$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

브가츠키(Vygotsky)의 사회-문화적 인지발달 이론과 수학적 의견교환

Vygotsky's Sociocultural Theory of Cognitive Development and Communication of Mathematics

Abstract

The reform movements of current mathematics education have based on several major ideas, in order to provide a new vision of the teaching and loaming of mathematics. Of the ideas, the motto of communication of mathematics appears to be a significant factor to change teaching practices in mathematics classroom. Through Vygotsky's sociocultural theory, the psychological background is presented for both supporting the motto and extracting important suggestions of the reform of mathematics education. The development of higher mental functions is explained by internalization, semiotic mediation, and the zone of proximal development. Above all, emphasis is put on the concepts of scaffolding and inter subjectivity related to the zone of proximal development. Seven implications are proposed by Vygotsky's sociocultural theory for the new forms of the teaching and learning of mathematics.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (1)

  1. 2000. "A Construction of the Constructivist Approach to the Geography Education -An Implication of the Reggio Emilia Approach-" 대한지리학회지 = Journal of the Korean Geographical Society, 35(1): 95~120 

DOI 인용 스타일