검색연산자 | 기능 | 검색시 예 |
---|---|---|
() | 우선순위가 가장 높은 연산자 | 예1) (나노 (기계 | machine)) |
공백 | 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (나노 기계) 예2) 나노 장영실 |
| | 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (줄기세포 | 면역) 예2) 줄기세포 | 장영실 |
! | NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 | 예1) (황금 !백금) 예2) !image |
* | 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 | 예) semi* |
"" | 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 | 예) "Transform and Quantization" |
This study examined the definitions and characteristics of TQM, procedures, problems and benefits of TQM and investigated the cases in U.S.A. and U.K. in a n.0, pplying TQM to libraries. It is necessary that libraries and information centers should a n.0, pply TQM for management innovation in order to overcome present and future crisis. As a result of study, there are three suggestions as follows. First, To be developed the TQM model for various types of libraries by national or library world. Second, To conduct TQM successfully in libraries and information centers, it is necessary to comprising the elements as follows. 1) Vision, committment and leadership of top management 2) Change of library's organizational culture 3) Learning and training of organizational members 4) Interests and participation of organizational members 5) Empowering and respecting people 6) Rewards for performance and accomplishments 7) Benchmarking 8) Measurement of performance and benefits. Third, TQM activities in libraries are developed into quality movement.
원문 PDF 다운로드
원문 URL 링크
원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)
DOI 인용 스타일