$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

고객세분화를 통한 인터넷 쇼핑몰 구매 경험자 재구매의도 영향 요인

Repurchase Intention of Experienced Buyers in the Internet Shopping Mall by Using Customer Segmentation

Abstract

Identifying customer repurchase intention is very Important for the Internet shopping mall to activate CRM (customer relationship management) in B2C (Business to Customer) eCommerce. In this paper, the experienced buyer's repurchase intention Is analyzed by using the approach of customer segmentation. Total of 979 samples, which had already experience of Internet shopping, are analyzed to demonstrate that the degree of repurchase Intentions differs from each segmented group. The benefit segmentation is performed by identifying private benefits for which consumers can seek among 14 services. The results show that the different group has a significant difference in the repurchase Intention. The results of repurchase intention can lead to practical recommendations for CRM in B2C eCommerce.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. 원문복사서비스 안내 바로 가기

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일