$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

남성복 정장 스타일 유형에 의해 세분된 소비자 집단간의 특성비교 -생활양식, 의복행동 및 외모를 중심으로

Consumer Types Based on Style of Men's Business Suits and Their Relationship to Lifestyle, Clothing Behavior and Appearance

Abstract

Changes in male roles and lifestyle in recent years have brought about an increased interest in appearance and apparel for men. The purpose of this study was to classify consumers into categories based on style of men's business suits and describe the resulting categories in terms of lifestyle, clothing behavior, appearance and demographic variables. Data were obtained from questionnaires completed by 513 consumers 20-69 years of age living in Seoul, and analyzed by factor analysis, multiple discriminant analysis, one-way ANOVA, CROSSTAB, and S-N-K test. Resulting categories of consumers were labeled as formal, semi-formal and casual. Descrip-tive profiles of the three categories were developed differently by 2 lifestyle factors (positive opinion leadership, social participation), 1 clothing factor (conformity), 2 appearance factors (conservative, energetic), and 2 demographic variables (age, marital status). The semi-formal type of man is significantly different from the two other types in his group activities that require social participation and opinion leadership. The formal type is significantly different from the two other types in his conformity in clothing and conservative appearance. The majority of formal and semi-formal types of men were 25-39 years of age and married, while the casual type was younger and unmarried.

저자의 다른 논문

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (2)

  1. 2001. "Tourism market segmentation in Cheju Island based on fashion image of clothing souvenir and characterisitcs of sub-segments" 한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, 25(2): 303~314 
  2. 2001. "Comparison of Brand Images Between Men′s and Women′s Wear Brands Targeting Middle Aged People or Older People" 한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, 25(6): 1112~1121 

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일