최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.12 no.6, 2004년, pp.54 - 59
김현철 (자동차부품연구원 첨단동력IT종합연구센터) , 이종인 (자동차부품연구원 첨단동력IT종합연구센터) , 박종호 (충남대학교)
The goal of this research is to confirm reliable durability and evaluate the engine performance of the current aluminum alloy piston and the newly developed steel forging piston. For such purpose, the test environment was built with 2.91 target engine mounted on the engine dynamometer and additional...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
Z. Dursunkaya and R. Keribar, 'Simulation ofSecondary Dynamics or Articulated and Con-ventinal Piston Assemblies,' SAE Trans-actions, Vol.101, No.3, pp.853-861, 1993
Jose M. Martins Leites and Roberto C. DeCamargo, 'Articulated Piston Cooling Optimi-zation,' SAE 930276, 1993
Elsbett, Klaus, Guenter, Ludwig, Behrens,Michael, 'Ferrum Piston for Diesel Engines-Atwo-piece optimized Articulated Piston De-sign,' SAE Special Publications, pp.79-85, 1985
P. Kemnitz, O. Maier and P. Klein, 'Mono-therm, a New Forged Steel Piston Design for Highly Lpoaded Diesel Engines,' SAE2000-01-0924, 2000
H. C. Kim, B. S. Kim, W. Kang and Y. S. Yoo,'Optimization of Combustion Chamber and Three Dimensional Analysis of Fluid Charac-teristics for Light Duty Diesel Engine,' 2004 KSAE Fall Conference, Vol.I, pp.271-277, 2003
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.