$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

의복제품에 대한 소비자 만족의 종적연구 -구매시 만족과 사용시 만족을 중심으로

A Longitudinal Study on Consumer Satisfaction in Clothing Product -With Reference to Satisfaction at the Point of Purchase and Satisfaction in Wearing-

Abstract

This thesis investigates influential attributes in clothing purchase through the examination of questionnaire concerning consumer satisfaction at the point of purchase, and clarifies the relationship between consumer satisfaction at the point of purchase and that in wearing. The results are as follows; 1. At interest stage, color, beauty, becomingness and suitability to occasion are influential (in this order): at trial stage, becomingess, color, others' reaction and fit: at adaption stage, color, becomingness, beauty, fit. 2. According to canonical analysis, consumer satisfaction at the point of purchase and that in wearing are closely related. (RCI = .97) It suggests that satisfaction in wearing depends largely on satisfaction at the point of purchase. 3. General satisfaction in wearing is closely related with such factors as predictive expecta-tion, satisfaction at the point of purchase, predictive disconfirmation, normative disconfirrna-tion, and product performance. According to repression results, those factors can explain $79\%$ of satisfaction ill wearing (R = .79). Above all, product performance and normative disconfirmation are highly influential.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (4)

  1. 2000. "Effects of Affective Factors on Apparel Buying Behaviors" 한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, 24(3): 361~372 
  2. 2003. "A Study on Factors that Affect Impulse Purchase on Cable TV Home-shopping" 한국가정관리학회지 = Journal of Korean Home Management Association, 21(2): 61~74 
  3. 2003. "Clothing Purchase Behavior of Adolescents by the Consumer Awareness" 韓國 家政科敎育學會誌 = Journal of Korean Home Economics Education Association, 15(2): 67~78 
  4. Ko, Sun-Young 2011. "Differences in the Evaluation of Clothing Products according to Self-Efficacy in Purchasing Clothes" 한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, 35(7): 775~786 

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일