$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

분사 조건의 변화가 소형 커먼레일 디젤 엔진의 연소 및 배기 특성에 미치는 영향

Effect of Injection Parameters on Combustion and Exhaust Emission Characteristics in a Small Common-rail Diesel Engine

Abstract

The characteristics of combustion and emissions were investigated in a single cylinder DI diesel engine equipped with a common rail injection system. This study presents an experimental study of the effect of engine speed, injection timing, injection pressure and pilot injection timing on the combustion and exhaust emissions. The engine speeds were 1000 and 2000rpm and the corresponding injection pressures were 50 and 100MPa. Experimental results show that NOx emissions decrease with retarded injection timing, while HC and CO emissions increases. Higher injection pressure increases NOx with lower soot emissions. For the case with the pilot injection prior to main injection, the ignition delay is shortened and the premixed combustion ratio decreases. Also NOx and soot emissions are decreased with increase of pilot injection advance.

참고문헌 (7)

  1. M. Y. Kim, H. P. Heo, C. I. Kim and K. H.Choi, 'Development of Medium-Duty DieselEngine with CP3.3 Common Rail - ConceptStudy and Initial Experimental Work,' Trans-actions of KSAE, Vol.11, No.2, pp.69-74, 2003 
  2. C. Arcoumanis, S. T. Cho, M. Gavaises and H.S. Yi, 'Spray and Combustion Development ina Four-Valve Optical DI Diesel Engine,' SAE2000-01-1184, 2000 
  3. L. Zhang, H. Kurihara, T. Ueda, T. Takatsukiand K. Yokota, 'The Combustion Improvementof Reentrant Chamber in DI Engines; TheEffect on In-Cylinder Flow,' IPC-8, No.218(JSAE), 1995 
  4. P. Calucci, A. Ficarella and D. Laforgia,'Effect of Pilot Injection Parameters onCombustion for Common Rail Diesel Engines,'SAE 2003-01-0700, 2003 
  5. S. W. Park, H. J. Kim and C. S. Lee,'Investigation of Atomization Characteristicsand Prediction Accuracy of Hybrid Models forHigh-Speed Diesel Fuel Sprays,' SAE2003-01-1045, 2003 
  6. T. Tanaka, A. Ando and K. Ishizaka, 'Study on Pilot Injection of DI Diesel Engine Using Common-Rail Injection System,' JSAE Review, Vol.23, pp.297-302, 2002 
  7. J. Schommers, 'Potential of Common RailInjection System for Passenger Car DI DieselEngines,' SAE 2000-01-0944, 2000 

이 논문을 인용한 문헌 (3)

  1. Roh, Hyun-Gu ; Lee, Doo-Jin ; Lee, Chang-Sik 2011. "Effect of Injection Strategy on the Exhaust Emission and Performance Characteristics of a Light-duty Diesel Engine" 한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, 19(3): 99~105 
  2. Jeong, Kyu-Soo ; Lee, Dong-Gon ; Roh, Hyun-Gu ; Lee, Chang-Sik 2011. "Effect of Pilot Injection on Combustion and Exhaust Emissions Characteristics in a Biodiesel Fueled Diesel Engine" 한국연소학회지 = Journal of the Korean Society of Combustion, 16(4): 1~7 
  3. Baek, Seok Heum ; Yoon, Jeong Hwan ; Jung, Woo Sung ; Ha, Hyeong Soo ; Chung, Sung Sik ; Yeom, Jeong Kuk 2014. "Estimation of the Exhaust Characteristics of Biodiesel Used in Diesel Engine" 大韓機械學會論文集. Transactions of the Korean Society of Mechanical Engineers. B. B, 38(2): 129~137 

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일