$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

Video Content Manipulation Using 3D Analysis for MPEG-4

Abstract

This paper is concerned with realistic mainpulation of content in video sequences. Manipulation of content in video sequences is one of the content-based functionalities for MPEG-4 Visual standard. We present an approach to synthesizing video sequences by using the intermediate outputs of three-dimensional (3D) motion and depth analysis. For concreteness, we focus on video showing 3D motion of an observer relative to a scene containing planar runways (or roads). We first present a simple runway (or road) model. Then, we describe a method of identifying the runway (or road) boundary in the image using the Point of Heading Direction (PHD) which is defined as the image of, the ray along which a camera moves. The 3D motion of the camera is obtained from one of the existing 3D analysis methods. Then, a video sequence containing a runway is manipulated by (i) coloring the scene part above a vanishing line, say blue, to show sky, (ii) filling in the occluded scene parts, and (iii) overlaying the identified runway edges and placing yellow disks in them, simulating lights. Experimental results for a real video sequence are presented.

저자의 다른 논문

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일