$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

Abstract

This paper presents the effects of an initial braking velocity, a braking pressure, and the number of braking stop on the tribological behaviors for the three different C-C composites using an inertia dynamic-friction tester. The C-C composites were prepared through the processes of several cycles of pitch impregnation/carbonization with different friction surface texture such as continuous 8-harness satin fabric (ADD-1), chopped fiber (ADD-2) and chopped fiber (ADD-3) having higher fiber volume fraction on friction than ADD-2 by about 10%. ADD-1 exhibited a higher fraction coefficient (0.41~0.33) than those of ADD-2 and ADD-3 (0.32~0.26) under the various initial braking velocities and braking pressures. The fraction coefficients decreased with increasing the initial velocity and the braking pressures. Wear rate by the thickness change after every 25 stop indicated that ADD-2 and ADD-3 having 1.7~2.7 $\mu\textrm{m}$/stop/pair were much lower than that of ADD-1 showing 5.0~6.5 $\mu\textrm{m}$/stop/pair. All specimens showed a little bit lower wear rate during the middle stage than the initial and latter stages among 100 braking stops. ADD-1 showed higher friction coefficient and wear rate due to the active pull-out of the fibers, evidenced by thicker were film and wear debrises.

저자의 다른 논문

참고문헌 (13)

  1. J. D. Buckley;D. D. Edie , Carbon-Carbon Materials and Composites / v.,pp.133, 1993
  2. The Effect of Oxidized Polycrylonitrile Fiber on the Inertia Friction Properties of Carbon/carbon Composites , D. Cho;J. Y. Lee;B. I. Yoon , Carbon / v.32,pp.187-189, 1994
  3. J. B.Donnet;R. C. Bansal , Carbon Fibers(2nd ed.) / v.,pp.90, 1990
  4. V. I. Trefilov , Ceramic-and Carbon-Matrix Composites(1st ed.) / v.,pp.388, 1995
  5. Today and the Future in Aircraft Wheel and Brake Develoment , J. P. Ruppe , Canadian Aeronautics and Space Journal / v.26,pp.209-216, 1980
  6. Friction Mechanism of C-C Composites , N. Narita , Proc. inter. Sym. Carbon / v.,pp.386-389, 1990
  7. C. R. Thomas , Essentials of Carbon-Carbon Composites / v.,pp.20, 1993
  8. Friction and Wear of C-C Composites for an Aircraft , J. Lee;D. S. Suhr , Bull. Kor. Ceram. Soc. / v.12,pp.172-181, 1997
  9. Effect of Load on Tribological Behaviour of Carbon-Car-bon Composites , C. P. Ju;J. D. Chen;J. H. Chern Lin;C. P. Ju , J. Mater. Sci. / v.31,pp.1221-1229, 1996
  10. L. Pazmany , Landing Gear Design for Light Aircraft Vol. 1 / v.,pp.79, 1986
  11. Low Energy Tribological Behavior of Carbon-carbon Composites , J. D. Chen;C. P. Ju , Carbon / v.32,pp.57-62, 1995
  12. C/C Composite Materials for Aircraft Brakes , S. Awasthi;J. L. Wood , Adv. Ceram. Mater. / v.3,pp.449-451, 1988
  13. Design and Engineering of Carbon Brakes , I. L. Stimson;R. Fisher , Phil. Trans. R. Soc. Lond. / v.A294,pp.583-590, 1980

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일