$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

여자 중$\\cdot$고등학교학생의 의복 선호도에 관한 연구

A Study on Middle and High School Girls' Tendencies in Selecting Clothes

Abstract

This treatise deals with teen-agers' tendencies in selecting clothes, upon the recent liberalization measures of dress restriction. in regard to girl students' uniforms inmiddle and high schools, effective 1983. Results of my poll of 430 inquirees on the subject is outlined as follows; The surveyees have a preference for wearing box-style upper garments with a round-neck line and ribbon/tie collar. They also prefer to wear shirt cuffs mainly in set-in sleeve style. A straight skirt silhouetting the body line is anticipated to be longer in length than the knee line by 2 or 3 cm's. A dressy or sporty look would be most welcome, too. The ensemble of blue jeans and T-shirt blouse would be usual wear during school attendance. The reason why they like to choose trousers is considered to stem from the unisex look in fashion rather economical and practical purposes. Clothes material tends to be natural fabrics, single-colored and non-patterned. Color needs to be in a subdued mood, tuned with the same color and of neutral tint. In styling, emphasis is to be placed on femininity. In particular, the middle school girls wish to intensify 'Har-mony' in style while the high school misses are concerned with 'Individuality.'

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일