$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

폭이 좁은 차량의 비상주행시 주행성능개선을 위한 제어시스템에 관한 연구

A Study on the Control System of the Narrow Vehicles for Improvement of Maneuvering under Emergency Situation

Abstract

In urban area narrow commuter vehicles have attracted interest as a possible solution to reduce traffic congestion and parking problems. However, a narrow vehicle has an increased to overturn during hard cornering when compared to conventional vehicles. This tendency can be reduced by tilting it toward the inside of the turn. Two types of automatic tilting control systems which are Direct Tilt Control(DTC) and Steering Tilt Control(STC) have been developed. In this paper as one of the technique to improve the handling performance for the unusual vehicle the control system which blends both the DTC and the STC system is considered. It uses the merits of both the DTC and the STC system. As a control strategy for combination the switching control method is used. Finally, the fact that the unusual vehicle is safe under an emergency situation such as slippery road surface is proved by computer simulation.

저자의 다른 논문

참고문헌 (6)

  1. R. Hibbard and D. Karnoop, 'The Dynamics of Small, Relatively Tall and Narrow Tilting Ground Vehicles,' ASME Publication DSC-Vol.52, Advanced Automotive Technologies, pp.397-417, 1993 
  2. H. Pacejka, 'Tyre Modeling for Use in VehicleDynamics Studies,' SAE Technical Paper Series 870421, Detroit, 1987 
  3. D. Kamoop and C. Fang, 'A Simple Model of Steering-Controlled Banking Vehicles,' ASME Publication DSC-Vol.44, Transportation Systems, pp.1528, 1992 
  4. D. Karnopp, D. Margolis and R. Rosenberg,'System Dynamics: A Unified Approach' 
  5. S. G. So and G. S. Byun, 'A Study on the Application of the Steering Control to Increase Roll Stiffness for the Relatively Tall Vehicles, Journal of KISPS, pp.53-60, 2003 
  6. S. G. So, 'Development of the Active SteeringTilt Controller for Stability of the Narrow Commuter Vehicles,' Journal of KSAE, vol.6,No.2, pp.107-117, 1998 

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

DOI 인용 스타일