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다단계 속도제어에 의한 폐색구간 분할에 대한 최적화에 관한 연구 (II)
A Study on Optimization of Block Sectioning for Step Speed Control (II) 원문보기

전기학회논문지. The transactions of the Korean Institute of Electrical Engineers. B, 전기기기 및 에너지변환시스템부문, v.52 no.8, 2003년, pp.397 - 404  

이종우 (한국철도기술연구원)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In part I, we studied only step speed control for train, the second part extended to beacon signaling system and moving block system. With the calculated braking distance in part I, part II showed how to reduce headway using the beacon signaling system and moving block system, revealed that the beac...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 논문에서는 임의의 열차에 대해서 폐색방식, 차상속도 제어방식 및 이동폐색 방식에 대해서 신호 시스템에 의해서 점유되는 제동거리 및 각각의 시스템의 비교를 한 후, 각각의 시스템에 대한 운전 시격을 계산하여, 열차제어 시스템에 대한 비교 값을 제시함으로서, 최적의 시스템을 선택할 수 있도록 하였다.

가설 설정

  • Fig. 3 (a) train length shorter than block length (b) train length longer than block length. Case (b) can reduce headway than case (a)
  • 정리 3 : 열차검지간격에서 제동거리의 최적화는 의 길이를 최소화하는 것이며, 최소화된 길이는 4 이다.
  • 정리1 : 열차검지 구간에서 주어진 시간 t에대한 주행열차의 위치는 열차검지구간에 균일 분포의 형태를 갖는다.
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참고문헌 (6)

  1. O.S. NOCK, 'Railway Signalling', A & C Black, London 

  2. UIC/ERRI, 'ETCS System Requirements Specification vol1-vol6', 1996 

  3. 吉村寬, et al, '信號', 交友社, 1958, 東京, pp1-29 

  4. 山口欽一, 電氣鐵道要覽, 社團法人, 鐵道電化協會, 日本, 1972, pp10-18 

  5. D.C. GILL, et al, ' Computer Based Optimization Techniques For Mass Transit Railway Signalling Design, IEE Proceeding-B. Vol. 139, No. 3, May 1992 pp 261-275 

  6. LEE Jongwoo, et al 'A Study on Railway Block Sectioning and Speed Allocations' , KRRI, Internal Report 

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