character creation in the creation process. This researcher has explored how to reach a free state as an actor naturally and comfortably and different ways and methods to create characters. It was always a pity that I was bound by the surrounding situation and the relationship between the other actors and couldn't make the best condition. Meanwhile, in the process of creating the play , I thought that Gestus and stylized acting would be a good way to achieve the purpose of the play, exaggerated acting, expression, and drama. This method has important factors that draw out the actor's improvisation and imagination and regain the concentration of acting. In the creation process of , the play is completed through the process of the scene being revealed in the body with creative thoughts. Here, it freely shows intuitive imagination without any restrictions. Actors can become creators and engage in creation in a leading state. This work is based on various transformations and imagination stages using objects. It is that it is added to each other by acting exactly what the actor feels in the stage space. Therefore, this researcher found that through the acting approach of , free imagination and body expression can be expressed in various ways and continued in a creative state can be implemented by improvisation. In that way, the method of acting was checked in the literature, and the acting style was divided and compared. Stanislavski's Ezde, which is currently widely used, and Brecht's Gestus, also called the opposite concept, are used in the theater. The researcher should be able to effectively convey what the actor wants to express in the performance of "Poseok is Guilty" and realize the performance that reveals the goal of the work through an accurate understanding of the difference in acting methods.
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